וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה יוביל ועדה להגברת התחרותיות בשוק הרכב

דניאל שמיל

24.8.2011 / 13:31

שר התחבורה ישראל כץ הקים ועדה שתפרסם המלצות להסרת חסמים לתחרותיות ולהוזלת המחירים בענף הרכב. ירון זליכה שיעמוד בראש הוועדה ידוע בעמדותיו נגד "האוליגרכיה" בישראל

פרופ' ירון זליכה, החשב הכללי באוצר לשעבר, הידוע בעמדותיו נגד המבנה הכלכלי "האוליגרכי" בישראל, יהיה זה שיעמוד בראש ועדה חדשה להגברת התחרותיות בענף הרכב.

הוועדה, אותה מינה שר התחבורה ישראל כץ, אמורה לפרסם המלצות להסרת חסמים לתחרותיות ולהוזלה של המחירים בכל ענפי הרכב. על הוועדה להציע רפורמות בענף, ולבחון את הבעלות הצולבת בין יבואני רכב לחברות ליסינג, מוסכים ויבוא חלקי חילוף. בין החלופות שישקלו: חיוב יבואני הרכב לתת אחריות ושירות לכל מכונית שיובאה לישראל, גם ביבוא אישי או מקביל. בכוונת המשרד גם לעודד יבוא אישי של מכוניות, באמצעות הקלות שונות ואולי להקל גם על יבוא של מכוניות חשמליות של חברות קטנות.

השר כץ ציין כי הוא נחוש לקדם את התחרות בענף הרכב, במטרה להוזיל את המחירים לצרכן. "אני משוכנע כי ניסיונו הרב של זליכה והתפקידים שמילא בעבר יובילו לגיבוש מסקנות משמעותיות שיאפשרו להגביר את התחרותיות ולהוזיל את המחירים בכל ענפי הרכב", הוסיף כץ.

כץ ביצע כמה ניסיונות להגברת התחרותיות, ובראשן רפורמת היבוא המקביל. תקנה שפורסמה השבוע תאפשר יבוא מכוניות בתקינה אמריקנית, והיא צפויה להגדיל את ההיצע, אך בעיקר של מכוניות יוקרה.

בוועדה הציבורית יהיו חברים נציגים ואנשי מקצוע מענף הרכב וכן אנשי ציבור ונציגים ממשרדי הממשלה הרלוונטי. מאז שסיים את כהונתו כחשב כללי, כיהן זליכה כיועץ כלכלי לכמה קבוצות, ובין היתר גיבש קבוצת משקיעים לרכישת כביש 6, אך הוא לא היה מעורב ביעוץ כלכלי לענף יבוא הרכב, החלפים או הליסינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully