וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

24.8.2011 / 17:04

סקטור הבנקים הגיב להורדת הדירוג של יפן אך אחרי יום תנודתי נחתם המסחר בעליות. ת"א 25 עלה ב-0.8% ןמניות הנדלן השילו 1.14% מערכם

המסחר התנודי בבורסת תל אביב נחתם בסופו של דבר בעליות שערים, כאשר סקטור הבנקים הגיב להורדת הדירוג של יפן במימושים שהתמנתנו לקראת הסיום. סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של יפן לראשונה מאז 2002, בעקבות נטל החובות העצום של המדינה והחששות כי תתקשה לצמצמו בשל המשבר במערכת הפוליטית. חברת הדירוג ציינה כי הצמיחה ביפן צפויה להיות חלשה.

המסחר שינה מגמה מספר פעמים במהלך היום לאחר פתיחה חיובית בבוקר על רקע עליות שערים חדות בוול סטריט אמש לקראת נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי ביום שישי הקרוב. על פי ההערכות, צפוי ברננקי להודיע על הרחבה כמותית שלישית בניסיון לתמוך בשווקים.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.8% ונסגר ברמה של 1,115 נקודות ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.7% לרמה של 996 נקודות. מדד הבנקים נותר ללא שינוי ומניות הנדל"ן השילו 1.4% מערכן על רקע דיווחים כספיים רבים בסקטור. מחזורי המסחר נותרו נמוכים מהממוצע המקובל, והסתכמו ב-1.15 מיליארד שקל.

ראשי בנקים מרכזיים מרחבי העולם ייפגשו השבוע בג'קסון הול לכנס השנתי של הבנק הפדרלי בקנזס סיטי - המקום בו ברננקי הצית את העליות במגזר הפיננסי לפני שנה. ברננקי אמר כי הבנק הפדרלי נכון "לעשות כל מה שנדרש" כדי להבטיח את התאוששות הכלכלה ואותת כי הבנק המרכזי עשוי יהיה לרכוש עוד אג"ח במקרה של האטה בצמיחה הכלכלית.

בזירת המקרו המקומית, בנק ישראל פירסם היום נתונים לגבי התפתחויות החוב במשק ועל פיהם יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה ביוני ב-0.9% ל-252 מיליארד שקל, כך שמתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור של משקי הבית בכ-5.9%. יתרה מזו, חלקו של החוב לדיור עומד על כ-70% מסך החוב הכולל של משקי בית בישראל אשר גדל גם הוא במהלך יוני ב-0.9% והסתכם ב-354 מיליארד שקל.

הצרות של הטייקונים ממשיכות לרכז עניין. חברת דירוג האשראי מעלות S&P הכניסה את סקיילקס , שבשליטת אילן בן דב, לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. לחברה דירוג אשראי A- . המהלך משקף אפשרות של הורדת דירוג אג"ח החברה במהלך שלושת החודשים הקרובים על רקע הציפייה לירידה משמעותית בתקבולי הדיבידנד מהחברה הבת פרטנר תקשורת (45%) והמשך מדיניות רכישה עצמית של אג"ח החברה.

משרד התקשורת מתכוון לבקש מבזק להוריד את מחיר ה-NAKED ADSL. מדובר בחיבור קו אינטרנט לבית הלקוח למי שאינו רוצה גם קו טלפון של החברה. עלות הקו "העירום" עומדת על 25 שקל לחודש, ובמשרד התקשורת רוצים שבזק תפחית את עלות החיבור הזה ב-30-40%. המהלך שמתכנן משרד התקשורת הוא חריג - בקשה מבזק להפחית עלות של שירות.

בנק לאומי מימש את העיקולים ומכר ניירות ערך שהונפקו על ידי בנק ההשקעות בהיקף של 210 מיליון שקל, כך שהוא צפוי לרשום רווח של 130 מיליון שקל בגין ההסדר. זאת לאחר שבספטמבר 2008 הודיע לאומי כי בעקבות קריסת ליהמן ברדרס, לא הוחזר לו סכום של כ-100 מיליון דולר בגין מכירת נייר ערך שהונפק על ידי חברה מקבוצת בנק ההשקעות האמריקאי.

עונת הדיווחים הכספיים בעיצומה

חברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, מליסרון , פירסמה אמש את דו"חותיה הכספיים המסכמים את פעילותה ברבעון השני 2011. הדו"ח מאחד לראשונה את הביצועים העסקיים של בריטיש ישראל , חברת הנדל"ן המניב אותה רכשה באפריל 2011. לאחר צירוף פעילות בריטיש, הכנסות מליסרון קפצו מ-115 מיליון שקל ברבעון השני 2010 ל-293 מיליון שקל ברבעון הנסקר. אך ללא חלקה של החברה שנרכשה, הכנסותיה של מליסרון, מדמי שכירות בעיקר, ירדו ב-8% והסתכמו ב-43.5 מיליון שקל.

גם מבני תעשייה מקבוצת פישמן פירסמה את דו"חותיה והציגה גידול של 28% בהכנסותיה שהסתכמו ב-222 מיליון שקל. הרווח הגולמי (NOI) שהסתכם ב-140 מיליון שקל, עלה בשיעור מתון יותר של 11% עקב עלויות גבוהות בגין הדירות שנמכרו אך עדיין עלה על תחזיות האנליסטים שחזו גידול של 1% בלבד. עם זאת, עלייה בשווי הנדל"ן להשקעה דחפה את החברה לגידול של 25% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-192 מיליון שקל.

יצרנית הבדים אבגול שבשליטת המפעלים הפטרוכימיים (23.75%), המשיכה להגדיל את רווחיה ברבעון השני ב-2011, הודות לעלייה ביכולת הייצור בשל הפעלת קו ייצור שני בסין. הכנסות החברה עלו ב-24%, לעומת הרבעון המקביל ב-2010, והסתכמו ב-81.9 מיליון דולר. העלייה במכירות הזניקה את הרווח התפעולי של החברה ב-39% ל-7.7 מיליון דולר ברבעון השני. הרווח הנקי עלה בשיעור של 51.6% והסתכם ב-4.7 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 2.9 מיליון דולר ברבעון השני השנה שעברה.

פז נפט סיימה את הרבעון השני של 2011 בצמיחה של 26% בהכנסותיה בהשוואה לרבעון המקביל, ל-4.72 מיליארד שקל. החברה נהנתה אמנם מעליית מחירי הדלקים, אך הצמיחה בשורת המכירות לא שיפרה את תמונת הרווחיות של החברה, בשל שחיקה במרווחי הזיקוק ומרווחי השיווק בתחנות התדלוק. בשורה התפעולית, הרווח שנבע מפעילותה השוטפת של החברה ירד ב-41% בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכם ב-168 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully