וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "החודש האחרון - תחילת עידן חדש"

סמי פרץ

4.9.2011 / 11:19

המועמדת לראשות מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' התייחסה בכנס דה מארקר למחאת האוהלים וענה כי היא המחאה החשובה ביותר מאז קום המדינה. "יצטרכו להעמיד את הכלכלה על סדר היום"

"האידיאולוגיה של הרזיית המדינה והרחבת הסקטור הפרטי על חשבון הציבורי בארץ היא כמעט דתית. ראש הממשלה הפך את מערכת החינוך לפרה שמנה שלא נותנת חלב", כך אמרה שלי יחימוביץ' בכנס "ישראל 2021" של TheMarker.

יום אחרי הפגנת הענק, האם לדעתך המפגן היה מפגן הסיום של קיץ מאוד סוער, או רק תחילתו של שינוי משמעותי בחברה?

"מדובר במחאה הכי חשובה מאז קום המדינה, לא פחות. החודש האחרון הוא התחלה של עידן חדש".

"האיכות המיוחדת של המחאה הזו שינתה בלי היכר שיח דומיננטי מונוליטי, שהתרחש בקרב האליטות וסתר לחלוטין את השיח שהתרחש בציבור", אמרה יחימוביץ'. "אם עשרות שנים עסקנו רק בימין ושמאל מדיני, אחרי המחאה זה לא יקרה יותר. סדר היום הכלכלי כאן כדי להישאר".

מדובר במחאה נקודתית? האם היא באמת תביא לשינוי בשיח הציבורי?

"השיח הכלכלי החדש הוא לא אופנה, ולא יכול להיות כזה".

במאבקים יש צורך בסיפוק הישגים קצרי טווח, ובבינוי לטווח ארוך. איזה הישגים את מרגישה שהמוחים כבר השיגו?

"אני לא מעוניינת בהישגים קצרי טווח, בדיוק ההפך. הישג קצר טווח של 'לסמן וי' פשוט יהרוג את המחאה. המחאה הצליחה, לאין שיעור, הרבה יותר מכדי שיהיה ניתן לכמת בהישג כזה או אחר. יהיו הישגים מיידיים, אבל ההשג משמעותי כי המערכת הפוליטית תשתנה. גם אם המפלגות לא, הפוליטיקאים יצטרכו להעמיד את הכלכלה על סדר היום".

האם לדעתך צריך להגדיל את התקציב?

"כן. הרחבת בסיס התקציב שרק עוקב את הגידול באוכלוסיה זה לא ברית מהר סיני, אפשר להרחיב את בסיס התקציב כדי לשפר את הכלכלה".

את מציעה להגדיל את הגרעונות.

"ממש לא. אחריות פיסקאלית לא עומדת בניגוד להרחבת בסיס התקציב. הציבור צריך להבין שלפעמים חיסכון עולה ביוקר, ויש 1,000 דוגמאות. ב-10 השנים האחרונות חסכנו על רפואה מונעת, הפרטנו את שירותי בקיאות התלמיד, הפכנו את הרפואה המונעת לכזו שמתחילה להזכיר עולם שלישי".

"30% מהילדים היום לא מחוסנים בגלל חיסכון בתקציב, ותחשוב איזה עלות תהיה ביום שתפרוץ מגיפת פוליו. המדינות של צמצום תקציבי היא שגויה".

"לא מדובר רק בצמצום, אלא גם שינוי סדרי עדיפויות. אני מאמינה שיהיה צריך להסיט כספים, ולא נראה מפלגות שיוצאות למלחמה".

"המצב החדש הופך את מפלגת העבודה לרלוונטית מאי פעם, כמפלגה בעלת סדר יום סוציאלי. למדתי משהו משנים בועדת כספים ושנים של מפגשים עם ראשי אוצר. אם פעם חשבתי שאם יקצצו את תקציב הביטחון בחצי יהיה כסף לחינוך, היום זה לא כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully