וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים ברשת: המיזם שיחבר בין התלמידים והמורים

רשת חברתית לימודית נפרשה ב-135 בתי ספר ברחבי הארץ. הרשת תעזור לתהליך הלמידה ותאפשר לתלמידים באיזורים רגישים ללמוד גם במקלטים

לא צריך את פייסבוק: ב-135 בתי ספר ב-37 ישובים ברחבי הארץ יפעל השנה מיזם "סיסמא לכל תלמיד" – רשת חברתית לימודית. מטרת הרשת שפעילותה החלה לפני חמש שנים בירוחם היא לאפשר שיח בלתי אמצעי בין התלמידים, ההורים והמורים לאורך כל שעות היום. בין היתר מאפשרת הרשת להמשיך בתהליך הלמידה גם בעיתות חירום באזורים רגישים בשעה שהילדים שוהים במקלטים או במרחבים המוגנים.

המיזם ממומן במלואו מתרומות של החברה לישראל בשיתוף קבוצת עופר, בזן ובנק הפועלים, ובשיתוף פעולה עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל. משרד החינוך יישם את 'תוכנית התקשוב הלאומית', בבתי ספר בהם מיזם סיסמה לכל תלמיד כבר פועל מזה זמן בהצלחה.

יו"ר קבוצת עופר, אודי אנג'ל, שיזם את הפרויקט אמר כי "המהפכה החינוכית שמביא המיזם לעיירות הפיתוח ולפריפריה, מלמדת את כל תלמידי ישראל לדבר באותה השפה. רק כך נוצר שוויון הזדמנויות אמיתי. הצלחת המיזם טמונה בעבודה המדהימה של עשרות אנשים, שמקדישים שעות רבות לאפשר לכל מנהל, מורה ותלמיד, ללמוד ולהתנהל בתוך סביבה ממוחשבת ומתוקשבת, ההצלחה טמונה בהטמעת הפרויקט, ובגישה האישית שכל מורה ומנהל מקבל". לדבריו, "סיסמא לכל תלמיד, עלה על הציפיות והפך לרשת חברתית לימודית המקרבת בין סגל ההוראה לקהל התלמידים. הוא אף סייע לגשר על פערים דוריים וטכנולוגיים בין שתי הקבוצות. עם הזמן, הבנו, כי המערכת מאפשרת למידה מרחוק, ובכך הפכה לכלי חינוכי חשוב ביותר באזורי הדרום, אשר עומדים תחת איום הרקטות מרצועת עזה – בעזרת המיזם, התלמידים יכולים להמשיך וללמוד, ולשמור על קשר ישיר עם המורים, גם כאשר עליהם לשהות בבתיהם, במקלטים או בחדרים המוגנים".

יו"ר החברה לישראל, אמיר אלשטיין, ברך את המשתמשים במיזם לקראת פתיחת שנת הלימודים. "המשימה שלנו היא לחבר את עולם העתיד עם הילדים של היום ולעזור אחד לשני. הילדים של היום הם אלו שיוכלו לעשות את השינוי מחר ועלינו לפתוח עבורם דלתות ולאפשר לכולם הזדמנות שווה בפני עתיד טוב יותר", אמר אלשטיין. "אני גאה לפתוח את שנת הלימודים תשע"ב עם 135 בתי ספר שמשתתפים בפרויקט ועם אלפי ילדים, שנהנים מפרות הפרויקט. אני מקווה, כי במהלך שנת הלימודים הקרובה, נוכל להרחיב את המיזם, ולהגיע לעשרות בתי ספר נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully