וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה במצרים הביאה לזינוק בהכנסות אבנר ודלק קידוחים

ליאור זנו

25.8.2011 / 8:29

שותפויות חיפושי הגז והנפט של שבשליטת יצחק תשובה פירסמו את דו"חותיהן הכספיים. שיבושי אספקת הגז ממצרים הגדילו ההכנסות של החברה, אולם התקלה בקידוח לוויתן הגדילה ההוצאות וכך בשורה התחתונה הרווחים קטנו

דלק קידוחים ואבנר, שותפויות חיפושי הגז והנפט של קבוצת דלק בשליטת יצחק תשובה המחזיקות בזכויות נרחבות בים תטיס, תמר ולווייתן - פירסמו את דו"חותיהן הכספיים לרבעון השני של 2011.

במהלך הרבעון הופסקה פעמים רבות זרימת הגז המתחרה ממצרים בשל חבלות בצינור. הדבר הגדיל ב-60% את מכירות הגז של השותפויות ממאגר הגז הטבעי ים תטיס הסמוך לאשדוד. ואולם התקלה בקידוח הגז הטבעי מול חופי חדרה, לווייתן, הגדילה את ההוצאות של החברות והקטינה את הרווחים בשורה התחתונה.

פיצוץ בצינור הגז ממצרים לישראל, חצי האי סיני, 27 באפריל 2011. AP
פיצוץ צינור גז בסיני בחודש אפריל/AP

ים תטיס הוא מאגר הגז הישראלי היחיד כיום, ומספק גז לחברת החשמל ולמפעלים גדולים כמו החברה לישראל. בסך הכל נמכרו במהלך הרבעון ממאגר ים תטיס 9.8 מיליארד רגל מעוקבת של גז טבעי - גידול של 26% לעומת הרבעון הראשון של 2011.

המחיר הממוצע של הגז שנמכר היה 4.82 דולרים ליחידה - גידול של 15% לעומת הרבעון הקודם. העלייה נובעת מכך שעל פי ההסכם עם חברת החשמל, לקוחות נוספים רבים של EMG ביצעו עסקות ספוט עם ים תטיס, שמחיריהן גבוהים יותר ממחיר חוזים ארוכי טווח.

המאגר עתיד להתחיל לפעול ב-2013

הגז של ים תטיס הולך ונגמר, והמאגר שעתיד להחליפו הוא תמר, שהתגלה בינואר 2009 ועתיד להתחיל לפעול ב-2013. בימים אלו מנהלות השותפות בתמר מו"מ עם חברת החשמל על מחירי הגז הטבעי מתמר. המחיר שייסגר בין הצדדים ישפיע באורח משמעותי הן על רווחי החברות, הן על מחיר החשמל שישלמו הצרכנים. השותפות מעדכנות כי "חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן. עם זאת, הצדדים עוד לא סיכמו נושאים מסחריים וטכניים מהותיים בהסכם".

השותפות נערכות לביצוע שני קידוחי אקספלורציה חדשים, בתקווה לגלות באמצעותם מאגרים נוספים של גז טבעי בים התיכון. מדובר בקידוח תנין1 ברישיון אלון A ובקידוח דולפין1 ברישיון חנה, שבהם נערכו בדיקות סיסמיות בשנה שעברה. נובל אנרג'י, שותפתה של דלק ומפעילת הקידוח, ממליצה לצאת לקידוחים בעלות של 50 מיליון דולר לקידוח. השותפות בוחנות יציאה לקידוח באמצעות האסדה SEDCO, המבצעת כעת את עבודות הקידוח במאגר תמר.

זהו גם הרבעון הראשון שבו החלו לשלם השותפויות היטלי גז ונפט למדינה, שהסתכמו ב-2 ו-3.1 מיליון דולר לאבנר ודלק קידוחים בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully