וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שאמה הכהן: "לטפל בבעיית הריכוזיות"

צבי זרחיה ואבשלום חלוץ

4.9.2011 / 12:58

בכנס דה מארקר קרא ח"כ כרמל שאמה הכהן לפרק הפירמידות, להטיל מס על דיבידנדים ולנקוט בצעדים נוספים נגד הטייקונים. "זה לא הגיוני שטייקונים יחזיקו בתקשורת ויסקרו את הפוליטיקאים"

"כשטייקון קונה כלי תקשורת מסויים אנו שומעים את המסדרונות בכנסת איך חלק מהנבחרים מתחילים לקבל רגלים קרות. יש לטפל בנחישות בהתגברות הריכוזיות באמצעות פירוק הפרמידות, הטלת מיסוי על דיבידנדים בחברות בעלות מבנה פירמדלי, והפרדה מוחלטת בין אחזקות ריאליות, פיננסיות ותקשורת" - כך קרא הבוקר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), בפאנל הח"כים בכנס "ישראל 2012". שאמה הכהן אמר כי "זה לא הגיוני שטייקונים יחזיקו בכלי תקשורת ויחוו דעה על המתחרים ויסקרו את הפוליטיקאים".

לדבריו, "העיוותים הללו משפיעים על הפנסיה, על מחיריהם של מוצרי הצריכה ועוד. הטייקונים מחזיקים כמה כובעים ויש ניגוד עניינים מובנה. לא יכול להיות שהם יהיו הבנקים וגם החברות שמתחרות על כספי הבנקים. כשטייקון קונה כלי תקשורת מסויים אנו שומעים את המסדרונות בכנסת איך חלק מהנבחרים מתחילים לקבל רגלים קרות".

שאמה הכהן הוסיף כי "נושא הריכוזיות חייב להגיע לחקיקה בפתח מושב החורף לחקיקה שלא תמרח. אין שלטון שחבט בטייקונים במדינה כמו ממשלת נתניהו".

הוא קרא להעלות את המס על הכנסות מהון ולהפחית את שיעורי המס על הכנסות מעבודה: "המיסוי הכבד על עבודה ברמות השכר הנמוכות והממוצעות לא פרופורציונלי למיסוי על הון. מדוע יש פטור ממס שבח על מי שיש לו יותר מדירה אחת. הפטור הזה משרת את העשירים והחזקים. אם אני הייתי טרכטנברג, הייתי מפחית את נטל המס במדרגות השכר הנמוכות ומעלה מסוי על הכנסות מנדל"ן, הון מניות דיבידנדים וכו"ב. כמובן שיש לעצור את הירידה במס החברות. יש חברות עוגן שהייתי מעלה את המס עליהן: דלק, סלולר, בנקים ורשתות השיווק".

בהתייחסו למחאה החברתית אמר שאמה הכהן כי "מבחינתי המחאה וההפגנות הם הסטרואידים הכי טובים לפיתוח הדמוקרטיה הישראלית שמתעוררת למחצה בבחירות בשיעורי הצבעה הולכים ויורדים דבר שמביא לקבלת החלטות מעוות ולא יעיל".

לדבריו, "צדק חברתי זו סיסמא יפה ורעיון אבל אני לא חושב שיש שני בני אדם שיכולים ליצוק למושג הזה את אותו התוכן. קשה לגדר את הגבולות שלו. מדובר ברעיון פתוח ומתפתח לאורך זמן לכן הוא טוב כדי לצעוק אותו".

שאמה הכהן הוסיף: "דוגמאות לצדק חברתי הן שורת רפורמות שאושרו בכנסת בשנה האחרונה כמו חוק ששינסקי, הרפורמות בשוק התקשורת והסלולר, ביטול ההטבות במס לאחים עופר במפעלי ים המלח , הורדת מרווחי השיווק לחברות הדלק שיוזילו את המחיר לצרכן הישראלי, הרפורמה בכרטיסי האשראי שפתחה אותו לתחרות ותוריד את העמלות לבתי העסק ולצרכנים וגם לפריפריה".

שאמה הכהן שהגיש הצעת חוק פרטית לצמצום הריכוזיות במשק יחד עם ח"כ עינת וילף (עצמאות) הוסיף כי "מסקנות ועדת הריכוזיות הולכות להיות עם שיניים חדות ובולטות". לדבריו, "מי שמצפה לכל הצדק החברתי כאן ועכשיו, יגלה שאין חיה כזו. החיבור והאיזון בין צדק חברתי לבין אילוצי המציאות היא הנוסחה המנצחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully