וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו לשעבר של שטייניץ ימונה לעוזר של זהבית כהן

ערן אזרן

30.8.2011 / 11:36

אביעד שי, לשעבר יועצו של שר האוצר, ימונה לעוזר האישי של זהבית כהן, בעלת השליטה בתנובה. בשבועות האחרונים פועל משרד האוצר לפתיחת שוק החלב לייבוא מקביל, שעתיד להתחרות בתנובה

בחודשים האחרונים פועל שר האוצר יובל שטייניץ לפתיחת שוק החלב בישראל ליבוא מקביל מהעולם במטרה להוזיל מחירים של מוצרי חלב. מי שעשויה במיוחד להיפגע מהחלטה שכזו היא חברת תנובה - יצרנית מוצרי החלב הגדולה בישראל. עובדה זו לא הפריעה ליועצו האישי של שטייניץ בשנתיים האחרונות אביעד שי להתמנות כבר בימים הקרובים וללא תקופת צינון כלשהי - לעוזרה האישי של זהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס בישראל, השולטת בתנובה.

שי כיהן בשנתיים האחרונות כיועץ של שטיינץ המקשר בין משרד האוצר לכנסת ולמשרדי הממשלה. שי היה גם אחראי, בין השאר, על הקשר בין משרד האוצר לחברי הכנסת, על סיורי השר ועל בחינת תחום ההפרטות בלשכת שר האוצר. במהלך כהונתו פעל לאישור חוק ההסדרים, ובכלל זה אישור התקציב הדו-שנתי, היטל הבצורת והחלת המע"מ על הפירות והירקות (מהלך שלא יצא אל הפועל בסופו של דבר).

"לא אעסוק בנושאי רגולציה"

בשבועות האחרונים פועל משרד האוצר לפתיחת שוק החלב ליבוא מקביל, מה שיאפשר לחברות חיצוניות להתחרות בשוק החלב במקומי. "אנחנו שוקלים להתיר יבוא מקביל של מוצרי חלב וגבינות מחוץ לארץ כי זו הדרך הבדוקה ביותר לייצור תחרות ולהוריד את מחירי החלב והקוטג' במדינת ישראל", הצהיר לא מכבר שר האוצר שטייניץ. ואכן, לפני כחודש ימים חתם שטייניץ על צווים ליבוא גבינות קשות (גבינות צהובות וגבינות לא רכות אחרות) ואבקת חלב. מי שעלולות להיפגע ממהלך זה הן יצרניות החלב המקומיות - ובכללן חברת תנובה - יצרנית החלב הגדולה בישראל.

למרות מדיניות זו של משרד הוצא והצעדים שכבר ננקטו בעניין, שי יחל לכהן בתפקידו החדש כעוזרה של כהן ללא תקופת צינון כלשהי. שי מצדו מסר כי היועץ המשפטי של האוצר בחן היטב את הדברים והחליט שאין צורך בתקופת צינון. "בתפקידי החדש לא אעסוק בנושאי רגולציה. היועץ המשפטי של האוצר התייעץ עם סגן היועץ המשפטי לממשלה ועם היועץ המשפטי של הנציבות ורק לאחר מכן נתן את אישורו לעניין", מסר. כמו כן ציין כי "בתפקידי באוצר לא עסקתי בנושאי חקלאות, תעשייה ושוק הון וזמן רב לפני סיום תפקידי הבאתי לידיעת ראשי הלשכה את תפקידי העתידי על למנוע כל בעיה".

מינוי של שי אינו המינוי הראשון של נושא משרה ציבורית לתפקיד במערך העסקי של קרן אייפקס בארץ, השולטת גם בבית ההשקעות פסגות. בחודש פברואר השנה מינתה כהן את שלומי שפר, שכיהן כשלוש שנים כדובר משרד האוצר, לדובר בית ההשקעות פסגות. קודם לכן מינתה את אריק פרץ, לשעבר סגן הממונה למפקח הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר, לראש מטה האחראי על החיסכון לטווח ארוך בפסגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully