וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

אורן פרוינד

30.8.2011 / 23:20

למרות שנפתח בירידות הסתיים יום המסחר בבורסה האמריקאית בירידות שערים. דאו ג'ונס עלה ב-0.2% ואילו מדד הנאסד"ק עלה ב-0.6%

בורסות וול סטריט נפתחו בירידות שערים קלות על רקע פרסום מדד אמון הצרכנים של חודש אוגוסט שירד לשפל של שנתיים, וסגרו במגמה חיובית לאחר פרסום מעודד מפרוטוקולי הפדרל ריזרב שציינו כי היו גורמים שתמכו בהרחבה כמותית נוספת.

דאו ג'ונס , אשר עלה בשבוע שעבר ב-4.3%, עלה הערב ב-0.2% - ונמצא כעת במרחק של כשליש האחוז מרמתו בתחילת שנת 2011; S&P 500 אשר טיפס בשבוע שעבר ב-4.7%, הוסיף 0.2%; נאסד"ק אשר קפץ בשבוע שעבר ב-5.9%, נחתם בעלייה של 0.6%. מניית גוגל פתחה את המסחר בירידה של 2% וסגרה בעלייה של 0.3%.

עם תחילת המסחר פורסם מדד אמון הצרכנים שהורה על ירידה של 15 נקודות לרמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל 2009 ומשך את המדדים כלפי מטה. המדד צנח מ-59.2 נקודות ביולי ל-44.5 בחודש אוגוסט ותחזיות האנליסטים צפו כי המדד יירד לרמה של 53.3 בלבד.

בהמשך הערב פורסם מדד קייס שילר, האומד את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב,ושלח אותות חיוביים למסחר כאשר מחירי הבתים בארה"ב עלו ביוני באופן מתון, בסימן נוסף להתאוששות האיטית של שוק הדיור האמריקאי.

על פי המדד, עלו מחירי הבתים ביוני ב-1.1% לעומת מאי, אך רשמו ירידה של 4.5% לעומת יוני 2010. הירידה השנתית היתה מתונה מתחזיות אנליסטים, שצפו כי המחירים ירדו ב-4.6%. ב-19 מתוך 20 הערים שכלולות במדד נרשמו עליות מחירים ביוני, לעומת מאי.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, נמנע בנאומו ביום שישי האחרון בכנס ג'קסון הול, מלהתייחס לסוגייה שמעסיקה באחרונה את עולם הפיננסים - האם יש מקום להרחבה כמותית נוספת בארה"ב - ואמר כי הדיון בסוגייה יתקיים רק לקראת החלטת הריבית הבאה של הבנק הפדרלי בחודש הבא.

עם זאת, הערב פורסם לראשונה פרוטוקול פגישת הריבית האחרונה וממנו עולה כי היו גורמים לא מעטים שתמכו בהרחבה כמותית שלישית ובצעדים מהותיים יותר. מהפרוטוקול עולה כי במהלך הישיבה שקלו חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) מספר אפשרויות לעידוד הצמיחה, בהן הרחבה כמותית שלישית והגדלת המאזן. חלק מחברי הוועדה האמינו, לפי ההצהרה, כי ההתפתחויות הכלכליות האחרונות מצדיקות מהלך יותר משמעותי מההחלטה שהושגה במהלך הפגישה, לפיה התחייב הבנק הפדרלי להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית עד אמצע 2013 לפחות.

מניות בולטות במסחר

מניית בנק אוף אמריקה , הבנק הגדול בארה"ב, ריכזה עניין על רקע המאמצים לחזק את מאזניו כדי לעמוד בדרישות הרגולטוריות העולמיות החדשות של אמנת באזל 3 שייכנסו לתוקף בשנת 2013. לאחר שבשבוע שעבר גייס הבנק חמישה מיליארד דולר ממכירת מניות בכורה למשקיע המיליארדר וורן באפט, הודיע אתמול הבנק על מכירת מחצית מהחזקותיו בבנק הסיני צ'יינה קונסטרקשן בנק (CCB) - או כ-5% ממניות הבנק - תמורת 8.3 מיליארד דולר במזומן.

מניית טבע הישראלית ירדה היום ב-0.15% לאחר שבית משפט בניו יורק קיבל את טענות החברה בנוגע לפטנטים על תרופת הגדל של החברה, הקופקסון, וסירב לבקשת חברת התרופות מיילן לפסיקה בהליך מקוצר בטענה כי הפטנטים על תרופת הדגל אינם תקפים.

סיוה הישראלית המפתחת טכנולוגיה לשבבי תקשורת ומולטימדיה עבור טלפונים סלולרים, הודיעה היום כי היא תספק ל-Nufront הסינית מעבדי אותות דיגיטליים שישולבו במוצרי סלולר שלה המיועדים בעיקר לשווקים מתפתחים. על פי המודל העסקי של סיוה, היא אינה מספקת ללקוחותיה מוצר אלא רק את הטכנולוגיה הדרושה בעבור תשלום חד פעמי לרישיון הנע בין חצי מיליון ל-2 מיליון דולר.

יצרנית התכנה טופ אימג' הודיעה היום כי רכשה כמות נוספת של 10.3 מיליון אג"ח המירות בקבוצה A. הרכישה ממשיכה רכישה קודמת בהיקף של 4.9 מיליון יחידות. בסך הכול רכשה החברה עד עתה 15.2 מיליון יחידות והפחיתה את התחייבויותיה ביותר מ-80%.

חברת מלנוקס , חברה בת של אורקל , חוזה צמיחה של 80% במכירות השנה, כך לפי ראיון שנתן מנכ"ל החברה אייל ולדמן לבלובמרג.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully