וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות בנק דיסקונט ברבעון השני: 231 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

31.8.2011 / 11:32

הרווח הנקי של בנק דיסקונט עלה ברבעון השני ב-48% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התשואה על ההון עלתה ל-9.4%

בנק דיסקונט מדווח היום (רביעי) בדו"חתיו הכספיים על עלייה של 48% ברווח הנקי ברבעון השני ל-231 מיליון שקל. מדובר בדו"ח השני עליו חתום המנכ"ל, ראובן שפיגל.

השיפור משתקף גם בעלייה בתשואה על הון - מ-6.4% ברבעון המקביל אשתקד ל-9.4% ברבעון הנסקר. מדובר בתשואה הגבוהה ביותר מסוף שנת 2009.

הרווח מפעילות הליבה של הבנק - מתן אשראי לעסקים ולציבור, בין היתר באמצעות משכנתאות, בניכוי תשלומי ריבית על פיקדונות - גדל ב-18% ל-1.29 מיליארד שקל.

יתרה מזו, הבנק הצליח להקטין הוצאות בגין הפסדי אשראי (רישום חשבונאי שהבנק עושה עבור חובות שהוא מטיל ספק ביכולתו לגבות) ב-28% ל-188 מיליון שקל.

מנגד, בהכנסות רבעוניות מגביית עמלות תפעוליות (בעיקר תפעול חשבונות ועמלות מתיקי ניירות ערך של לקוחות) נרשמה ירידה מתונה של 2% ל-619 מיליון שקל. ירידה זו קוזזה באמצעות גידול של 15 מיליון שקל ברווחים מהשקעות במניות, כך שסך הכנסות תפעוליות נותרו יציבות.

תיק האשראי של הבנק לציבור נותר יציב ברמה של 117 מיליארד שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. נתון זה סייע לבנק להגיע ליחס הלימות הון של 7.6% ברובד הראשון במונחים שנתיים - מעל למינימום שדורש המפקח על הבנקים (7.5%). בתקופה המקבילה אשתקד היה יחס הלימות ההון של הבנק 7%, ובתחילת השנה הוא הגיע ל-7.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully