וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות "איירין": וול סטריט נסגרה בעליות חדות

נמרוד הלפרן

29.8.2011 / 23:42

על רקע גידול חד מהצפוי בצריכה הפרטית בארה"ב, ולאחר שהמסחר בבורסות המניות בניו נפתח למרות סופת ההוריקן "איירין" זינקו המדדים בוול סטריט. דאו ג'ונס עלה ב-2.3%

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר עלייה שבועית ראשונה זה חמישה שבועות, פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית, על רקע גידול חד מהצפוי בצריכה הפרטית בארה"ב, ולאחר שהמסחר בבורסות המניות בניו נפתח למרות סופת ההוריקן "איירין" שהיכתה בעיר בסוף השבוע.

המדדים רשמו עליות זה יום המסחר השני ברציפות לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, אותת בנאומו ביום שישי כי ההאטה בצמיחת כלכלת ארה"ב אינה חריפה דיה כדי להצדיק תוכנית תמריצים נוספת באופן מיידי, והודיע כי ישיבת הריבית הבאה של הבנק המרכזי בספטמבר תוארך מיום ליומיים כדי לאפשר לבכירי הבנק לקיים דיונים מקיפים יותר לגבי מצב הכלכלה והצעדים שבהם עשוי לנקוט הבנק הפדרלי.

מדד דאו ג'ונס , אשר עלה בשבוע שעבר ב-4.3%, התחזק ב-2.3% - ונמצא כעת במרחק של כשליש האחוז מרמתו בתחילת שנת 2011; מדד S&P 500 , אשר טיפס בשבוע שעבר ב-4.7%, הוסיף 2.8%; מדד נאסד"ק , אשר קפץ בשבוע שעבר ב-5.9%, עלה ב-3.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות לראשונה זה שלושה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.08% לרמה של 2.27%.

בחזית המקרו כלכלית: הצריכה הפרטית בארה"ב גדלה בחודש יולי ב-0.8% - העלייה החדה ביותר מאז פברואר - לאחר ירידה של 0.1% לעומת החודש המקביל, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.5%. ההכנסה האישית צמחה ב-0.3%.

עוד בחזית המקרו כלכלית, מספר החוזים למכירת בתים בארה"ב נפל ביולי ב-1.3%, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן של ארה"ב (NAR). תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 1%. עם זאת, לעומת חודש יולי 2010 קפץ מספר החוזים ב-14.4%.

טבע עלתה ב-3%

בנאומו ביום שישי האחרון בכנס ג'קסון הול, נמנע יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, מלהתייחס לסוגייה שמעסיקה באחרונה את עולם הפיננסים - האם יש מקום להרחבה כמותית נוספת בארה"ב - ואמר כי הדיון בסוגייה יתקיים רק לקראת החלטת הריבית הבאה של הבנק הפדרלי בחודש הבא.

"לבנק הפדרלי יש מגוון כלים שיוכלו לשמש אותו כדי לספק תמריצים מוניטרים נוספים", אמר ברננקי, אך נמנע מלפרט באילו כלים מדובר או מתי מתכוון הבנק הפדרלי לעשות בהם שימוש. ברננקי הוסיף שהבנק הפדרלי צופה כי "ההתאוששות המתונה" של כלכלת ארה"ב תמשיך לצבור תאוצה. יו"ר הבנק המרכזי גם ביקר את הקונגרס האמריקאי ואמר כי הוויכוח הממושך שהתנהל באחרונה סביב העלאת תקרת החוב גרם נזק לכלכלה.

בנק אוף אמריקה , הבנק הגדול בארה"ב, ממשיך במאמצים לחזק את מאזניו כדי לעמוד בדרישות הרגולטוריות העולמיות החדשות של אמנת באזל 3 שייכנסו לתוקף בשנת 2013. לאחר שבשבוע שעבר גייס הבנק חמישה מיליארד דולר ממכירת מניות בכורה למשקיע המיליארדר וורן באפט, הודיע היום הבנק על מכירת מחצית מהחזקותיו בבנק הסיני צ'יינה קונסטרקשן בנק (CCB) - או כ-5% ממניות הבנק - תמורת 8.3 מיליארד דולר במזומן.

מניית טבע הישראלית עלתה ב-3% לאחר שבית משפט בניו יורק קיבל את טענות החברה בנוגע לפטנטים על תרופת הגדל של החברה, הקופקסון, וסירב לבקשת חברת התרופות מיילן לפסיקה בהליך מקוצר כי הפטנטים על תרופת הדגל אינם תקפים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully