וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי של בעלי מניות החברה לישראל נחתך ב-35%

ואדים סבידרסקי

25.8.2011 / 11:08

הפסדים בצים ובצ'רי קוואנטום חתכו את הרווח הנקי של בעלי מניות החברה לישראל ל-103 מיליון דולרים. הרווח השוטף של החברה עלה ב-5% בלבד והסתכם ב-497 מיליון דולרים

החברה לישראל, חברת ההחזקות של משפחת עופר (50%) ובנק לאומי (18%), סיכמה הבוקר את תוצאותיה העסקיות ברבעון השני 2011 - נגזרת חלקית של ביצועי החברות המוחזקות. החברה מחזיקה חלקית בענקית הדשנים כיל, ביצרנית השבבים טאואר, בתי זיקוק לנפט בחיפה, שולטת בחברת ההובלות הימיות צים, ומשקיעה בפרויקט פיתוח הרכב החשמלי של חברת בטר פלייס ובתחנות כוח בדרום אמריקה באמצעות אינקיה.

ההכנסות של חברת ההחזקות גדלו ב-23% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, והסתכמו ב-3.14 מיליארד דולר. למרות תוצאות שיא רבעוניות של כיל וטאואר, השיפור בהכנסות תורגם לרווחיות תפעולית בצורה מתונה - הרווח השוטף של החברה עלה ב-5% בלבד והסתכם ב-497 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על צמצום של 35% ברווחיה המיוחסים לבעלי המניות לעומת הרבעון המקביל, ל-103 מיליון דולר.

ההרעה ברווח נבעה בעיקר מפעילותה של חברת ההובלות הימיות צים, שהפסדיה ברבעון השני גדלו מרווח של 3 מיליון דולר להפסד של 68 מיליון דולר, ומפעילותן של החברות המתפתחות, בטר פלייס וצ'רי קוואנטום (יצרנית רכב חשמלי בסין), אשר גזרו כ-18 מיליון דולר מרווחיה של החברה האם. מנגד, הסדר החוב בצים תרם לשורה התחתונה כ-53 מיליון דולר הכנסה חד פעמית.

ענף ההובלות ימיות ממשיך להפגין חולשה

תזרים המזומנים החיובי המצרפי של החברה לישראל, אשר נבע מפעילות שוטפת של החברות המוחזקות, הצטמצם מ-635 מיליון דולר ברבעון השני 2010 ל-315 מיליון דולר ברבעון הנסקר.

עלייה של 9% בכמויות המובלות על ידי צים ברבעון הנסקר, לא שיפרה את שורת הרווח. המצב הפוסט-משברי בעולם נותר לא יציב, ומשתקף בראש ובראשונה בענף ההובלות הימיות. ירידה בביקוש העולמי מעיבה על תעריפי ההובלה, והעלייה במחירי דלק גרמה לשחיקת שולי הרווח של החברות בענף. ברבעון הנסקר, ההוצאות התפעוליות ועלות השירותים של צים היוו כ-99% מסך הכנסותיה, זאת בהשוואה ל-88% ברבעון אשתקד. בחברה מציינם ירידה של 2% שחלה בדמי הובלה הממוצעים למכולה במהלך הרבעון.

הרכב החשמלי - מתי?

בחברה לישראל מצינים כי גם מיזם בטר פלייס של שי אגסי וגם צ'רי קוואנטום אוטו לימיטד טרם החלו בפעילות מסחרית, וכפרויקטים פיתוחיים הם גוזלים הפסדים והשקעות מצד החברה האם. ברבעון השני, ההפסד כולל ריבית לבעלי מניות הבכורה של בטר פלייס הסתכם ב-20 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 29 מיליון ברבעון אשתקד, והפסדה של צ'רי גדל ממיליון דולר ברבעון המקביל ל-32 מיליון ברבעון הנסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully