וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

נמרון הלפרן

23.8.2011 / 23:44

דאו ג'ונס עלה ב-2.95%, קרדיט סוויס: התשואה על אג"ח ל-10 שנים תרד ל-1.75%; נאסד"ק עלה ב-4.3%; אורכית עלתה ב-1.4% על רקע פרסום הדו"חות

המסחר בוול סטריט נחתם היום בעליות שערים על אף נתונים מאכזבים מזירת הנדל"ן בארה"ב - שם התפרסמו נתוני מכירות בתים חדשים שהחמיצו את התחזיות. במקביל, מדד הדאו ג'ונס עלה ב-2.95%, מדד S&P500 נסגר בעלייה של 3.4% ומדד הטכנולוגיה נאסד"ק הוסיף 4.3% לערכו. בשוק הסולידי, מחירי האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדו והתשואה עליהן עלתה ל-2.14%.

במקביל, הספקולציות סביב נאומו הצפוי ביום שישי הקרוב של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי בו, לפי ההערכות, יכריז על הרחבה כמותית שלישית בארה"ב.

ראשי בנקים מרכזיים מרחבי העולם ייפגשו השבוע בג'קסון הול לכנס השנתי של הבנק הפדרלי בקנזס סיטי - המקום בו ברננקי הצית את העליות במגזר הפיננסי לפני שנה. ברננקי אמר כי הבנק הפדרלי נכון "לעשות כל מה שנדרש" כדי להבטיח את התאוששות הכלכלה ואותת כי הבנק המרכזי עשוי יהיה לרכוש עוד אג"ח במקרה של האטה בצמיחה הכלכלית.

איירה ג'רזי, אסטרטגית אג"ח ראשית בקרדיט סוויס סקיוריטיז, אמרה היום בשידור חי ב-Bloomberg TV כי "אנו מעריכים כי לקראת סוף השנה, תשואה שנתית אותה יניבו אגרות חוב ממשלת ארה"ב ל-10 שנים, תגיע לרמה של 1.75%, זאת מאחר שהכלכלה האמריקאית תישאר חלשה מאוד. יתרה מזו, אנו לא צופים לשיפור משמעותי אף בתחילת השנה הבאה. בסיטואציה כזאת, הבנק הפדרלי ירכוש אג"ח ל-10 במסגרת מהלך טוויסט, כך שהתשואות צפויות לרדת".

בזירת המקרו האמריקאית, פירסם היום משרד המסחר האמריקאי כי מספר הבתים החדשים שנמכרו בחודש יולי הגיע ל-298 אלף. הכלכלנים צפו כי יימכרו 313 אלף בתים, בהשוואה ל-312 אלף בחודש יוני. הנתון אינו מעודד את השוק הסובל מחשש להאטה הכלכלית במיוחד כי מדובר באחת החוליות החלשות בתהליך צמיחתה של ארה"ב.

מנכ"ל גולדמן סאקס לויד בלנקפיין, שכר את שירותיו של ריד ויינגרטן, עורך דין נודע מוושינגטון, על רקע חקירה של משרד המשפטים האמריקאי נגד הבנק - אמר לרויטרס מקור ממשלתי. בלנקפיין עומד בחמש השנים האחרונות בראשו של הבנק, אשר בשנתיים האחרונות התמודד עם אישומים הקשורים לניגודי עניינים והונאה. גיוסו של ויינגרטן מגיע בשעה שחקירה בנוגע לחלקו של גולדמן במשבר הפיננסי של 2009-2007 נמשכת.

מניות ישראליות

חברת אורכית הפועלת בתחום תקשורת נתונים, פירסמה היום את דו"חותיה המסכמים את רבעון השני ודיווחה כי השלישה מכירות בהשוואה לרבעון המקביל לסך כ-5 מיליון דולר. שיפור בשורת ההכנסות לא הצליח להעביר את החברה לרווחיות תפעולית אך סייע בצמצום הפסד תפעולי מ-7.2 מיליון דולר ברבעון אשתקד ל-4 מיליון דולר ברבעון הנסקר.

בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב ביטל לחברת קמטק קנס בסך 8.7 מיליון דולר שאיים עליה. זאת לאחר שחברת רודולף טכנולוגיה תבעה את החברה בטענה כי מוצרי קמטק מפרים פטנט שלה, וביקשה מבית המשפט שיאסור על קמטק למכור את מוצריה בארה"ב ואף יטיל עליה קנס בגין הפרת הפטנט. בית המשפט פסק בערכאה מטה לטובת רודולף טכנולוגיה אך קמטק הגישה ערעור וזכתה בו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully