וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם נגד הטייקונים: "לא מתדלקים יותר אצל תשובה"

אשר שכטר

30.8.2011 / 9:23

מארגני המחאה מקפלים אוהלים - ויוצאים למתקפה נגד הטייקונים. היוזמה החדשה: "עשר המכות - תוכנית להחזרת הכוח לציבור": "עד שתשובה יכבד את התחייבויותיו אנחנו לא מתדלקים יותר בתחנות הדלק של דלק"

מחאת האוהלים עוברת שלב: בימים שלקראת "הפגנת המיליון" בשבת, מתכננים פעילי המחאה לערוך שורה ארוכה של הפגנות, חסימות כבישים ופעולות כדי להשאיר את המחאה בכותרות ולגייס להפגנה הגדולה כמה שיותר מצטרפים.

היום בשעה 17:00 יקימו פעילים מספר גדול של יחידות דיור - צריפים, בקתות וסוכות - במאהל ג'סי כהן בחולון. "המאהל מאכלס מספר גדול של אנשים שפשוט אין להם היכן לגור. עבורם האוהל הוא לא רק סמל, אלא הכרח קיומי", נכתב בעמוד הפייסבוק של המחאה. "תושבי ג'סי כהן אינם נפגעי סופת הוריקן ולא קורבנות אסון טבע או גורל. הם בשר התותחים של החברה הישראלית לדורותיה, שפשוט הוציאה את המקום משטח השיפוט שלה ומתחום אחריותה". בעמוד קראו המארגנים לכל מי שיש לו ניסיון בבנייה להצטרף.

"עולים להתנחל בכנסת"

ביום חמישי בשעה 20:00 ייצרו מאות פעילים שרשרת אנושית מסביב לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, כדי למחות נגד ההזנחה, הזיהום והרעש באזור התחנה ולמען הריסת התחנה והקמת מרכזי גמילה, גינות, דיור ציבורי בר השגה וטיפול בבעיית הפליטים והמהגרים שאינה כוללת גירוש.

ביום שישי ב-12 בצהריים יעלו מאות פעילים "להתנחל" בבניין הכנסת, שעליו יכריזו כמבנה נטוש. "תבואו עם מה שאתם רוצים, אפילו רהיטים ואוהלים, עולים להתנחל במאהל הכנסת - גן הוורדים המשקיף אל הכנסת", נכתב בעמוד הרשמי של המאבק. בין לבין, מתוכננות גם מחאות, חסימות כבישים ופעולות אחרות, כמו מסע המחאה של מאהלי הדרום לירושלים, שתגיע ביום שישי ליעדה. היום תגיע מחאת ההורים לשיאה בהפגנה גדולה שתתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב, בהשתתפות יהונתן גפן ואביב גפן שישירו משירי הכבש ה-16.

הפגנת הענק במחאה על מצוקת הדיור ויוקר המחיה בתל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
"הפגנת ה-300 אלף" בתל אביב/נמרוד סונדרס

יוזמה נוספת שתחל היום היא "עשר המכות" - יוזמה נגד בעלי השליטה במשק אותה מכנים מארגניה "תוכנית להחזרת הכוח לעם". מדי שבוע יפרסמו המארגנים "מכה חדשה" נגד בעלי השליטה במשק, הטייקונים והממשלה. האירוע הראשון שיתקיים במסגרת המחאה הוא "עושים תספורת ליצחק תשובה - לא מתדלקים יותר בתחנות של דלק עד שתשובה יתחייב להחזיר החובות שלקח מהכיס של כולנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מצפים מבעלי ההון לעמוד בהתחייבותיהם"

בעמוד הפייסבוק של האירוע, שאליו הצטרפו יותר מ-860 גולשים, נכתב: "מדי כמה חודשים מכריז טייקון תורן אחר על חדלות פירעון של הלוואות שלקח באמצעות אגרות חוב מהכסף של כולנו. ביום שלישי שעבר הצטרף תשובה רשמית למועדון המפוקפק של בעלי הון הלווים כסף מהציבור ומעיזים לא להחזיר את החוב ולהמשיך לעשות איתנו עסקים באמצעות חברות אחרות שבבעלותם".

"אנחנו, הציבור, עובדים כל חיינו וחוסכים שקל לשקל כדי לדאוג לרווחתנו, לפנסיה שלנו - שנזדקן בכבוד ולילדים שלנו, שיגדלו בכבוד. אנו מצפים ודורשים מבעלי הון לכבד ולעמוד בהתחייבויותיהם, ואם לא כך, אנו יוצאים לפעולה. עד אשר יצחק תשובה יכבד את התחייבויותיו אנחנו לא מתדלקים יותר בתחנות של דלק ובטח שלא קונים בחנויות מנטה".

ואולם ההתמקדות הגדולה ביותר היא בהפגנת המיליון - שיאה של המחאה החברתית של קיץ 2011. אחריה תיכנס המחאה לשלב הבא, שיכלול, בנוסף למציאת מבנה חדש להנהגת המחאה, גם שימור של חלק מהפרטים החיוניים שליוו את המחאה מתחילתה: ההפגנות, מעגלי השיח והאסיפות, הדיון הציבורי ותרבות הרחוב. בימים האחרונים, בשעה שהמאהל ברוטשילד נחלש והולך, המאהלים הפריפריאליים תפסו תאוצה והחלו לדרוש יותר ייצוג בכל הנוגע להחלטות על המשך המאבק. במקביל, גם רוטשילד עובר מתיחת פנים: אתמול, לקראת שעות אחר הצהריים, נבנה מרכז המידע במאהל המרכזי מחדש, הפעם לא באוהל - אלא בלוחות עץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully