וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר הפסיד 1.3 מיליארד שקלים ברבעון

שלי אפלברג

28.8.2011 / 9:22

זקיפת יתרת קרנות הון בגין נכסים פיננסיים זמינים למכירה בשל החזקה במניות קרדיט סוויס לרווח והפסד גרמה לבעלי מניות אי. די. בי להפסד של 1.3 מיליארד שקל

אי.די.בי אחזקות בשליטתו של נוחי דנקנר, מזהירה את משקיעה כי נקיטת צעדים רגולטורים כגון הטלת מגבלות על החזקת אמצעי שליטה בתאגידים פיננסים וריאליים על ידי אותו גורם, והטלת מגבלות על שליטה בחברה ציבורית באמצעות מבנה החזקות פירמידאלי, לרבות באמצעות מיסוי, עשויה להשפיע באופן מהותי על החברה, ובכדאיות לחלק דיבידנדים.

לצד זאת כבר עתה הציגה חברות האחזקות הפסד לתקופה של 1.3 מיליארד שקל מול רווח של 771 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בעלי מניות החברה רשמו הפסד של 1.3 מיליארד שקל לעומת רווח של 50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד נגרם בגין זקיפת יתרת קרנות הון בגין נכסים פיננסיים זמינים למכירה בשל החזקה במניות קרדיט סוויס לרווח והפסד.

התוצאות במחצית הראשונה של שנת 2011 ובשנת 2010 כללו רווח בסך 857 מיליון שקל, כתוצאה מהצעת רכש מניות שופרסל שהביאה לאיחוד דו"חותיה הכספיים.ההפסד לבעלי המניות המחזיקים זכויות שאינן מקנות שליטה הסתכם ב-477 מיליון שקל לעומת רווח של 721 מיליון שקל ברבעון המקביל.

נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי, אמר היום כי "מגמת ירידת הערך של הבנקים האירופאים והאמריקנים בשנה האחרונה התגברה בעקבות הטלטלה בשווקים הפיננסים הבינלאומיים, והביאה לירידת ערך חדה בשווי אחזקתנו במניות קרדיט סוויס . לשם כך התמקדנו בשבועות האחרונים בניהול הפוזיציה שלנו במניות הבנק השוויצרי והצלחנו לגדרה ולייצבה.

"בחודש האחרון נקטנו במדיניות של הקטנה חלקית של השקעתנו במניות הבנק באמצעות מכירת כשליש מהאחזקה, שיפרנו את תנאי ההלוואות מהבנקים המלווים ובראשם מורגן סטנלי וסיטי ואף העמדנו הלוואות גישור קיצרות-טווח לכור מחברות האם שלה - דיסקונט השקעות ו-אי.די.בי פיתוח. ההגדלה המשמעותית של קופת המזומנים של כור משתלבת עם מדיניותה של קבוצת אי.די.בי לגבות את חברות הקבוצה. כך פעלנו גם בעבר במקרים שונים.

"בשבועות הקרובים תושלם עסקת המיזוג בין מכתשים אגן לבין כמצ'יינה וכתוצאה מכך יתהווה מנוע צמיחה חשוב ל-אי.די.ב ולכלכלה הישראלית. שיתוף הפעולה האסטרטגי הנרקם ביננו לבין קבוצה עסקית חשובה זו שבבעלות ממשלת סין הוא גשר ליוזמות כלכליות נוספות ולשיתוף פעולה רחב-היקף בין ישראל לסין", מסר דנקנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully