וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

נמרוד הלפרן

1.9.2011 / 23:17

גולדמן סאקס ירד ב-3.5% על רקע יישוב אישומים בתחום המשכנתאות; יצרנית ציוד התקשורת סיינה זינקה ב-20%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות בראשונה זה חמישה ימי מסחר על רקע נתוני מקרו כלכליים מעורבים שפורסמו בארה"ב ולקראת פרסום דו"ח התעסוקה מחר.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1%; מדד S&P500 אשר השלים אתמול ירידה של 5.7% באוגוסט - הירידה החודשית החדה ביותר מאז חודש מאי 2010 - נסוג ב-1.2% - ירידה ראשונה זה חמישה ימי מסחר; מדד נאסד"ק איבד 1.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר רשם באוגוסט את הזינוק החודשי החד ביותר מאז דצמבר 2008, נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.07% לרמה של 2.15%.

מחר צפוי משרד העבודה האמריקאי לפרסם את דו"ח התעסוקה של חודש אוגוסט. כלכלנים צופים כי הדו"ח יצביע על תוספת של 53 אלף משרות חדשות לשוק התעסוקה בארה"ב בחודש שעבר לעומת גידול של 117 אלף משרות ביולי. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי ברמה של 9.1%.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום נתונים מעורבים אשר הצביעו על צמיחה מפתיעה במגזר הייצור וירידה במספר תביעות האבטלה מחד, ועל הירידה החדה מאז ינואר בהוצאות הבנייה וירידה חדה מהצפוי בפריון העבודה ברבעון השני של השנה מאידך.

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב ירד בחודש אוגוסט לרמה של 50.6 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי 2009 - לעומת רמה של 50.9 נקודות ביולי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של המדד לרמה של 48.5 נקודות. מדד מתחת לרמה של 50 נקודות מצביעה על התכווצות פעילות מגזר הייצור ואילו מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות. זה החודש ה-27 ברציפות בו המדד נמצא מעל לרמה של 50 נקודות.

הוצאות הבנייה בארה"ב ירד בחודש יולי ב-1.3% - הירידה החדה ביותר מאז ינואר - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 0.3%. עם זאת, למרות הירידה המפתיע ביולי, נתוני חודש מאי יוני תוקנו כלפי מעלה בשיעור חד.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-12 אלף לרמה של 409 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו 410 אלף תביעות ראשונות.

פיריון העבודה בארה"ב ירד ברבעון השני של השנה בקצב שנתי של 0.7% לעומת ירידה של 0.3% שעליה דווח במקור, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של 0.6%.

ממשל הנשיא ברק אובמה בארה"ב הוריד את תחזית הגירעון בתקציב לשנה הנוכחית ל-1.3 טריליון דולר לעומת תחזית קודמת מחודש פברואר לגירעון של 1.65 טריליון דולר, עקב האטה בהוצאות הממשל הפדרלי, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

במסגרת תחזית מעודכנת של משרד הניהול והתקציב של הבית הלבן, הוריד הממשל גם את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב לשנה הנוכחית מ-2.7% ל-1.7%. הבית הלבן צופה כי הצמיחה תתאושש בשנה הבאה ל-2.6% ול-3.5% בשנת 2013.

עם זאת, שיעור האבטלה צפוי להישאר גבוה, צופה הבית הלבן. שיעור האבטלה הממוצע השנה צפוי להיות 9.1%, ולרדת בהדרגה לרמה של 9% בשנת 2012 ול-8.5% בשנת 2013. שיעור האבטלה אינו צפוי לרדת מתחת לרמה של 6% לפני שנת 2016, העריך הבית הלבן.

בחזית החברות: מניית גולדמן סאקס נסחרה על רקע דיווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" לפיו הבנק קרוב להסכם עם רגולטור הבנקים של מדינת ניו יורק ליישוב אישומים בדבר הליכי עיקול בתים בגין אי עמידה בתשלומי משכנתאות שבוצעו שלא על פי חוק.

יצרנית ציוד התקשורת סיינה דיווחה על רווח של 8 סנט למניה ברבעון השלישי של השנה, בהתאם לציפיות האנליסטים.

מנכ"ל הקמעונאית המוזלת קוסטקו הודיע על התפטרותו שתיכנס לתוקפה בינואר 2012. מדיווח של החברה עולה כי המכירות בחנויות הפתוחות לפחות שנה צמחו ב-11% בחודש שעבר - יותר מתחזית האנליסטים לגידול של 9.3%.

מתחרתה הגדולה של טבע חברת פייזר העניקה לחברת התרופות סאנופי רישיון לייצר גרסא גנרית לתרופה נגד כולסטרול ליפיטור.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully