וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ההפגנה הגדולה: ירידות חדות באחד העם

אורן פרוינד

4.9.2011 / 17:00

יותר מ-400 אלף איש קראו לפריצת מסגרת התקציב והבורסה התל אביבית הגיבה בירידות חדות. ת"א 25 צנח ב-4.4% ואילו מדד ת"א 100 איבד 4.15%

המסחר בת"א נחתם בירידות שערים חדות בהמשך לסנטימנט השלילי בוול סטריט ועל רקע הפגנות המחאה שהתקיימו אתמול ברחבי הארץ. בהפגנות השתתפו למעלה מ-400 אלף איש שקראו לפרוץ את מסגרת התקציב הממשלתי - מה שעשוי להוות גורם לסנטימנט שלילי להמשך כאשר שוק ההון לרב מגיב בירידות שערים למהלכים מסוג זה.

מדד ת"א 25 נחתם בירידה של 4.4% לרמה של 1,082.47 נקודות, מדד ת"א 100 איבד 4.15 וננעל על 976.28 נקודות, מדד מניות הבנקים בלט בירידה של 4.6% ומדד הנדל"ן השיל 2.5% מערכו. מדדי התל בונד (20,40,60) ננעלו בירידות שערים של 0.5%.

דני ירדני, מנהל השקעות ראשי באלטשולר שחם, התייחס להשפעת המחאה החברתית על השווקים וציין כי "ציפיות האנפלציה שירדו לאחרונה הן תוצר ישיר של המחאה החברתית ויש לכך השפעה על עקום התשואה של האג"חים הממשלתיות בטווחים הקצרים והבינוניים", הסביר ירדני.

עוד הוסיף ירדני כי גוברות ההערכות בשוק בנוגע לביטול הירידה במס חברות, מה שעשוי להסביר את הירידות בסקטור המניות, מעבר לסנטימנט השלילי שהגיע מוול סטריט. עם זאת, ציין ירדני כי "השוק כרגע מושפע מקשת רחבה של גורמים וקשה לנתח ולפרק את ההשפעות השונות".

בורסות וול סטריט נסגרו ביום שישי ברידות חדות, ומחקו את כל העליות של השבוע, בעקבות נתוני תעסוקה מאכזבים שפורסמו בארה"ב ולקראת סוף השבוע הארוך של לייבור דיי (יום ראשון ושני לא יתקיים מסחר בארה"ב).

מדד דאו ג'ונס ירד ביום שישי ב-2.2% ואיבד 0.4% בסיכום שבועי; מדד S&P 500 נפל ב-2.5% בדרכו לירידה שבועית של 0.2%; מדד נאסד"ק צלל ב-2.6% וסיים את השבוע כמעט ללא שינוי; שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה אל מתחת לרמת 2% - מרחק של כ-0.02% בלבד מרמתה הנמוכה מעולם שאליה נפלה ב-18 באוגוסט.

משרד התעסוקה האמריקאי פירסם היום כי בחודש אוגוסט לא צמחה התעסוקה בארה"ב - הנתון החלש מאז ספטמבר 2010 לאחר עלייה של 85 אלף משרות ביולי (נתון מתוקן לעומת נתון ראשוני של 117 אלף משרות). כלכלנים צפו כי הדו"ח יראה תוספת של 53 אלף משרות לשוק התעסוקה. האבטלה בחודש אוגוסט נותרה בשיעור של 9.1%.

מניות בולטות במסחר

חברת הביומד הישראלית ווידמד מודיעה היום כי קיבלה מה-FDA לשיווק מערכת החברה לביצוע בדיקות שינה ביתיות בחולי לב הסובלים מבעיות קרדיולוגיות שונות. מערכת זו מאפשרת אבחון פשוט ויעיל של דום נשימה בשינה, הפרעות קצב והקלטת נחירות.

נכסים ובנין וכור , שתי חברות שבשליטת נוחי דנקנר, נסחרו על רקע ההודעה כי כור תמכור את זכויותיה בבנין HSBC בשדרה החמישית בניו יורק לחברת נכסים ובניין תמורת 138 מיליון דולר.

חברת הנדל"ן אלוני חץ , הודיעה הבוקר על הרחבה של סדרת האג"ח מסוג ו' של החברה בהיקף של 300 מיליון שקל. בחודש יולי אישרה מידרוג דירוג A1 עם אופק יציב ובהודעת החברה נמסר כי התמורה מההנפקה תשמש אותה לפעילות השוטפת.

בזירה המקומית

"תמונת המצב העולה מהנתונים הכלכליים בישראל נראית שלילית במידת מה, הן במישור המקרו כלכלי, והן במישור המיקרו". כך פותחים כלכלני יחידת המחקר של בנק הפועלים את סקירתם השבועית. ביום רביעי בשבוע שעבר הסתיימה עונת הדוחות של הרבעון השני, ובבנק מציינים כי נרשמה ירידה ברווחיות המצרפית של 25 החברות הגדולות בבורסה, זה הרבעון השני ברציפות. להערכתם, מגמה זו עלולה להימשך גם ברבעון השלישי.

עם זאת, סבורים בבנק, כי מניות לא מעטות הגיעו למחירים "נוחים להשקעה", אך מציינים כי הן מיועדות "ללקוחות בעלי מרווח נשימה ארוך במיוחד". "בטווח הקצר התנודתיות והעצבנות בשווקים תימשכנה, להערכתנו, וכי רמת הסיכון עודנה גבוהה מאוד", מדגישים בבנק. "למרבית הלקוחות, בעלי פרופיל של שנאת סיכון נמוכה עד ממוצעת, בתקופה הקרובה לא מומלץ להחזיק ברכיב מנייתי מלא".

גם בבנק לאומי סבורים כי בטווח הקצר תימשך התנודתיות בשוק המניות. מלבד המצב בשווקי המניות ברחבי העולם מזכירים בלאומי כי אנו בפתחו של חודש ספטמבר. "יש לקחת בחשבון גם את הסיכונים היחודיים לשוק המקומי הנובעים מהרגישות לשינויים בסביבה הגיאופוליטית", אומרים בבנק. בנוגע לטווח הארוך יותר, רמת המכפילים נראית אטרקטיבית להשקעה, אך אם יתממש תרחיש קיצון של הדרדרות למיתון גלובלי, ייתכן שיחלוף זמן לא מבוטל עד שנחזור למגמה חיובית, מעריכים בבנק.

השוק הסולידי

שוק האג"ח הושפע במהלך השבוע מהודעת בנק ישראל ביום שני על החלטתו להותיר את הריבית במשק ברמה של 3.25%, זה החודש הרביעי ברציפות. במחלקה הכלכלית של בנק הפועלים צופים כי לא יהיה שינוי בריבית גם במהלך החודשים הקרובים. גם בבנק לאומי סבורים שההתפתחויות האחרונות בשוק המקומי והגלובלי והאפשרות להאטה בקצב הצמיחה מחזקים את הסבירות לתהליך עליית ריבית ארוך ומתון מהתחזיות המוקדמות.

בשני הבנקים שוררת הסכמה גם לגבי האטרקטיביות היחסית של אפיק האג"ח קונצרני. בבנק לאומי ממליצים על השקעה באפיק זה לאור פתיחת המרווחים שחלה לאחרונה ובשל האופי הדפנסיבי של אגרות אלו. עם זאת, כלכלני לאומי דואגים לסייג את המלצתם: ההמלצה נוגעת לאג"ח קונצרניות של חברות הנכללות במדדי התל בונד "למעט חברות אחזקה".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully