וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר בתל אביב הסתיים בירידות שערים

אורן פרוינד

23.8.2011 / 17:18

אחרי יום מסחר תנודתי שבמרכזו עמדו אגרות החוב של דלק נדלן של יצחק תשובה נסגרה הבורסה באחד העם בירידות. ת"א 25 ירד ב-0.3% ואילו ת"א 100 איבד 0.4% מערכו

יום המסחר השלישי בבורסת ת"א ננעל בירידות שערים לאחר יום מסחר תנודתי במיוחד. מדד ת"א 25 נפתח בירידה של 0.5%, עבר לעלייה של 0.3% ונחתם בירידה של 0.3%. מדד ת"א 100 איבד 0.4% , מדד הבנקים לעומת הוסיף 0.5% לערכו ומדד הנדל"ן השיל 0.9%.

במרכז המסחר היום היו איגרות החוב ומניותיה של דלק נדל"ן לאחר שהנהלת החברה של יצחק תשובה, המצויה על סף פשיטת רגל, דיווחה הבוקר כי מחזיקי אג"ח כ"ה של החברה דחו את הצעתה לדחיית התשלום על הקרן. כתוצאה מכך, הודיעה החברה כי תפסיק את תשלומי הריבית לכל נושיה. איגרות החוב של החברה הגיבו בירידות שערים של עד 7% בפתיחת המסחר וננעלו בירידה מתונה יותר של 3.6%.

יניב פגוט, אסטרטג ראשי מקבוצת אילון, התייחס להודעת החברה וציין כי זו רק תחילת הפרשה. "דלק נדל"ן הגיעו לצמת דרכים ונתקלה בקיר שזה התאריך שבו צריך לשלם את הריבית והחוב. בחברה ניסו לפתור את זה על ידי הזזה של הקיר קדימה אבל הפתרון הזה לא עזר ונראה כי העימות הזה שמריח כמו סוג של הסלמה, מוציא מאיגרת החוב הרבה מאוד ספקולנטים שחשבו שאפשר לעשות מהלך קצר", ציין פגוט.

אמש דווח בארה"ב כי מחירי האג"ח הממשלתיות, מגלמים הרחבה כמותית נוספת של 500 מיליארד דולר וכי הודעה על תוכנית רכישת אג"ח ממשלתיות שלישית של הבנק הפדרלי תיתכן כבר השבוע בכנס ג'קסון הול. אנליסטים של סיטי ציינו כי ההצדקה היחידה לרמה הנוכחית של התשואה היא רכישות נוספות של אג"ח על ידי הבנק המרכזי או לחילופין הערכה כי כלכלת ארה"ב צפויה להתכווץ ב-2%. ציפיות אלו עלו לאחר שדיווח אתמול כי הבנק המרכזי של אירופה כי רכש בשבוע שעבר אג"ח ממשלתיות בהיקף של 14.3 מיליארד יורו (20.6 מיליארד דולר) במטרה לבלום את משבר החוב בגוש היורו.

עם זאת, הסביר יניב פגוט כי ציפיות המשקיעים להרחבה כמותית הם גבוהות מידי ולהערכתו ברננקי לא ימהר להשתמש בכלים בשלב זה. "אני לא בטוח שיש לו (ברננקי) יותר מידי כדורים במחסנית ולהערכתי גם אם יש לו הוא לא ישתמש בהם עכשיו", הסביר פגוט, והוסיף כי " להערכתי אנו לא צפויים לראות הכרזה על Q3 (הרחבה כמותית) וגם לא על רכישה של אגרות חוב בהיקף גדול כפי שמצופה ממנו בשוק".

לטענתו, הפתרון למשבר טמון בממשלה האמריקאית שיכולה וצריכה להכריז על תכניות פדרליות להגברת שיעור העובדים במשק האמריקאי. "הממשלה האמריקאית יכולה לפעול בשורה של תכניות לעידוד שוק העבודה ועל ידי הקמת פרויקטים של תשתית שיגרמו להעסקה של עובדים" הסביר פגוט והוסיף כי "הבנק המרכזי מוגבל באפשרות הזאת והאופטימיות שהשווקים תולים בזה היא מסוכנת מידי".

נתון מעניין נוסף במסחר אתמול הוא מחיר הזהב שהגיע לשיא של 1,891.9 דולר לאונקייה המהווה עלייה של 2.1%. במהלך המסחר כבר עלה מחירו לשיא תוך-יומי של 1,899.4 דולר לאונקייה. עוד בשוק הסחורות: החוזים על הנפט הגולמי נסגרו בניו יורק במחיר של 84.12 דולר לחבית, עלייה של 2.3%.

היום צפוי להתפרסם בארה"ב נתון המורה על מכירות בתים חדשים בחודש יולי כאשר קונצנזוס הכלכלנים צופה עלייה במכירות של 1,000 (0.3%) בתים חדשים ל-313 אלף בתים. רמת מכירות הבתים החדשים מצביעה על מגמות בשוק הדיור ועל רמת התצרוכת הכללית במשק האמריקאי. בחודש יוני ירדה כמות הבתים הנמכרים בכ-1% והסתכמה ב-312 אלף.

מניות בולטות במסחר

דלק נדל"ן של יצחק תשובה, המצויה על סף פשיטת רגל, דיווחה הבוקר כי מחזיקי אג"ח כ"ה של החברה דחו את הצעתה לדחיית התשלום על הקרן. כתוצאה מכך, הודיעה דלק נדל"ן כי תפסיק את תשלומי הריבית לכל נושיה. איגרות החוב של החברה הגיבו בירידות שערים של עד 7% בפתיחת המסחר וננעלו בירידה מתונה יותר של 3.6%.

מניות הגז והנפט, ובראשן ישראמקו ומודיעין ריכזו עניין במסחר לאחר שאמש דיווחו חברות אלו כי בוטל ההסכם ביניהם בנוגע להעברת 10% מהזכויות ברשיונות שמשון ודניאל. גם גבעות תרכז עניין לאחר שדיווחה אמש על תוצאותיה לרבעון השני, בהן היא מציגה היקף מכירות של 32 אלף חביות במחיר ממוצע של 11 דולר לחבית במהלך 55 ימים.

מניות הבנקים - לאומי , הפועלים , דיסקונט , הבינלאומי ומזרחי טפחות - ייסחרו על רקע התיקונים שהחלו בחילת השבוע. אמש זינק מדד מניות הבנקים ב-4.7%, כאשר מניות הפועלים ולאומי התחזקו בשיעור של 5%. מניות הבנקים איבדו בשבוע שעבר עשרות אחוזים כתוצאה מחששם של המשקיעים כי נפילת הטייקונים הגדולים במשק תפגע ברווחיות הבנקים עקב רמות המינוף הגבוהות שלהם.

חברת ההשקעות בנדל"ן ריט 1 דיווחה אמש על תוצאותיה לרבעון השני. הכנסות החברה מדמי שכירות הסתכמו ברבעון השני של 2011 בכ-30.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-25.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. גידול זה נובע בעיקר מעלייה במצבת הנכסים של החברה בגין רכישת חלק נוסף ממתחם רעננה תמורת כ-148 מיליון שקל. כמו כן, רשמה החברה רווח נקי של כ-10.7 מעליון שקל לעומת רווח נקי של 9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully