וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של יפן

לראשונה מאז 2002 הורד דירוג האשראי היפני מדירוג Aa2 לדירוג Aa3. הנימוקים העיקריים למהלך: חילופי הנהגה תכופים והאסון הגרעיני שפקד את המדינה בחודש מרץ

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה הבוקר (רביעי) על הורדת דירוג האשראי של יפן מדירוג Aa2 לדירוג Aa3. כמו כן הורידה הסוכנות את הדירוג של שורת בנקים יפניים גדולים כולל בנק טוקיו-מיצובישי ובנקים אחרים. זוהי הפעם הראשונה מאז 2002 שדירוג האשראי של יפן יורד.

עוד בנושא:

מוד'יס מותירה את דירוג האשראי של ארה"ב על כנו
לראשונה בהיסטוריה: הורד דירוג האשראי של ארה"ב

תמונות שצילם מזל"ט בתחנת הכוח הגרעינית התקולה "פוקושימה דיאיצ'י", יפן, 16 באפריל 2011. רויטרס
האסונות שפקד את יפן בחודש מרץ – רעידת האדמה, הצונאמי והתאונה הגרעינית בעקבותיהם, תרמו לתנאי הדיפלציה ועיכבו את התאוששות המדינה מהמיתון ב-2009/רויטרס

אחת הסיבות העיקריות אותן ציינה הסוכנות לצעדה הם חילופי ההנהגה התכופים ביפן. לדברי הסוכנות חילופי הנהגה אלו מונעים נקיטת הצעדים הפיסקליים הדרושים על מנת להקטין את הגירעון במדינה. עוד טוענת הסוכנות כי האסון שפקד את יפן בחודש מרץ – רעידת האדמה, הצונאמי והתאונה הגרעינית בעקבותיהם תרמו לתנאי הדיפלציה ועיכבו את התאוששות המדינה מהמיתון ב-2009 שהיה המשבר החמור ביותר בתולדות יפן מאז מלחמת העולם השנייה.

"הסיכויים לצמיחה כלכלית הם חלשים, דבר שיקשה על הממשלה להקטין את הגירעון וליישם תוכניות מיסוי ורפורמות בביטחון הסוציאלי", נכתב בדו"ח הסוכנות. החלטתה של מודי'ס לא צפוייה להשפיע על שוק האג"חים העולמי זאת מכיוון ש-95 מהאג"חים היפניים מוחזקים בידי משקיעים מקומיים – המודעים היטב למצבה הכלכלי של המדינה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully