וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נפתח ביציבות ועבר לירידות

אורן פרוינד

25.8.2011 / 10:44

המסחר עבר לירידות קלות כאשר ת"א 25 מאבד 0.3%, ומדד הבנקים משיל 1.6%. החברה לישראל יורדת ב-2.8% על רקע פרסום הדו"חות הרבעוניים

יום המסחר האחרון בשבוע בת"א נפתח ביציבות תוך נטייה לירידות שערים קלות. במרכז המסחר היום, ציפיות המשקיעים לדבריו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי הצפוי להכריז מחר על הרחבה כמותית נוספת בארה"ב. מדד ת"א 25נסחר בירידה של 0.3% , מדד ת"א 100 נסחר ללא שינוי. מדד הבנקים מאבד 1.6% ומדד מניות הנדל"ן משיל 0.7% מערכו

אמש נסגר המסחר בוול סטריט בעליות שערים של עד 1.3% במדדים המובילים על רקע ציפיות המשקיעים להרחבה כמותית (QE) נוספת. מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 1.3%, מדד S&P 500 סגר בעלייה דומה של 1.31% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.9% לערכו. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.12% - הזינוק החד ביותר זה כמעט שבועיים - לרמה של 2.26%.

בזירת המקרו המקומית פירסם אתמול בנק ישראל נתונים לגבי התפתחויות החוב במשק, על פיהם יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה ביוני ב-0.9% ל-252 מיליארד שקל, כך שמתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור של משקי הבית בכ-5.9%. יתרה מזו, חלקו של החוב לדיור עומד על כ-70% מסך החוב הכולל של משקי בית בישראל, אשר גדל גם הוא במהלך יוני ב-0.9% והסתכם ב-354 מיליארד שקל.

מחכים לבן ברננקי

מחר צפוי יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, לשאת נאום בג'קסון הול ועיני המשקיעים נשואות אל היו"ר במטרה לראות אם יכריז על הרחבה כמותית שלישית בארה"ב. על פי מדיניות זו הבנק המרכזי רוכש נכסים פיננסים בשווקים על מנת להזרים כסף למערכת הפיננסית ובכך תורם לכלכלה.

עוד בזירה האמריקאית צפוי להתפרסם היום מספר דורשי העבודה לשבוע השלישי של אוגוסט בארה"ב והכלכלנים צופים ירידה של 3,000 (1%) בדורשי העבודה שצפויים להסתכם ב-405 אלף. בשבוע שלפני עלה מספר דורשי העבודה ב-9,000.

אתמול הודיעה סוכנות הדירוג מודי'ס כי החליטה להוריד את דירוג האשראי של יפן לראשונה מאז 2002, בעקבות נטל החובות העצום של המדינה והחששות כי תתקשה לצמצמו בשל המשבר במערכת הפוליטית. חברת הדירוג ציינה כי הצמיחה ביפן צפויה להיות חלשה. במקביל, חשפה היום ממשלת יפן חבילה בסך 100 מיליארד דולר ללוחמה בהתחזקות הין.

מניות בולטות במסחר בת"א

חברת האנרגיה רציו תיסחר על רקע הפשרה בינה לבין שלומי שוקרון לפיה 15% ממניות החברה יימכרו לצד שלישי והתמורה תועבר לגלובוס. כך נקבע בהסדר פשרה שנחתם בין בעליה של גלובוס אינטרנשיונל השקעות בניין ופיתוח, שלומי שוקרון, לבין בעלי השליטה ברציו, ליגד רוטלוי ויגאל לנדאו.

חברת מנופים תיסחר על רקע הודעת החברה אמש כי בעל השליטה בחברה, ג'קי בן זקן, ייאלץ למכור החזקותיו לשותפו מרקוס וובר. הפניקס הודיעה אתמול לבורסה כי "המשא ומתן עם מנופים פיננסים לא הבשיל לכדי הסכם".

פז נפט שבשליטת צדיק בינו, תיסחר על רקע פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון השני, בהם הציגה גידול של 26% בהכנסותיה שהסתכמו ב-4.72 מיליארד שקל. החברה נהנתה אמנם מעליית מחירי הדלקים, אך הצמיחה בשורת המכירות לא שיפרה את תמונת הרווחיות של החברה, בשל שחיקה במרווחי הזיקוק ומרווחי השיווק בתחנות התדלוק. הרווח הגולמי הרבעוני ירד ב-20%, שתורגמו להרעה בשולי הרווח מ-15% ברבעון המקביל אשתקד ל-9.7%. הרעה זו קוזזה חלקית על ידי גידול במחזורי מכירות בחנויות הנוחות Yellow.

זינוק ברווחי בנק אוצר החייל

גם בנק אוצר החייל דיווח אתמול על תוצאותיו הכספיות לרבעון השני, אותו חתם הבנק ברווח של 20.2 מיליון שקל לעומת רווח של 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון משקף תשואה שנתית על ההון של 9.8%.

חברת הנדל"ן מבני תעשייה, בשליטתו של אליעזר פישמן פירסמה גם היא את דו"חותיה והציגה גידול של 28% בהכנסותיה שהסתכמו ב-222 מיליון שקל. הרווח הגולמי (NOI), שהסתכם ב-140 מיליון שקל, עלה בשיעור מתון יותר של 11% עקב עלויות גבוהות בגין הדירות שנמכרו אך עדיין עלה על תחזיות האנליסטים שחזו גידול של 1% בלבד. עם זאת, עלייה בשווי הנדל"ן להשקעה דחפה את החברה לגידול של 25% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-192 מיליון שקל.

יצרנית הבדים אבגול שבשליטת המפעלים הפטרוכימיים (23.75%), המשיכה להגדיל את רווחיה ברבעון השני ב-2011, הודות לעלייה ביכולת הייצור בשל הפעלת קו ייצור שני בסין. הכנסות החברה עלו ב-24%, לעומת הרבעון המקביל ב-2010, והסתכמו ב-81.9 מיליון דולר. העלייה במכירות הזניקה את הרווח התפעולי של החברה ב-39% ל-7.7 מיליון דולר ברבעון השני. הרווח הנקי עלה בשיעור של 51.6% והסתכם ב-4.7 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 2.9 מיליון דולר ברבעון השני השנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully