וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 49% מצרכני שופרסל מתכננים להצטרף לחרם

עדי דברת מזריץ

30.8.2011 / 8:36

החרם שהתגבש נגד שופרסל ונדחה ב-48 שעות אמור להתחיל מחר, כאשר היום תתקיים פגישה נוספת בין הסטודנטים שיזמו את המהלך לבין נציגי הרשת. הסטודנטים דורשים שהוזלת המוצרים לקראת החגים תישאר בתוקף עד סוף השנה

החרם המתגבש נגד שופרסל, רשת המזון הגדולה בישראל, תופס תאוצה: יותר מ-49% מהצרכנים מתכוונים להצטרף למהלך - כך עולה מסקר שבוצע בעבור TheMarker על ידי מכון המחקר פאנלס.

הסטודנטים נגד שופרסל - כותרות אחרונות:
שופרסל מנסה למנוע החרם: תיפגש עם הסטודנטים
פגישת שופרסל והסטודנטים: ”טובה אך לא אופטימלית"
הסטודנטים באוני' תל אביב: "להחרים את שופרסל"
דף הקבוצה בפייסבוק -" שבוע ללא שופרסל"

היוזמה לחרם נולדה בקבוצה בפייסבוק שפתחה אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב. הקבוצה קוראת להחרים את שופרסל למשך שבוע ימים ומונה יותר מ-5,700 חברים. מתוך הנסקרים שנשאלו אם יצטרפו לחרם, ענו 24% כי הם בטוחים שיצטרפו ו-25% ענו כי הם חושבים שיצטרפו.

כ-39% ענו כי לא יצטרפו לחרם, כאשר מתוכם כ-11% בלבד הצהירו כי הם בטוחים שלא יצטרפו לחרם והיתר ענו כי הם חושבים שלא יצטרפו. יצוין כי הצהרה על הצטרפות לחרם לא בהכרח מלמדת על מספר האנשים שאכן יעשו זאת בפועל. עם זאת, הדבר עשוי ללמד על הלך רוחו של הציבור ועל הנכונות להחרים את הרשת.

יוזמי החרם מסבירים את הבחירה ברשת בכך ששופרסל היא "חלון הראווה" של הקמעונות בישראל מעצם היותה רשת המזון הגדולה ביותר, ולכן נושאת באחריות למחירים הגבוהים - לא פחות מהיצרנים הגדולים. "היא לא יעילה", נטען בעמוד הפייסבוק של היזמים. "המנגנונים שלה מנופחים, וכל השוק מיישר מחירים לפיה. אתם חושבים שהמע"מ גבוה מדי? תחשבו על 'מס דנקנר', הכסף שנוחי דנקנר מכניס לכיסו על כל קרטון חלב, אורז, קוטג' ושקית במבה שאנחנו קונים".

שופרסל שלי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"איפה שיש לשופרסל תחרות היא מורידה מחירים ואיפה שלא - היא גובה מחירים גבוהים מאוד"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"כשנסיים עם הרשתות - נעבור לספקים"

ואולם, גם מרשתות המזון האחרות יוזמי החרם לא חוסכים ביקורת ואף מובהר כי הן הבאות בתור, כאשר בכל שבוע תיבחר רשת אחרת שתוחרם. התחושה בקרב הנשאלים היתה שהבחירה להתחיל את יוזמת החרם בשופרסל היתה הוגנת יחסית - כך סברו יותר מ-56% מהעונים. 31% ענו כי הבחירה אינה הוגנת (כ-25% ענו כי הבחירה לא כל כך הוגנת וכ-6% ענו כי הבחירה לא הוגנת כלל). על אף שהקריאה לחרם מופצת ברשת ימים ספורים, 45% מהנשאלים שמעו על היוזמה.

בניסיון לעצור את החרם התקיימו שתי פגישות בין אגודת הסטודנטים להנהלת שופרסל, ופגישה שלישית מתוכננת להיום בבוקר. אחרי הפגישה הראשונה, שהתקיימה בראשון, הודיעו הסטודנטים על השעיית החרם נגד הרשת ב-48 שעות, כמחווה של רצון טוב. לפי התכנון, החרם אמור היה להתחיל אתמול ולהימשך כשבוע ימים. מאגודת הסטודנטים נמסר כי ההחלטה על הדחייה התקבלה לאחר שהנהלת שופרסל ביקשה להיפגש עם יוזמי החרם כדי לדון עמם ולהגיע לסיכום על שורה של צעדים שנועדו להוביל להוזלה משמעותית של מוצרי יסוד.

בפגישה שהתקיימה אתמול באוניברסיטת תל אביב נכחו נציגי אגודת הסטודנטים, מנכ"ל שופרסל אפי רוזנהויז, ומנהל העסקים הראשי של שופרסל ריצ'י הנטר. לאחר הפגישה סיפר ל-TheMarker יו"ר האגודה, רן ליבנה, כי נציגי הסטודנטים ביקשו משופרסל כי הוזלת המוצרים שעליה הודיעה הרשת לקראת החגים - תישאר בתוקף עד סוף השנה.

"חושבים שהמע"מ גבוה? תחשבו על 'מס דנקנר'"

"שופרסל אמורה לחזור אלינו לגבי ההארכה של הוזלת המוצרים עד סוף השנה ואני מעריך שהתשובה תהיה חיובית", אמר ליבנה. "בנוסף, הם הציגו בפנינו תוכנית שנמצאת כרגע בשלבי תכנון ועיקרה הוא הוזלות משמעותיות של עשרות מוצרים. שופרסל הסבירו לנו את מיפוי ההכנסות ואמרנו להם שכשנסיים עם הרשת - נעבור לספקים. בשלב זה הרוחות התלהטו והם שירטטו לנו מתווה של הוזלת עשרות עד 100 מוצרים, עם הנחות מאוד משמעותיות, חלקן על ידי הרחבת המותג הפרטי.

"אנחנו לא רוצים שיוזילו את מחירי הקוטג' ויעלו את מחיר הגבינה הלבנה. ברצוננו להציג מתווה משלנו לפתרון. כרגע השעינו את פעולות החרם ב-48 שעות כאקט של רצון טוב ואנחנו מתכננים פעילויות מחאה לסוף השבוע". משופרסל נמסר כי "הפגישה היתה חיובית ואנו עובדים יחד כדי לראות מה עוד אפשר לעשות במטרה להוריד את המחירים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"המבצעים - ללא קשר לחרם"

לאחר הפגישה ביום ראשון מיהרה שופרסל להודיע על מבצעים עמוקים ברשת לקראת החגים. החברה הודיעה כי הוזילה את מחיריהם של 1,000 המוצרים הנמכרים ביותר בסניפי שופרסל שלי ובשופרסל ישיר בכ-15% ותוריד את מחיריהם של כ-1,600 מוצרים נוספים ב-25% לכל הפחות, לקראת החג.

הנטר אמר כי "הקניות לראש השנה יהיו זולות ברשת שופרסל בכ-15% לעומת החג אשתקד. שופרסל מציגה את סל הקניות הזול ביותר בשנים האחרונות. כמות הפריטים במבצע עלתה מ-1,000 ליותר מ-1,600 מוצרים בהנחה ממוצעת של כ-25%. מוצרים רבים נמכרים בהנחות של 60%-70%. המחירים יהיו בכל חנויות הרשת בפרישה ארצית".

משופרסל נמסר כי ההכרזה על מבצעים עמוקים נעשתה לקראת ראש השנה, אך ברשתות השיווק המתחרות, שטרם הודיעו על מבצעים לקראת החג, הופתעו מההודעה המוקדמת וטענו כי מבצעי החג שלהן אמורים להתחיל בשבוע הבא. הרשתות ייחסו את ההודעה של שופרסל לחרם המתגבש.

"הצרכן כיום הרבה יותר מפוכח"

לדברי רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, "אנשים עדיין לא סיימו את הקניות לקראת החזרה לבית הספר, כך שמועד היציאה במבצעים לקראת החג אינו ברור. אצלנו יחלו מבצעי ראש השנה בשבוע הבא. בכל מקרה נציע מחירים נמוכים יותר משופרסל". גם ברבוע כחול, מפעילת רשתות מגה, טרם הודיעו על המבצעים לחג.

לדברי אלי גידור, סמנכ"ל הסחר והשיווק של שופרסל, "יצאנו במבצעים לחגים ברוח התקופה. בשנה שעברה המבצעים היו רק רק על מוצרי ניקיון וטיפוח, השנה הרחבנו את המבצע גם למוצרי מזון והכללנו הרבה יותר מוצרים - כמות המוצרים במבצע שילשה עצמה לעומת השנה שעברה".

גידור טוען כי המבצעים אינם קשורים לחרם המתגבש נגד החברה. על פרסום ההודעה אודות המבצעים יום לפני התכנון אמר גידור כי "אין קשר לחרם. פשוט שאלו אותנו ביום ראשון מה אנחנו מתכוונים לעשות, אז הוצאנו את ההודעה".

שופרסל לא זוכה לאהדה מצד רשתות השיווק המתחרות ששמעו על החרם המתגבש. לדברי עדי צים, מבעלי מחסני כמעט חינם, "כיום הצרכן הרבה יותר מפוכח. הוא יודע בדיוק מי עובד עליו ומי לא ובאמת הגיע הזמן שרשתות השיווק הגדולות יורידו מחירים, כי המחירים שלהם מטורפים".

בכיר ברשת שיווק אחרת טוען גם הוא כי החרם מוצדק: "מי שאשם בעליות המחירים בענף זו שופרסל. כל הענף מתיישר לפיה. יצרני המזון לא יעלו מחירים אם שופרסל לא תאשר את זה, וכך גם הרשתות האחרות. איפה שיש לשופרסל תחרות - היא מורידה מחירים ואיפה שלא - היא גובה מחירים גבוהים מאוד. עכשיו אומרים בשופרסל שהם יורידו מחירים, אבל זה יהיה רק לטווח קצר, כי עלויות התפעול שלהם מאוד גבוהות והם לא יחזיקו כך מעמד לאורך זמן. עכשיו הם יוצאים במבצעים ובמהלכים שיווקיים אבל זה יתפוגג".

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל תמשיך לשרת את שני מיליון לקוחותיה בנאמנות, ואנו בטוחים שלקוחותינו ימשיכו לקנות אצלנו. מן הראוי להדגיש כי כ-30% מעם ישראל הם לקוחותינו ולכן הסקר תמוה בעינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully