וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

נמרוד הלפרן

26.8.2011 / 23:51

ברננקי דחף את וול סטריט לעלייה ראשונה זה 5 שבועות; נאסד"ק קפץ השבוע ב-5.9%; מדד S&P 500 זינק השבוע ב-4.7%; עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב - התשואה מתחת ל-2.2%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בדרכן לעלייה שבועית ראשונה זה חמישה שבועות, לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי אמר כי לרשות הבנק הפדרלי עדיין עומדים כלים כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית בארה"ב. העליות נרשמו למרות נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב אשר הצביעו על צמיחה מתונה מהצפוי של הכלכלה ברבעון השני של השנה ועל נפילה בביטחון הצרכנים החודש לשפל של יותר משנתיים וחצי.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.2% והוסיף בסיכום שבועי 4.3%; מדד S&P500 טיפס ב-1.5% וקפץ ב-4.7% בסיכום שבועי - עלייה שבועית ראשונה זה חמישה שבועות; מדד נאסד"ק הוסיף 2.5% בדרכו לזינוק שבועי של 5.9%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 2.19%.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, החליט להימנע מלהתייחס בנאומו היום לסוגיה שמעסיקה באחרונה את עולם הפיננסים - האם יש מקום להרחבה כמותית נוספת בארה"ב - ואמר כי הדיון בסוגיה זו יתקיים רק לקראת החלטת הריבית הבאה של הבנק הפדרלי בחודש הבא.

בנאומו בכנס הבנקאים המרכזיים הבינלאומי בג'קסון הול שבמדינת וויומינג בארה"ב, הסתפק ברננקי באמירה כי לרשות הבנק הפדרלי עדיין יש כלים להמרצת הכלכלה, אך נמנע מלפרט באלו כלים מדובר או האם ומתי מתכוון הבנק המרכזי לעשות בהם שימוש. "לבנק הפדרלי יש מגוון כלים שיוכלו לשמש אותו כדי לספק תמריצים מוניטרים נוספים", אמר ברננקי.

ברננקי ציין כי הבנק הפדרלי החליט להאריך את ישיבתו הבאה מיום ליומיים - ה-20 וה-21 בספטמבר - כדי לבחון את היתרונות והחסרונות במדיניות מרחיבה נוספת.

פרשנים ציפו כי יו"ר הפד לפחות ידון באפשרויות הפתוחות בפני הבנק המרכזי במסגרת נאומו היום, שכותרתו "תחזיות קצרות וארוכות טווח לכלכלת ארה"ב". עם זאת, כאמור נמנע מכך ברננקי, ואמר כי עדיין קשה להעריך כי כיצד תושפע כלכלת ארה"ב מהחולשה שנרשמה באחרונה בשוקי המניות, מהמשא ומתן על העלאת תקרת החוב בארה"ב וממשבר החוב האירופי.

ברננקי הוסיף כי הבנק הפדרלי צופה כי "ההתאוששות המתונה" של כלכלת ארה"ב תמשיך לצבור תאוצה. יו"ר הבנק המרכזי גם ביקר את הקונגרס האמריקאי, ואמר כי הויכוח הממושך שהתנהל באחרונה סביב העלאת תקרת החוב גרם נזק לכלכלה.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, אמר בעקבות נאומו של ברננקי כי "מה שאפיין את הנאום הנוכחי השנה בג'קסון הול הוא שהנאום היה נאום אנליטי ולא אופרטיבי - הדבר מהווה הפתעה לשווקים שציפו לפעולות ולא רק לניתוח של המשבר הנוכחי. בן ברננקי, שלח אותנו למעשה לתקופה נוספת של אי ודאות, לפחות עד המפגש הבא של בכירי ה'פד' שייערך ביומיים של ה-20 וה-21 לספטמבר. בסופו של דבר, נתוני הצמיחה בארה"ב הם מדאיגים.

הנתונים מוכיחים שהמשק האמריקני מצוי בהאטה אך גם לא רחוק משמעותית מצמיחה שלילית. התגובה החיובית לנאום ברננקי בשווקים באה משום שהיא היוותה סוג של צפירת הרגעה למשקיעים שחששו משמועות כמו בעיות נזילות של שניים או שלושה בנקים גדולים בארה"ב ובראשם בנק אוף אמריקה. ביום שישי השבוע, שוב ישאו המשקיעים את עיניהם אל תוצאות נתוני התעסוקה במשק האמריקני שיקבעו את הלך הרוחות בסוף השבוע הבא בוול סטריט ובשווקי העולם".

בתחילת השבוע רווחו הערכות בקרב אנליסטים כי ברננקי ינצל את נאומו כדי לאותת על כוונת הבנק המרכזי לבצע תוכנית הרחבה כמותית (quantitative easing) נוספת כדי לתמוך בכלכלה. עם זאת, ככל שהתקדם השבוע רבו הקולות בקרב הפרשנים שגרסו כי בניגוד לשנה שעברה, כאשר ברננקי ניצל את נאומו בג'קסון הול להודיע על תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה במסגרתה רכש הבנק המרכזי אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 600 מיליארד דולר, בנאומו השנה לא יודיע יו"ר הפד על תוכנית הרחבה כמותית נוספת.

אנליסטים ציינו עוד כי רמת האינפלציה בארה"ב גבוהה כעת יותר משהיתה בכנס ג'קסון הול הקודם, באוגוסט 2010, וכי החשש מפני האצה נוספת באינפלציה עשוי למנוע מהבנק הפדרלי להחליט על רכישות נוספות של אג"ח ממשלתיות במסגרת הרחבה כמותית.

בחזית המקרו כלכלית: התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, צמח ברבעון השני של השנה בקצב שנתי של 1% - פחות מההערכות המוקדמות לצמיחה של 1.3% - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה של 1.1% לאחר צמיחה של 0.4% ברבעון הראשון של השנה.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן ירד באוגוסט לרמה של 55.7 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2008 - לעומת 63.7 נקודות ביולי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 55.8 נקודות.

בשבועות האחרונים פורסמו מספר נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שהצביעו על האטה בארה"ב והגבירו את החששות מפני גלישה למיתון חוזר. השבוע דווח כי מדד הייצור בפילדלפיה של הבנק הפדרלי נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2009, ובמקביל נפל מדד ביטחון הצרכנים של רויטרס ואוניברסיטת מישיגן לרמתו הנמוכה ביותר מאז מאי 1980.

טיפאני, קמעונאית תכשיטי היוקרה השנייה בגודלה בעולם, דיווחה היום על זינוק חד מהצפוי של 33% ברווחיה הרבעוניים הודות לביקוש מוגבר למוצריה ברחבי העולם, ובמיוחד באסיה. טיפאני האמריקאית גם העלתה את תחזית הרווח השנתי.

החברה רשמה רווח נקי של 90 מיליון דולר, או 69 סנט למניה, ברבעון הכספים שהסתיים בסוף יולי, לעומת רווח של 67.7 מיליון דולר, או 53 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 86 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 70 סנט למניה. טיפאני העלתה את תחזית הרווח השנתי לטווח של 3.65-3.75 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח שנתי של 3.55 דולר למניה.

בשורה העליונה רשמה החברה בתקופה המדווחת מכירות של 872.7 מיליון דולר, צמיחה של 30% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת אך פחות מתחזית האנליסטים למכירות של 785.6 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully