וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע האבטלה היורדת: הבורסה נסגרה בעליות

דרור רייך

31.8.2011 / 16:59

האבטלה יורדת, התחלות הבנייה מתגברות והבורסה ברחוב אחד העם נסגרה בעליות. ת"א 25 עלה ב-1% ואילו ת"א 100 עלה ב-1.25%

המסחר בבורסת תל אביב הסתיים בעליות שערים על רקע פרסום נתוני האבטלה שהמשיכו לרדת והעלייה בהתחלות הבנייה של דירות חדשות. כמו כן, הדו"חות החיוביים של הבנקים והמשך המגמה החיובית בוול סטריט משכו מעלה את המדדים.

מדד ת"א 25 עלה היום ב-1% לרמה של 1,132.51 ובסיכום חודשי ירד בכ-7.5%, מדד ת"א 100 עלה ב-1.25% וסיים ברמה של 1,013.47 ובחלוף כל החודש ירד ב-8.6%, מדד close ת”א בנקים נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני הבנקים הוסיף כ-1% לערכו ובסיום של חודש אוגוסט רשם ירידה של 12.5% ומדד הנדל"ן עלה היום ב-2.2% ובמהלך החודש החולף ירד ב-10%.

מניות הבנקים נסחרו על רקע פרסום דו"חותיהן לרבעון השני: מניית בנק לאומי נסחרה בירידה, ומניות הבנק הבינלאומי בנק הפועלים ובנק דיסקונט נסחרו בעלייה. חברת HOT , שפירסמה אף היא את תוצאותיה הבוקר, סיימה בעלייה חדה במחזור ער.

מנהל חדר המסחר באחד מבתי ההשקעות הגדולים התייחס ליום המסחר, ואמר כי "המחזורים קטנים, זהו סוף הקיץ ואין תנועה. יום המסחר הנוכחי משקף את התקופה האחרונה. העליות הנאות שראינו היום להערכתי מגיעות עקב סוף החודש, ישנו רצון שאוגוסט ייגמר בצורה טובה, וייתקן חלק מהירידות שחווינו במהלך החודש האחרון".

עוד הוסיף המנהל כי "דו"חות הבנקים נראים טובים, למרות שלאומי קצת זייף, וזה נותן ביטחון למשקיעים. המוסדיים עדין יושבים על הגדר, וישנה המתנה מתוחה לקראת האירועים הביטחוניים בספטמבר".

בשוק הסולידי נרשמה מגמה מעורבת, האגח"ים הקונצרנים סיימו את יום המסחר במגמה חיובית, מדד התל בונד 20 סיים בעלייה של 0.4% מדד התל בונד 40 ו-60 סיימו שנייהם בעלייה של 0.3%. בגיזרת איגרות החוב הממשלתיות, הגלילים הצמודים רשמו ירידות של עד 0.1% ואילו השחרים הלא צמודים סיימו בעליות של עד 0.05%.

בגיזרת המקרו, האבטלה בישראל המשיכה לרדת: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום כי האבטלה ירדה ברבעון השני של 2011 ל-5.5% לעומת 6% ברבעון הראשון של השנה. בנוסף, הלמ"ס פירסם נתונים אודות הגידול בהתחלות הבנייה בישראל. בשורה התחתונה, במחצית הראשונה של 2011 יצאה לדרך בנייתן של 22 אלף דירות - 15% יותר ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. וזה עוד לפני תכניות התמריצים שהוכרזו בעקבות מחאת הדיור.

באירופה האינפלציה בגוש היורו נותרה ברמה של 2.5% באוגוסט, ללא שינוי מהקצב שנרשם ביולי, דיווחה הלשכה הסטטיסטית של האיחוד האירופי, יורוסטאט. שיעור זה היה בהתאם לתחזיות כלכלנים, אך נותר מעל ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) - עד 2%. עם זאת, עדיין לא מדובר בשיעור גבוה שיפגע ביכולת של הבנק המרכזי להותיר את הריבית באירופה בשיעור של 1.5%.

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אתמול כי כלכלת ארה"ב "עברה התקף לב" ושרדה, אך אינה מתאוששת במהירות מספקת. "מה שעברנו היה המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול, ובאופן טיפוסי לאחר תקופות של מיתון, ומשברים פיננסיים מסוג זה, לחולה לוקח זמן רב להחלים", אמר אובמה כשהתארח בתוכנית הרדיו של טום ג'וינר, אשר פופולרית בקרב הקהילה השחורה בארה"ב.

מניות מרכזיות במסחר

בנק הפועלים פירסם הבוקר את דו"חותיו הכספיים לרבעון השני של 2011. הבנק דיווח על גידול של 43% ברווח הנקי, בהשוואה לרבעון אשתקד, ל-712 מיליון שקל, מה שתורגם לעליית תשואה על הון מ-9.8% ל-13.2%.

בנק לאומי הציג את תוצאותיו לרבעון השני של 2011. הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ברבעון השני של 2011 ב-563 מיליון שקל, ירידה של 18.3% לעומת 689 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הבנק הבינלאומי פירסם גם כן, הבוקר את תוצאותיו הכספיות לרבעון השני של 2011. הרווח הנקי של קבוצת הבינלאומי הסתכם ב-103 מיליון שקל - גידול של 21.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. התשואה להון הגיעה ל- 7.3% בהשוואה ל-5.6% ברבעון המקביל אשתקד.

בנק דיסקונט מדווח היום (ד') בדו"חתיו הכספיים על עלייה של 48% ברווח הנקי ברבעון השני ל-231 מיליון שקל. מדובר בדו"ח השני עליו חתום המנכ"ל, ראובן שפיגל.

חברת אלביט הדמיה , שבשליטת מוטי זיסר, דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2011 ובהם היא מציגה ירידה של 57% בהכנסותיה ל-240 מיליון שקל. עם זאת, אם מנטרלים הכנסה חד פעמית של 397 מיליון שקל, שנרשמה בגין רכישת השליטה ב-EDT ברבעון המקביל, מתברר כי ההכנסות דווקא גדלו ב-37% לעומת הרבעון המקביל.

חברת HOT מסיימת את הרבעון השני של 2011 עם הכנסות של 824 מיליון שקל - עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל. בסעיף הרווח התפעולי, החברה עברה מהפסד של 23 מיליון שקל לרווח של 156 מיליון שקל. החברה עברה מהפסד של 49 מיליון שקל לרווח נקי של 78 מיליון שקל.

אלעד קנדה , שהונפקה בתחילת השנה ועוסקת בפעילות נדל"ן מניב בקנדה, מציגה בדו"חותיה הכספיים לרבעון השני עלייה של 34% ברווח הנקי ל-5.2 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully