וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS וסיטי הורידו את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית

25.8.2011 / 16:37

הכלכלנים בשני הבנקים הגדולים הודיעו כי הם מורידים את תחזית הצמיחה בשל האטה בקצב הצמיחה בגוש היורו ובסין, אולם שללו אפשרות של מיתון חוזר.

UBS וסיטי הורידו היום את תחזיות הצמיחה לכלכלה העולמית, בשל האטה בקצב הצמיחה בגוש היורו ובסין. עם זאת, שני הבנקים שללו אפשרות של מיתון חוזר.

סיטי הורידה את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית ל-3.1% השנה, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 3.4%, והתחזית לשנה הבאה הורדה ל-3.2% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3.7% בתמ"ג העולמי ב-2012. עם זאת, בסיטי לא צופים כי יתרחש מיתון באחת מהכלכלות הגדולות בעולם.

"הצמיחה בכלכלות המפותחות תישאר איטית עד 2012 לפחות"

סיטי צופה כי הכלכלות המפותחות יצמחו השנה ב-1.4%, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 1.8%, ועבור השנה הבאה הוא צופה צמיחה של 1.7%, ירידה לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.2%. "אנחנו צופים שהצמיחה בכלכלות המפותחות תישאר איטית עד 2012 לפחות, עם עלייה בשיעור האבטלה", נכתב בדו"ח של סיטי.

UBS הוריד את תחזית הצמיחה בתמ"ג העולמי לשנה הבאה ל-3.3%. ב-UBS הותירו את תחזית הצמיחה של גוש היורו ל-2010 ללא שינוי, בשיעור של 1.8%, אך חתכו את התחזית ל-2012 במחצית - ל-1%, בשל הצמיחה האיטית בארה"ב, באסיה ובמזרח אירופה, כמו גם השפעת הזעזוע בשווקים על הביטחון ועל זמינות האשראי.

UBS וסיטי צופים שניהם כי כלכלת סין תצמח ב-9% השנה, מתחת לתחזיות הקודמות לצמיחה של 9.3% ו-9.2% בהתאמה. "הפעילות הכלכלית בסין עד כה השנה היתה מעט חזקה יותר מכפי שצפינו, אך ההאטה העולמית עלולה לטמון בחובה סיכונים במחצית השניה", אמר סיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully