וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נפתח בעליות, דלק נדל"ן מזנקת

אורן פרוינד

29.8.2011 / 11:17

המסחר נפתח בעליות בהמשך למחזור המסחר הדליל שהתנהל אתמול. מדד ת"א 25 פתח בעלייה של 1.2%, ודלק נדל"ן מזנקת ב-13% על רקע חשיפת הקרן הזרה. היום צפוי בנק ישראל לפרסם את הריבית במשק - "סיכוי של 50% להורדת הריבית"

יום המסחר השני בבורסת תל אביב מתנהל בעליות שערים בהמשך למחזור המסחר הדליל שהתנהל אתמול, כאשר המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית במשק ולפתיחת המסחר היום בוול סטריט.

מדד ת"א 25 פתח בעלייה של 1.2%, מדד ת"א 100 עולה ב-1.1%, מדד הבנקים מוסיף 1.3% לערכו ומדד מניות הנדל"ן נסחר בעלייה של 1.6%. מניית דלק נדל"ן נמצאת בהפסקת מסחר על רקע חשיפת הקרן הזרה הרוכשת.

היום צפוי בנק ישראל לפרסם את נתון הריבית לחודש הקרוב וישנה אי וודאות בקרב הכלכלנים בנוגע לשינוי הצפוי. אלכס זבז'ינסקי, כלכלן המקרו של דש ניירות ערך והשקעות, מעריך כי קיים סיכוי של לפחות 50% שבנק ישראל יוריד את הריבית. לטענתו הנסיבות הכלכליות והרקורד של הנגיד תומכים בכך.

מחכים להשפעת נאומו של ברננקי

בפסגות טוענים כי הנגיד מתלבט בנוגע לריבית לאור החשיבות הרבה של ההתפתחויות הכלכליות בעולם והמחאה החברתית בישראל - שמשפיעה על השינויים ברמת המחירים במשק. התמורות האחרונות, לדעת פסגות, הפחיתו משמעותית את ציפיות האינפלציה בשוק המקומי וכפועל יוצא את תוואי הריבית העתידי של בנק ישראל.

בזירה האמריקאית עדיין מחכים להשפעת נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי על השווקים בוול סטריט, לאחר שלא הכריז ביום שישי האחרון על הרחבה כמותית שלישית (QE3) אך ציין כי דיון בסוגיה זו יתקיים רק לקראת הישיבה הבאה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) בחודש הבא.

הכלכלן ג'וליאן קאלו מברקליס קפיטל אמר כי נתוני מקרו כלכליים שיפורסמו בהמשך הדרך, יקבעו האם הבנק הפדרלי יחליט בסופו של דבר לנקוט בצעדים נוספים כדי לתמוך בכלכלת ארה"ב. "הוא היה די מוגבל מבחינת מה שהוא היה מסוגל לומר היום", אמר קאלו בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "הלחץ בשווקים שהוא יאמר משהו הלך וגבר, אבל הוא צריך לגייס קודם את תמיכת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי", ציין ג'וליאון.

אפריקה ישראל מציגה גידול של 37% בהכנסות

דלק נדל"ן תמשיך לרכז עניין: הקרן הזרה הרוכשת נחשפה הבוקר ומן הדיווחים עולה כי מדדובר בשני ישראלים לשעבר המחזיקים בין היתר בבניין קודאק המפורסם בהוליווד.בעל השליטה, יצחק תשובה, התחייב לבצע הצעת רכש לאג"ח כ"ה של החברה בהיקף של 36 מיליון שקל. הצעת הרכש תהיה מחשבונו הפרטי של תשובה, דרך אחת החברות הפרטיות שבבעלותו המלאה. בעקבות חשיפת הקרן הופס המסחר במנייה.

אפריקה ישראל דיווח הבוקר על תוצאותיה הכספיות ובהם היא מציגה גידול של 37% בהכנסותיה שהסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. העלייה בהכנסות התבטאה בכל מגזרי הפעילות של החברה, בדגש על שווי ההוגן של הנכסים שהוסיף לחברה 82 מיליון שקל בתקופת הדו"ח.

כלכלית ירושלים מקבוצת פישמן תיסחר היום לאחר שפירסמה אמש את תוצאותיה הכספיים לרבעון השני. הכנסות החברה משכירות הסתכמו ברבעון השני ב-400.1 מיליון שקל לעומת כ-293.6 מיליון שקל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם ב-342.3 מיליון שקל לעומת 241.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ב-190.3 מיליון שקל לעומת 20.3 מיליון שקל אשתקד.

גם חברת סאנפלאואר בשליטת רוני בירם וגיל דויטש, דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיים לרבעון השני של 2011. הכנסות החברה הסתכמו בכ-17.8 מיליון שקל ירידה בהשוואה לכ-49 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם ההכנסות מתחום האנרגיה המתחדשת הסתכמו בכ-14.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של כ-73%. הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-10.5 מיליון שקל - עלייה לעומת כ-6.5 מיליון שקל אשתקד וההפסד הנקי ברבעון השני צומצם בכ-87% והסתכם בכ-1.2 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 9.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

חברת ההחזקות אי.די.בי של נוחי דנקנר דיווחה אתמול על תוצאותיה לרבעון השני והציגה הפסד של 1.31 מיליארד שקל ברבעון השני של 2011 מול רווח של 50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במאזן המאוחד של הקבוצה, ירד ההון העצמי ל-209 מיליון שקל בלבד, וזאת מול היקף מאזן כולל של 137 מיליארד שקל.

(עדכון ראשון: 10:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully