וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם בין סלקום למפעילה הווירטואלית של הום סנטר

אמיתי זיו

25.8.2011 / 8:32

סלקום מיישרת קו וחותמת על חוזה MVNO: הום סנטר אמורה להשיק פעילות סלולר תחת המותג hMobile בפברואר 2012 ולהציע שיחות בפחות מ-30 אגורות לדקה. "ללא הנחה משמעותית אין טעם בכל המהלך"

אחרי פלאפון ופרטנר, גם סלקום נשברת. ל-TheMarker נודע שהחברה נמצאת לקראת חתימה של הסכם אירוח של מפעילת סלולר וירטואלית (MVNO) סלקום תארח על הרשת שלה את חברת הסלולר hMobile של הום סנטר, שבבעלות אליעזר פישמן. החברה מתכוונת להשיק את פעילותה בפברואר 2012 ולמכור דקת שיחה במחיר של פחות מ-30 אגורות.

בהום סנטר מדברים על כניסה לשוק הסלולר כבר זמן ארוך. בפברואר 2010 אמר אהרון מידן, יו"ר החברה, ל-TheMarker: "ניכנס לשוק הסלולר רק אם נצליח להציע לצרכן מחיר שמשקף הנחה משמעותית ביחס למחירים הנהוגים כיום בשוק. אפילו מחיר של 39 אגורות לדקת שיחה הוא לא בשורה. ללא הנחה משמעותית אין טעם בכל המהלך".

במאי 2010 הגישה החברה בקשה לרישיון MVNO, ובנובמבר 2010 היא זכתה בו. מאז נמצאת החברה במשא ומתן עם שלוש חברות הסלולר על אירוח אצלן. להום-סנטר היה חשוב לחתום על הסכם עם פרטנר או סלקום, ולא עם פלאפון, כדי שתוכל למכור גם תוכניות ומכשירים מדור 2 (לפלאפון אין רשת דור 2).

שינוי אסטרטגיה

הום סנטר מוכרת כבר כיום מכשירי סלולר בסניפים תחת השם hMobile, פעילות שאותה מנהל אודי מארצי. לרשת יש 43 סניפים בפרישה ארצית ולחנויותיה נכנסים כ-600 אלף איש בכל חודש. לפישמן יש אחזקות נוספות בתחום הקמעונות, שיכולות גם הן לסייע במאמצי השיווק של חברת הסלולר החדשה: זר פור יו, ביתילי, טויס-אר-אס ובסט-ביי.

מבחינת סלקום מדובר בשינוי אסטרטגיה. עד כה החברה לא חתמה על חוזי MVNO אף ששתי מתחרותיה כבר חתמו על הסכמים בתחום. החברות Free, רמי לוי ואיתוראן חתומות ברשת פלאפון, ודור אלון חתומה ברשת פרטנר.

סלקום מתכוונת בכל מקרה להקים מותג משנה מוזל משלה עם השקת פעילות ה-MVNO הראשונה. מדובר במותג שישווק תוכניות מוזלות ברשת שופרסל ושזכה בסלקום לשם הקוד הפנימי ש"ס (שופרסל-סלקום).

לא ברור מי תהיה חברת הסלולר הווירטואלית שתשיק ראשונה את פעילותה, אך בענף מעריכים שהפעילות הראשונה תושק לקראת אוקטובר. בחלק מהחברות בוחנים מחדש את תוכניות ההשקה בשל בעיות במודל העסקי, שנשחק עקב ירידת מחירי הסלולר בחציון הראשון של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully