וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר האחרון בשבוע נחתם בירידות שערים חדות

אורן פרוינד

25.8.2011 / 17:02

מדד ת"א 25 נפל ב-2.4%, מדד הבנקים השיל 4% ומדד הנדל"ן השיל 2.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-2.07 מיליארד שקלים בעקבות הפקיעה באופציות

יום המסחר האחרון בשבוע נחתם בירידות שערים במדדים המובילים עם מחזור מסחר גבוה של 2.07 מיליארד שקל. נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי שיתקיים מחר בערב, ריכז את עיקר העניין במסחר כאשר ציפיות המשקיעים להרחבה כמותית שלישית הולכות ונעלמות.

מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 2.4%, מדד ת"א 100 יורד בשיעור של 2.1%. מדד הבנקים נפל ב- 4% ומדד מניות הנדל"ן משיל 2.4% מערכו. האופציות על מדד המעו"ף (ת"א 25) פקעו הבוקר ברמה של 1,115.45 נקודות.

בזירת המקרו המקומית, אתמול פירסם בנק ישראל נתונים לגבי התפתחויות החוב במשק, על פיהם יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה ביוני ב-0.9% ל-252 מיליארד שקל, כך שמתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור של משקי הבית בכ-5.9%. יתרה מזו, חלקו של החוב לדיור עומד על כ-70% מסך החוב הכולל של משקי בית בישראל, אשר גדל גם הוא במהלך יוני ב-0.9% והסתכם ב-354 מיליארד שקל.

מחכים לברננקי

מחר צפוי יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, לשאת נאום בג'קסון הול . על פי מדיניות זו הבנק המרכזי רוכש נכסים פיננסים בשווקים על מנת להזרים כסף למערכת הפיננסית ובכך תורם לכלכלה.

אייל קליין, אסטרטג ראשי לשווקים בינלאומיים בבית ההשקעות אי.בי.אי, התייחס לנאומו הצפוי של ברננקי מחר ולהשפעתו על השווקים בישראל. "השוק מצפה בכיליון עיניים שברננקי ישלוף משהו בנאומו מחר בג'קסון הול ועל רקע זה אנו עדים לעליות שערים בימים האחרונים בארץ ובעולם", אמר קליין.

עם זאת, הסבירות שברננקי יכריז על צעדים מהותיים, כגון הרחבה כמותית שלישית, היא נמוכה לטענת קליין. ההערכות הן כי הוא יסתפק בקנייה של אגרות חוב קצרות ומכירה של אגרות חוב ארוכות במטרה לגלגל את החוב האמריקאי. "הבעיה של ארה"ב היא צמיחה איטית וחוב גדול מידי" הסביר קליין וציין כי "אין שום דבר שברננקי יכל לעשות בכדי לפתור בעיות אלו בטווח המיידי".

עוד הוסיף קליין כי "דרך פעולה אפשרית מצידו של ברננקי היא קנייה של אגרות חוב ארוכות כנגד מכירה של אגרות חוב קצרות במטרה להשביח את עקום התשואה ולגלגל את החוב האמריקאי לטווח רחוק יותר. שוק המניות ישמח מאוד מצעד מסוג זה מכיוון שזה דוחף אנשים לקחת יותר סיכונים ובפרט בשוק המניות".

צרפת מנסה לצמצם הגירעון

כמו כן, היום צפוי להתפרסם מספר דורשי העבודה לשבוע השלישי של אוגוסט בארה"ב והכלכלנים צופים ירידה של 3,000 (1%) בדורשי העבודה שצפויים להסתכם ב-405 אלף. בשבוע שלפני עלה מספר דורשי העבודה ב-9,000.

אתמול הודיעה סוכנות הדירוג מודי'ס כי החליטה להוריד את דירוג האשראי של יפן, לראשונה מאז 2002, בעקבות נטל החובות העצום של המדינה והחששות כי תתקשה לצמצמו בשל המשבר במערכת הפוליטית. חברת הדירוג ציינה כי הצמיחה ביפן צפויה להיות חלשה. במקביל, חשפה היום ממשלת יפן חבילה בסך 100 מיליארד דולר ללוחמה בהתחזקות הין.

בזירה האירופית הודיע אתמול ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, על תוכנית בהיקף של 12 מיליארד יורו (17 מיליארד דולר) לשנים 2011 ו-2012 אשר נועדה לסייע בהפחתת הגירעון. כמו כן, הוריד פיון את תחזיות הצמיחה של צרפת. הכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו צפויה לצמוח ב-1.75% השנה ובשנה הבאה, לפי תחזית הממשלה. הממשלה צופה כי הגירעון יסתכם ב-4.5% מהתמ"ג ב-2012, אז מקווה סרקוזי להיבחר לקדנציה נוספת.

מניות בולטות במסחר בת"א

החברה לישראל, חברת ההחזקות של משפחת עופר (50%) ובנק לאומי (18%), סיכמה הבוקר (ה') את תוצאותיה העסקיות ברבעון השני של 2011. ההכנסות של חברת ההחזקות גדלו ב-23% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, והסתכמו ב-3.14 מיליארד דולר. למרות תוצאות שיא רבעוניות של כיל וטאואר, השיפור בהכנסות תורגם לרווחיות תפעולית בצורה מתונה - הרווח השוטף של החברה עלה ב-5% בלבד והסתכם ב-497 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על צמצום של 35% ברווחיה המיוחסים לבעלי המניות לעומת הרבעון המקביל, ל-103 מיליון דולר.

מניית סאני מגיבה היום בעליות שערים של עד 10% בהמשך להודעת החברה בדבר הארכת הסכם הניהול עם בעל השליטה בחברה, אילן בן דב. דירקטוריון החברה האריך את ההסכם בשלוש שנים נוספות, אולם קיצץ את שכרו של בעל השליטה ב-30% ל-165 אלף שקל לחודש. בנוסף הוריד דירקטוריון החברה את שיעור המענק לו זכאי בעל השליטה מהרווחים שמעל ל-3 מיליון דולר. שיעור זה עמד על 8% וכיום לאחר חתימת ההסכם החדש יעמוד שיעור זה על 1%.

חברת האנרגיה רציו נסחרה על רקע הפשרה בינה לבין שלומי שוקרון, לפיה 15% ממניות החברה יימכרו לצד שלישי והתמורה תועבר לגלובוס. כך נקבע בהסדר פשרה שנחתם בין בעליה של גלובוס אינטרנשיונל השקעות בניין ופיתוח, שלומי שוקרון, לבין בעלי השליטה ברציו, ליגד רוטלוי ויגאל לנדאו.

חברת מנופים נסחרה על רקע הודעת החברה אמש כי בעל השליטה בחברה, ג'קי בן זקן, ייאלץ למכור החזקותיו לשותפו מרקוס וובר. הפניקס הודיעה אתמול לבורסה כי "המשא ומתן עם מנופים פיננסים לא הבשיל לכדי הסכם".

פז נפט שבשליטת צדיק בינו, נסחרה על רקע פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון השני, בהם הציגה גידול של 26% בהכנסותיה שהסתכמו ב-4.72 מיליארד שקל. החברה נהנתה אמנם מעליית מחירי הדלקים, אך הצמיחה בשורת המכירות לא שיפרה את תמונת הרווחיות של החברה, בשל שחיקה במרווחי הזיקוק ומרווחי השיווק בתחנות התדלוק. הרווח הגולמי הרבעוני ירד ב-20%, שתורגמו להרעה בשולי הרווח מ-15% ברבעון המקביל אשתקד ל-9.7%. הרעה זו קוזזה חלקית על ידי גידול במחזורי מכירות בחנויות הנוחות Yellow.

בנק אוצר החייל דיווח אתמול על תוצאותיו הכספיות לרבעון השני, אותו חתם הבנק ברווח של 20.2 מיליון שקל לעומת רווח של 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון משקף תשואה שנתית על ההון של 9.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully