וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל מדווחת על גידול של 37% בהכנסותיה

אורן פרוינד

29.8.2011 / 9:49

ההכנסות של חברה האחזקות בשליטת לב לבייב מסתכמות ב-1.6 מיליארד שקלים. איזי כהן: "אפריקה ישראל ממשיכה להתמקד בהגדלת יתרת המזומנים"

חברת האחזקות אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיים לרבעון השני של 2011 ובהם היא מציגה גידול של 37% בהכנסות החברה שהסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. העלייה בהכנסות התבטאה בכל מגזרי הפעילות של החברה בדגש על שווי ההוגן של הנכסים שהוסיף לחברה 82 מיליון שקל בתקופת הדו"ח.

הרווח התפעולי של החברה זינק מ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-307 מיליון שקל ברבעון הנוכחי בעיקר בזכות העלייה בהכנסות ובעקבות העובדה כי לא נרשמה הוצאה רבעונית בגין ירידה בשווי ההוגן של הנכסים כפי שאירע ברבעון המקביל.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, התייחס לתוצאות הרבעוניות וציין כי "במסגרת האסטרטגיה העסקית ממשיכה אפריקה ישראל להתמקד בהגדלת יתרת המזומנים של הקבוצה, תוך הגדלת ההכנסות המניבות שלה בעיקר, מהפעלת קניון AFIMall, שצפוי להיות הנכס המניב המוביל של אפריקה ישראל בשנים הבאות".

הרווח מיזמות נדל"ן - כ-104 מיליון שקלים

בנוסף ציין כהן כי הקבוצה מקדמת פיתוח ויזמות של נכסים מניבים נוספים המצויים בשלבי הקמה שונים, הצפויים להוות משקל רב ומרכזי בעתיד בהגדלת בסיס ההכנסות המניבות ותזרים המזומנים של הקבוצה."קבוצת אפריקה ישראל מתמודדת בימים אלה עם חוסר הוודאות המאפיין את השווקים בארץ ובעולם כאשר, לרשותה עומדים תזרים מזומנים חיובי, מבנה הון יציב ומצבת ההתחייבויות שטופלה כראוי בזמן כך, שתוכל לצלוח תקופה זו ולהמשיך בפעילות הייזום, בנייה והשבחה של נכסים המבוססים על מלאי קרקעות קיים רחב ואיכותי העומד לרשותה בארץ ובעולם בתחומי מגורים ונכסים מניבים". הסביר כהן.

החברה, שנקלעה לקשיים בשנה שעברה בעקבות משבר הנדל"ן העולמי, הגיעה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, מה שגרם לחברה לרשום רווח נקי חד פעמי של 1.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. אם מנטרלים רווח זה מהרווח של הרבעון המקביל, מקבלים מעבר מהפסד נקי של 243 מיליון שקל לרווח נקי של 32 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

הרווח מיזמות נדל"ן הסתכם ברבעון בכ- 104 מיליון שקל לעומת רווח של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מיזמות נדל"ן בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-254 מיליון שקל לעומת כ-84 מיליון שקלבתקופה המקבילה אשתקד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבייב וכהן בחנוכת קניון "אפי פאלאס" בבוקרשט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים הסתכם ברבעון בכ-115מיליון שקל לעומת כ-90 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מהשכרה והפעלת נכסים בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 181מיליון ¤ לעומת כ- 169מיליון ¤ בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח מפעילות התעשייה הסתכם ברבעון בכ- 54 מיליון שקלים לעומת רווח של כ- 43 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעילות התעשייה במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ- 109מיליון שקלים לעומת כ- 77 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח נובע בעיקר מתחום הפלדה. זאת, על רקע עליה במחירי הפלדה לעומת התקופה המקבילה אשתקד וכן מגידול בהיקף המכירות בתחום הפלדה והקרמיקה.

הרווחים נטו מחברות כלולות הסתכמו ברבעון השני הסתכם בכ- 109 מיליון שקלים לעומת הפסד של כ- 25 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה רווח נטו של כ- 94 מיליון שקלים לעומת הפסד של כ- 34 מליון שקלים במחצית הראשונה של 2010. ההון המיוחס לבעלים של החברה ליום 30 ביוני 2011 הסתכם בכ- 4 מיליארד ¤ לעומת כ- 3.5 מיליארד ¤ ליום 31.12.10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully