וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר ננעל בעליות שערים: ת"א 25 זינק ב-2.6%

אורן פרוינד

29.8.2011 / 17:01

מדד הבנקים קפץ ב-3.2% והוביל את המדדים לעליות. מחזורי המסחר המשיכו להיות נמוכים גם היום והסתכמו ב-900 מיליון שקלים, כאשר המשקיעים ממתינים להחלטה על הריבית במשק

יום המסחר השני לשבוע בבורסת תל אביב נחתם בעליות שערים, בהמשך למחזור המסחר הדליל שהתנהל אתמול, כאשר המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית במשק ולפתיחת המסחר היום בוול סטריט.

מדד ת"א 25 נחתם בעלייה של 2.6% ברמה של 1,122.52 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-2.4% לרמה של 1,002.66 נקודות. מדד הבנקים בלט בעלייה יומית של 3.2% לערכו ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 3%. מדדי התל בונד (20 ,40 ,60) עלו ב-0.3% בתום המסחר. מחזורי המסחר המשיכו להיות נמוכים גם היום והסתכמו ב-900 מיליון שקל.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, ציין כי "המחזורים הנמוכים מאפיינים את עונת הקיץ הנוכחית". עם זאת, ציין אזולאי את מניות הבנקים שנסחרות ב-20% מתחת להון העצמי שלהן, ויכולות לדבריו בהחלט לתמרץ את השווקים כלפי מעלה.

אי וודאות בקרב הכלכלנים בנוגע לשינוי בריבית במשק

ארז וילף, מנהל השקעות באלטשולר שחם, הצטרף לדבריו של אזולאי וציין כי "המשקיעים מחכים להתפתחיות בוול סטריט בעקבות נאומו האחרון של ברננקי, מה שמתבטא במחזורי מסחר נמוכים". בדומה לאזולאי, ציין וילף את מניות הבנקים שעשויות להחריף את התיקון כלפי מעלה.

היום צפוי בנק ישראל לפרסם את נתון הריבית לחודש הקרוב, וישנה אי וודאות בקרב הכלכלנים בנוגע לשינוי הצפוי. אלכס זבז'ינסקי, כלכלן המקרו של דש ניירות ערך והשקעות, מעריך כי קיים סיכוי של לפחות 50% שבנק ישראל יוריד את הריבית. לטענתו הנסיבות הכלכליות והרקורד של הנגיד תומכים בכך.

בפסגות טוענים כי הנגיד מתלבט בנוגע לריבית לאור החשיבות הרבה של ההתפתחויות הכלכליות בעולם והמחאה החברתית בישראל - שמשפיעה על השינויים ברמת המחירים במשק. התמורות האחרונות, לדעת פסגות, הפחיתו משמעותית את ציפיות האינפלציה בשוק המקומי וכפועל יוצא את תוואי הריבית העתידי של בנק ישראל.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר במסיבת עיתונאים שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו ובה הכריז כי נגיד בנק ישראל פרופסור סטנלי פישר ימשיך לקדנציה נוספת- מרץ 2010. עומר מירון
"ישנו סיכוי של לפחות 50% שבנק ישראל יוריד את הריבית". סטנלי פישר/עומר מירון

בזירה האמריקאית עדיין מחכים להשפעת נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי על השווקים בוול סטריט, לאחר שלא הכריז ביום שישי האחרון על הרחבה כמותית שלישית (QE3) אך ציין כי דיון בסוגיה זו יתקיים רק לקראת הישיבה הבאה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) בחודש הבא.

הכלכלן ג'וליאן קאלו מברקליס קפיטל אמר כי נתוני מקרו כלכליים שיפורסמו בהמשך הדרך, יקבעו האם הבנק הפדרלי יחליט בסופו של דבר לנקוט בצעדים נוספים כדי לתמוך בכלכלת ארה"ב. "הוא היה די מוגבל מבחינת מה שהוא היה מסוגל לומר היום", אמר קאלו בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "הלחץ בשווקים שהוא יאמר משהו הלך וגבר, אבל הוא צריך לגייס קודם את תמיכת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי", ציין ג'וליאון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מניות בולטות במסחר

דלק נדל"ן ריכזה עניין על רקע פרסום הקרן הזרה הרוכשת נחשפה הבוקר ומן הדיווחים עולה כי מדדובר בשני ישראלים לשעבר המחזיקים בין היתר בבניין קודאק המפורסם בהוליווד.בעל השליטה, יצחק תשובה, התחייב לבצע הצעת רכש לאג"ח כ"ה של החברה בהיקף של 36 מיליון שקל. הצעת הרכש תהיה מחשבונו הפרטי של תשובה, דרך אחת החברות הפרטיות שבבעלותו המלאה. בעקבות חשיפת הקרן הופסק המסחר במניה הבוקר.

אפריקה ישראל דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות ובהם היא מציגה גידול של 37% בהכנסותיה שהסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. העלייה בהכנסות התבטאה בכל מגזרי הפעילות של החברה, בדגש על שווי ההוגן של הנכסים שהוסיף לחברה 82 מיליון שקל בתקופת הדו"ח.

אלרוב ישראל הנשלטת על ידי אלפרד אקירוב באמצעות אקירוב השקעות, הציגה הבוקר מעבר מהפסד רבעוני של 75 מיליון שקל לרווח רבעוני של 40 מיליון שקל. סך הנכסים של החברה במאזן הסתכמו ב-9.65 מיליארד שקל, לעומת 8.84 מיליארד שקל בתקופה המקבילה.

כלכלית ירושלים מקבוצת פישמן נסחרה היום לאחר שפירסמה אמש את תוצאותיה הכספיים לרבעון השני. הכנסות החברה משכירות הסתכמו ברבעון השני ב-400.1 מיליון שקל לעומת כ-293.6 מיליון שקל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם ב-342.3 מיליון שקל לעומת 241.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ב-190.3 מיליון שקל לעומת 20.3 מיליון שקל אשתקד.

גם חברת סאנפלאואר בשליטת רוני בירם וגיל דויטש, דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיים לרבעון השני של 2011. הכנסות החברה הסתכמו בכ-17.8 מיליון שקל - ירידה בהשוואה לכ-49 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם ההכנסות מתחום האנרגיה המתחדשת הסתכמו בכ-14.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של כ-73%. הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-10.5 מיליון שקל - עלייה לעומת כ-6.5 מיליון שקל אשתקד וההפסד הנקי ברבעון השני צומצם בכ-87% והסתכם בכ-1.2 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 9.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

חברת האחזקות אי.די.בי של נוחי דנקנר דיווחה אתמול על תוצאותיה לרבעון השני, והציגה הפסד של 1.31 מיליארד שקל ברבעון השני של 2011 מול רווח של 50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במאזן המאוחד של הקבוצה, ירד ההון העצמי ל-209 מיליון שקל בלבד, וזאת מול היקף מאזן כולל של 137 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully