וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מתחילת השבוע: סגירה שלילית בוול סטריט

נמרוד הלפרן

25.8.2011 / 23:37

הסגירה השלילית מגיעה לאחר 4 ימים של עליות שערים, ועל רקע ההערכות כי יו"ר הבנק הפדרלי עשוי להימנע מהודעה על תמיכה נוספת בכלכלת ארה"ב. דאו ג'ונס ירד ב-1.5%, נאסד"ק ב-2%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית בראשונה זה ארבעה ימים בעקבות גידול מפתיע במספר תביעות האבטלה השבועי בארה"ב ועל רקע הערכות כי יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, עשוי להימנע מהודעה על צעדים נוספים לתמיכה בכלכלה הגדולה בעולם בנאומו מחר. מגזר הטכנולוגיה הוביל את הירידות בעקבות התפטרותו של סטיב ג'ובס מתפקידו כמנכ"ל אפל.

מדד דאו ג'ונס ירדב-1.5%; מדד S&P 500 , אשר קפץ ב-4.8% בשלושה ימי המסחר הקודמים, נסוג ב-1.5%; מדד נאסד"ק איבד 2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 2.22%.

מספר אנליסטים העריכו השבוע כי יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, עשוי לנצל מחר את נאומו בכנס הבנקאים המרכזיים הבינלאומי בג'קסון הול בארה"ב, כדי לאותת על כוונת הבנק המרכזי לבצע תוכנית הרחבה כמותית (quantitative easing) נוספת כדי לתמוך בכלכלה הגדולה בעולם. עם זאת, אנליסטים אחרים גרסו כי בניגוד לשנה שעברה, כאשר ניצל ברננקי את נאומו בג'קסון הול להודיע על תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה של הבנק המרכזי, בנאומו השנה לא צפוי יו"ר הפד להודיע על תוכנית הרחבה כמותית נוספת.
בחזית המקרו כלכלית: מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-5,000 ל-417 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה במספר התביעות לרמה של 405 אלף.

סטיב ג'ובס, אשר הפך את אפל לחברת הטכנולוגיה המובילה בעולם, הודיע אמש על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל החברה על רקע מצבו הבריאותי. ג'ובס בן ה-56 נמצא בחופשת מחלה מאפל מאז ינואר - חופשת מחלה שלישית שלקח בעשור האחרון. ג'ובס אובחן כחולה בסרטן הלבלב בשנת 2004, ובשנת 2009 עבר השתלת כבד. ג'ובס יוחלף בתפקיד המנכ"ל על ידי טים קוק, סמנכ"ל התפעול של אפל, אשר החליף אותו בניהולה השוטף של החברה בעת חופשת המחלה. ג'ובס ימונה ליו"ר החברה, משרה שעד עתה לא היתה קיימת.

מניית אפל זינקה ביותר מ-9,000% מאז שנת 1997, כאשר ג'ובס חזר לנהל את החברה שייסד. שווי השוק של החברה קפץ משני מיליארד דולר לכמעט 350 מיליארד דולר, ובשבועות האחרונים אף עקפה אפל מספר פעמים את אקסון מוביל והפכה לחברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק. מניית אפל היא בעלת משקל רק במדדי המניות המובילים בארה"ב, ומשקלה במדדי S&P 500 ונאסד"ק הוא 3.2% ו-9.3% בהתאמה.

חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי של המשקיע המיליארדר וורן באפט הודיעה על כוונתה להשקיע חמישה מיליארד דולר בבנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב. ברקשייר תרכוש 50 אלף מניות בכורה לפי שווי של 100 אלף דולר למניה. מניות הבכורה נושאות דיווידנד שנתי של 6% ובנק אוף אמריקה רשאי לרכוש אותן חזרה בכל רגע בפרמיה של 5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully