וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נוגסת בנתח של תנובה: ירדה בחלקה בשוק החלב

עדי דברת מזריץ

29.8.2011 / 8:45

נתח השוק של חברת החלב הגדולה בישראל ירד ל-56.3% בשבועיים הראשונים של אוגוסט. מרבית נתח השוק שהפסידה תנובה עבר לשטראוס, שנפגעה פחות ממחאת הקוטג'

לאחר התאוששות שרשמה ביולי חוזרת תנובה לנתח השוק שבו החזיקה בשיא מחאת הקוטג': נתח השוק של חברת החלב הגדולה בישראל ירד ל-56.3% בשבועיים הראשונים של אוגוסט לעומת 56.7% ביולי - כך עולה מנתונים של חברת סטורנקסט שהגיעו לידי TheMarker.

שוק החלב מגלגל כ-7.5 מיליארד שקל בשנה כך שכל אובדן של נתח שוק, גם אם אינו גדול מאוד, מהווה אובדן של עשרות מיליוני שקלים. עם זאת, מדובר בנתונים על מחציתו הראשונה של אוגוסט בלבד ולא ניתן ללמוד מהם על מגמה מסוימת שתימשך.

גם אם משווים את נתחי שוק החלב לתקופה המקבילה ב-2010 חוותה תנובה ירידה בנתחי השוק: בשבועיים הראשונים של אוגוסט 2010 החזיקה תנובה בנתח שוק של 56.6%, כאשר במחצית הראשונה של השנה (ינואר-יוני) עוד החזיקה תנובה בנתח של 57.3%. ביולי 2011 הראתה תנובה התחזקות בנתחי השוק לעומת יוני, החודש שבו פרצה מחאת יוקר המחיה, אז החזיקה בנתח של 56.5% (19 עד 25 ביוני) ונתחי השוק שלה היו זהים לתקופה המקבילה אשתקד. כעת, כאמור, מראה תנובה שוב ירידה שמביאה אותה לנתחי השוק של יוני.

כלל מכירות שוק החלב ומוצריו גדלו בפחות מ-1% ביולי

את מרבית נתחי השוק מפסידה תנובה לשחקנית השנייה בקטגוריה, שטראוס, שלפי הנתונים נפגעה פחות מהמחאה. נתח השוק של שטראוס עלה מ-23.3% בשבועיים הראשונים של יולי ל-23.8% בשבועיים הראשונים של אוגוסט. אף ששטראוס העלתה מחירים בשיעורים דומים לאלה של תנובה ואף העלתה את מחירי הקוטג' בתחילת יוני בזמן שתנובה בחרה שלא לעשות כן, שטראוס ספגה פחות ביקורת מתנובה בעיקר משום שהיא השחקנית השנייה בגודלה בשוק החלב ובשל התמקדות המחאה בקוטג' - מוצר שמכירותיו נשלטות על ידי תנובה. נתחה של החברה השלישית בשוק החלב, טרה של החברה המרכזית למשקאות, לא השתנה והיא מחזיקה ב-10.2%, שיעור זהה לשיעור שרשמה ביולי.

בימים אלה מנסות חברות החלב להתגבר על הירידה במכירות ולשפר את תדמיתן בפני הציבור. זאת, לאחר שכלל מכירות שוק החלב ומוצריו גדלו בפחות מ-1% ביולי. ואולם, בנטרול עליות המחירים שחלו במאי-יוני והיו 4% בממוצע, הצריכה הריאלית ירדה בכ-3%. במטרה להתמודד עם הפגיעה במכירות החליטו תנובה וטרה להגדיל את אריזות מוצריהם הבסיסיים בעד 20%, ללא תוספת מחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully