וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט לא נכנעה ל"איירין": S&P 500 מוסיף 1.6%

אורן פרוינד

29.8.2011 / 16:40

המסחר בוול סטריט נפתח על אף סופת ההוריקן שפקדה את העיר בסוף השבוע. מדד דאו ג'ונס , אשר עלה בשבוע שעבר ב-4.3%, מתחזק ב-1.4%. ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב לראשונה זה שלושה ימים; התשואה מתקרבת ל-2.3%

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר עלייה שבועית ראשונה זה חמישה שבועות, פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית ונסחרות בעליות זה יום המסחר השני ברציפות, על רקע גידול חד מהצפוי בצריכה הפרטית בארה"ב, ולאחר שהמסחר בבורסות המניות בניו נפתח למרות סופת ההוריקן "איירין" שהכתה בעיר בסוף השבוע.

מדד דאו ג'ונס , אשר עלה בשבוע שעבר ב-4.3%, מתחזק ב-1.4%; מדד S&P 500 , אשר טיפס בשבוע שעבר ב-4.7%, מוסיף 1.6%; מדד נאסד"ק , אשר קפץ בשבוע שעבר ב-5.9%, עולה ב-1.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בירידות בראשונה זה שלושה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-0.09% לרמה של 2.29%.

במהלך סוף השבוע התעוררו חששות לגבי מועד פתיחת המסחר בבורסות וול סטריט עקב סופת ההוריקן "איירין", אולם בסופו של דבר המסחר נפתח כרגיל.

העלייה החדה ביותר בצריכה הפרטית מאז פברואר

בחזית המקרו כלכלית: הצריכה הפרטית בארה"ב גדלה בחודש יולי ב-0.8% - העלייה החדה ביותר מאז פברואר - לאחר ירידה של 0.1% לעומת החודש המקביל, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.5%. ההכנסה האישית צמחה ב-0.3%.

בנאומו ביום שישי האחרון בכנס ג'קסון הול, נמנע יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, מלהתייחס לסוגיה שמעסיקה באחרונה את עולם הפיננסים - האם יש מקום להרחבה כמותית נוספת בארה"ב - ואמר כי הדיון בסוגיה זו יתקיים רק לקראת החלטת הריבית הבאה של הבנק הפדרלי בחודש הבא.

"לבנק הפדרלי יש מגוון כלים שיוכלו לשמש אותו כדי לספק תמריצים מוניטרים נוספים", אמר ברננקי, אך נמנע מלפרט באלו כלים מדובר או מתי מתכוון הבנק הפדרלי לעשות בהם שימוש. ברננקי הוסיף שהבנק הפדרלי צופה כי "ההתאוששות המתונה" של כלכלת ארה"ב תמשיך לצבור תאוצה. יו"ר הבנק המרכזי גם ביקר את הקונגרס האמריקאי ואמר כי הוויכוח הממושך שהתנהל באחרונה סביב העלאת תקרת החוב גרם נזק לכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully