וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה נחתם ביציבות ובמחזור נמוך מהרגיל

ואדים סבידרסקי

30.8.2011 / 17:08

שופרסל איבדה 2.6% על רקע החשש מחרם צרכני, והשוק הסולידי הגיב להודעת ריבית. אגרות חוב קונצרניות צמודות עלו ב-0.6% וממשלתיים שקליים ב-0.5%. טבע עולה ב-1.4% לאחר סגירה דומה בנאסד"ק

המשקיעים בשוק ההון המקומי מיישרים קו עם בורסות אירופה - המסחר בת"א חזר ליציבות שערים לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, העריך כי הצמיחה בגוש היורו עלולה להיות נמוכה מהצפוי.

מתחילת השבוע, התנהל המסחר במחזורים נמוכים מהרגיל בעקבות גל פדיונות ומימושים של תעשיית קרונות הנאמנות.
מדד ת"א 25 יורד ב-0.2% ומדד ת"א 100 מאבד 0.1%. מדד הבנקים משיל 0.2% ומדד הנדל"ן עולה ב-0.2% כנגד המגמה.

מגזר הבנקים מוביל את המגמה השלילית במקביל לפרסום דו"חות הכספיים לרבעון השני של בנק מזרחי-טפחות, ולקראת פרסום הדו"חות של הבנקים האחרים מחר.

עליות אמש בוול סטריט בהובלת סקטור הפיננסים

בזירת המקרו המקומית, הודיע אמש בנק ישראל על החלטתו להותיר את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 3.25% בהתאם לציפיות המוקדמות בשוק. הפעילים בשוק ההון המקומי יכולים לשאוב עידוד מן ההערכה האופטימית של בנק ישראל לגבי מצב הכלכלה המקומית וחוסנה מפני משבר פיננסי אפשרי. בבנק הסבירו כי מצב המשק טוב יחסית למשקים מפותחים בעולם, מה שיאפשר לו לספוג זעזועים שונים אם יתרחשו. עוד ציין בנק ישראל כי ב-2008 ידעו ראשי המשק והרגולטורים לנהל את המשבר הפיננסי, מה שסיפק להם כלים להתמודד עם משבר נוסף.

המסחר בוול סטריט הסתיים אמש בעליות שערים נאות בהובלת סקטור הפיננסים ובמיוחד חברות הביטוח האמריקאיות על רקע הערכת נזקים נמוכה מהצפוי של סופת ההוריקן "איירין" וגידול חד מהצפוי בצריכה הפרטית בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס התחזק ב-2.3%, S&P500 הוסיף 2.8% ומדד נאסד"ק עלה ב-3.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות לראשונה זה שלושה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.08% לרמה של 2.27%.

שופרסל מאבדת 2.6% על רקע הקריאה לחרם

בזירת המקרו האמריקאית, יתפרסם היום מדד אמון הצרכן לחודש אוגוסט. קונצנזוס הכלכלנים צופה כי רמת בטחון הצרכן האמריקני תעמוד על 52.5%, הרעה בהשוואה לחודש יולי בו נרשמה רמה של 59.5%, אך עדיין מדובר באופטימיות יחסית שמפגינים משקי הבית.

בנק מזרחי-טפחות בניהולו של אלי יונס הציג היום את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה אותו חתם ברווח נקי של 252 מיליון שקל, גידול של 26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. רווח זה משקף תשואה על ההון של 15.2% לעומת תשואה של 12.4% ברבעון המקביל אשתקד.

היוזמה לחרם כנגד רשת שיווק המזון שופרסל של נוחי דנקנר נולדה בקבוצה בפייסבוק שפתחה אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב. הקבוצה קוראת להחרים את שופרסל למשך שבוע ימים ומונה יותר מ-5,700 חברים. מתוך הנסקרים שנשאלו אם יצטרפו לחרם, ענו 24% כי הם בטוחים שיצטרפו ו-25% ענו כי הם חושבים שיצטרפו. המניה מגיבה בירידה של 2.6%.

מזרחי טפחות מדווח על גידול של 26% בהכנסות

בית ההשקעות דש איפקס פירסם הבוקר את הדו"חות הכספיים והציגה שיפור משמעותי הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח, אם כי הדבר הושפע בעיקר מאיחוד תוצאות פעילות בתעודות סל תכלית ואינדקס לדו"חות דש לראשונה מאז רכישתם בחודש מרץ. הכנסות הרבעוניות גדלו ב-48% בהשוואה לרבעון אשתקד והסתכמו ב-131 מיליון שקל. דש יחלק דיבידנד בהיקף של 17.7 מיליון שקל.

בית המשפט הפדרלי של ניו יורק דחה את בקשתה של חברת מיילן לפסיקה בהליך מקוצר שהפטנטים שרשמה חברת טבע על התרופה לטיפול בטרשת נפוצה אינם תקפים בגין חוסר בהירות. בית המשפט נתן שורה של החלטות שנוגעות לפרשנות תביעות הפטנטים הקשורים לתרופת הקופקסון שפותחה על ידי טבע ומספקת למעלה מ-50% מרווחיה.

בעל השליטה בחברת הנדל"ן דוראה, איגר בצלאל, מבקש להגיע להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של החברה. בצלאל הציע לבעלי החוב כי ישולמו להם 15 מיליון שקל בתשלום מיידי, ויוקצו להם שתי סדרה חדשות של איגרות חוב, בסך 85 מיליון שקל ו-30 מיליון שקל.

חברת קמהדע תחל בייצור של נסיוב נגד ארס נחשים עבור משרד הבריאות. החברה השלימה את הקמת מתקן הייצור החדש של הנסיוב נגד ארס נחשים ואת תהליך הפיתוח של הנסיוב נגד ארס הצפע בהתאם לדרישות משרד הבריאות. קמהדע שבשליטת ראלף האן וליאון רקנאטי מתכננת להתחיל בייצור של הנסיוב על פי הזמנת משרד הבריאות כבר ב 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully