וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק פירסמה הצעת רכש לגדות ביוכימיה

יורם גביזון

30.8.2011 / 15:25

תשובה ממשיך במסע הצעות הרכש: דלק השקעות מציעה לרכוש את כל המניות המוחזקות על ידי הציבור, במחיר שמשקף פרמיה של 128% מעל מחירה של גדות בבורסה

דלק השקעות שבשליטת יצחק תשובה פירסמה הצעת רכש לאחת החוליות החלשות בקבוצה - גדות ביוכימיה. דלק השקעות מציעה לרכוש את כל המניות המוחזקות על ידי הציבור (10.76%) במחיר של 4 שקלים למניה, שמשקף פרמיה של 128% מעל מחירה של גדות ביוכימיה בבורסה.

דלק תשקיע בהצעת הרכש 8 מיליון שקל במקרה של היענות מלאה. הצעת הרכש הנוכחית פורסמה בעקבות הצעת רכש למניותיה של דלק ישראל שלא הושלמה בהצלחה, והצעת רכש חליפין לכל מניותיה של חברת דלק אנרגיה המוחזקות על ידי הציבור (20.1%) תמורת 6.6% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים ו-14.4% מיחידות ההשתתפות של אבנר.

גדות ביוכימיה נשלטת כיום על ידי קבוצת דלק (65.7%) וחברת בתי זיקוק (בזן) מקבוצת החברה לישראל (26.3%). החברה שעוסקת בייצור פרוקטוזה גבישית חומצת לימון לתעשיית המזון ותוספי המזון, סובלת מהפסדים כבדים בעקבות העלייה החדה במחיר הסוכר שהוא חומר גלם עיקרי וכן בשל ייצור בהיקף נמוך משמעותית מכושר הייצור של מפעל חומצת הלימון של החברה בסין. גדות ביוכימיה הפסידה 18 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2011 ו-35 מיליון דולר מתחילת 2010 ובהונה החוזר גירעון של 50 מיליון דולר.

חלק מתהליך ההבראה בחברה המקרטעת

גדות ביוכימיה אמורה לפרוע עד סוף 2011 תשלומי ריבית וקרן של איגרות חוב שהנפיקה והלוואות בנקאיות שלקחה ב-39 מיליון דולר בעוד שהחברה צופה שפעילותה השוטפת תייצר גירעון של 3.8 מיליון דולר בתזרים המזומנים עד לסוף 2011

נראה שאחת הסיבות להצעת הרכש היא הרצון של קבוצת דלק לבצע תהליכי הבראה בחברת המקרטעת. דלק הגדילה בשבוע שעבר ב-15 מיליון דולר את התחייבותה לתמוך בגדות אם זו לא תצליח לגייס בשוק איגרות החוב את הסכומים הדרושים לפירעון התחיבויותיה הכספיות.

בעליה של החברה קבוצת דלק ובתי זיקוק התחיייבו להעמיד לה הלוואות בסכום של 29 מיליון דולר אולם באחרונה קבוצת דלק היא היחידה שמגדילה את התחיבויותיה לתמוך בגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully