וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בתל אביב נסגר במגמה מעורבת

רם עוזרי

1.9.2011 / 17:28

פועלים השילה 1%; בריטיש ישראל זינקה ב-4% במחזור גבוה פי עשרה מהממוצע למניה; אלביט הדמיה קפצה ב-6%

חודש אוגוסט שהסתיים אמש היה אחד החודשים הקשים בשנים האחרונות, והמדדים המובילים בתל אביב איבדו בו 8%- 12% מערכם. יום המסחר הראשון של ספטמבר התנהל לאורך רוב יום המסחר בירידות שערים של עד 1%, אך הסתיים במגמה מעורבת.

מדד ת"א 25 סיים את יום המסחר ללא שינוי. עלייה של 1.6% במדד ת"א 75 דחפה את מדד ת"א 100 לעלייה של 0.4%. מדד מניות הבנקים שירד במהלך אוגוסט ב-12.5%, ירד ב-0.1% נוספים, ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.8% לערכו. בריטיש ישראל הוסיפה 4% ואילו אלביט הדמיה זינקה ב-6%.

בורסות וול סטריט נסגרו אמש במגמה חיובית זה יום המסחר הרביעי ברציפות, לאחר שההזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו ביולי בשיעור החד ביותר זה ארבעה חודשים ופעילות הייצור באזור שיקגו צמחה בשיעור גבוה מהצפוי. עם זאת, בסיכום חודשי השלימו הבורסות את הירידה החודשית החדה ביותר ב-15 החודשים האחרונים.

אתמול נסגר המסחר בבורסות ניו יורק בעליות קלות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5% אך ירד באוגוסט כולו ב-4.4%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.5% אולם בסיכום חודשי השלים ירידה של 5.7%; מדד נאסד"ק עלה ב-0.1% אך ירד בחודש אוגוסט ב-6.4%. לקראת סוף יום המסחר בת"א הורו החוזים העתידיים על ירידות קלות בניו יורק.

בזירה המקומית, לאחר שבנק ישראל החליט להותיר את הריבית לחודש ספטמבר ברמה של 3.25% זה החודש הרביעי ברציפות, נמשכת ההתאוששות במדדים. עונת הדו"חות הסתיימה אתמול עם הגשת דו"חות של כמה מהחברות הגדולות במשק.

"השוק מסתכל היום על הנתונים בצורה שונה. נתוני הרבעון השני כבר לא כל כך רלוונטיים - כולם מסתכלים קדימה, על הרבעון הבא", אומר דני ירדני, מנהל השקעות בכיר באלטשולר שחם. "ההתפתחויות בשווקים העולמיים, ויותר מזה, המחאה המקומית שכבר לאף אחד אין ספק שתשפיע, הם אלה שקובעים את מה שקורה בשוק. אחרת אי אפשר להבין את ההתנהגות בשוק. מניית הפועלים יורדת אחרי דו"חות טובים. המחירים מאוד נמוכים. ההנחה היא שהרבעון הבא יהיה משמעותית פחות טוב".

בשליטת יצחק תשובה, פירסמה אתמול בלילה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2011. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 101 מיליון שקל- גידול של 58% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, והכריזה על חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה בסך של 100 מיליון שקל.

הכנסות הקבוצת ברבעון גדלו בכ-60% והסתכמו בכ-14 מיליארד שקל ואילו הרווח התפעולי צמח ב-24% והסתכם ב-628 מיליון שקל. עיקר השיפור בתוצאות הקבוצה נובע משיפור משמעותי בפעילות הקבוצה בתחום הדלק, שתחנות התדלוק שלה בארה"ב, אירופה וישראל נהנו מהעלייה במחירי הדלק. פעילות החברה בתחום הביטוח בחו"ל הניבה לחברה הפסדים של 125 מיליון שקל בשל נזקי מזג אוויר קשים במדינות בהן פועלת חברת הבת ריפבליק.

מניית הפועלים שעלתה אתמול ב-2.6% לאחר שהבנק פירסם את דו"חותיו הכספיים לרבעון השני של 2011, יורדת בשעה זו . הבנק דיווח על גידול של 43% ברווח הנקי, בהשוואה לרבעון אשתקד, ל-712 מיליון שקל - הרווח הנקי הגבוה במגזר, מה שתורגם לעליית תשואה על הון מ-9.8% ל-13.2%.

שיפור ברווחיות נתמך מגידול של 7.5% בתיק האשראי לציבור של הבנק, בהשוואה לתקופה במקבילה, שהסתכם ב-234 מיליארד שקל. הרווח מפעילות מימון לפני ההפרשות גדל ב-16.6% לסך 2.14 מיליארד שקל. יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', ציין כי התוצאות טובות מהצפוי. "גם לאחר שננטרל השפעות חשבונאיות של הטיפול בנגזרים נקבל תוצאות טובות בעסקי הליבה של הבנק".

גם דו"חות בנק לאומי פורסמו אתמול. מאיר סלייטר, אנליסט בנקאות וביטוח בדש ברוקראז', מסר בתגובה לדו"חות: "תוצאות פושרות ללאומי, בהתאם לציפיות, עם תשואה של 10.3% למרות היקף הפרשות נמוך של 0.13% מהאשראי. ישנה העדפה ברורה למניות פועלים ומזרחי, אשר מציבות רף רווחיות גבוה יותר, ולכן גם כרית לספיגת הפסדים גדולה יותר".

HOT פירסמה אף היא תוצאות, אך החמיצה במעט את התחזיות של מגדל שוקי הון. "בעוד מגזר הטלוויזיה הרב ערוצית הצליח להפתיע במעט עם גיוס קל של מנויים, הרי שמגזר הטלפוניה מאכזב רבעון שני ברציפות מבחינת הגיוסים ובכך משלים את התמונה שהציגה בזק בתחילת הרבעון של גיוסים נאים בפס הרחב לצד נטישה נמוכה למדי בטלפוניה", אומר אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר ה-Sell Side במגדל שוקי הון.

הראל ביטוח מימון והנפקות, חברה נכדה של הראל השקעות, סיימה אתמול בערב בהצלחה גיוס של 200 מיליון שקל. הגיוס התבצע בדרך של הרחבת סדרה קיימת (סדרה ה') של שטרי הון נדחים של החברה. היקף הביקושים שהתקבל עמד על 580 מיליון שקל- פי שלוש מהיקף ההנפקה. המחיר שנקבע בהנפקה עומד על מחיר השוק ומשקף תשואה של 4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully