וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: העדר קשר כלכלי עם טורקיה מסוכן לכלכלת ישראל

5.9.2011 / 11:23

בוועידה לשיתוף פעולה אזורי הדגיש נגיד בנק ישראל כי טורקיה הופכת להיות הכלכלה הדומיננטית במזרח התיכון, וכן ציין גם כי ללא שלום עם הפלסטינים, כלכלת ישראל לא תוכל להמשיך לצמוח

לדבריו, גודל כלכלת ישראל כ-200 מיליארד דולר, גדולה מאוד ביחס לשכנותיה - מצרים קטנה ב-15%; כלכלת ירדן קטנה ב-15%; סוריה קטנה ב-25% מכלכלה ישראל; לבנון קטנה ב-20% מכלכלת ישראל. אנחנו הכלכלה הדומיננטית באיזור.

פישר אמר כי טורקיה היא הכלכלה הבולטת באזור - של כ-720 מיליארד דולר - והופכת להיות כלכלה דומיננטית באזור המזרח התיכון. "טורקיה צמחה באחוזים גדולים בשנים האחרונות, עם הרבה יזמות, כוח עבודה שרכש מיומנות באירופה והפך אותה לכלכלה יצרנית. אם לא יהיה לנו יחסים כלכלים עם טורקיה המצב יהיה מסוכן לכלכלת ישראל".

באשר לכלכלה הפלסטינית, פישר אמר כי הכלכלה הפלסטינית קטנה, כ-10 מיליארד דולר. לדבריו, מה שיקרה בין הישראלים לפסטינים ישפיע על 2 הכלכלות - שמשולבות אחת בשנייה. "הכלכלה הפלסטינית רחוקה ממה שהיא היתה יכולה להיות במקרה של שלום. יש שם מנהיגות מתקדמת, יש פלסטינים עם הרבה ניסיון עסקי עולמי – ואין סיבה שהכלכלה הפלסטינית לא תצמח".

פישר נואם בוועידה לשיתוף פעולה אזורי, בראשות המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, בנושא יחסים כלכליים כגורם לשגשוג ויציבות. בכנס משתתפים גם נשיא המדינה, שמעון פרס, יו"ר האופוזיציה, ציפי ליבני, ושגריר ארה"ב דן שפירו, וכן יתקיימו פאנלים בנושא יחסים בינלאומיים, שלום ושיתוף פעולה אזורי בפרספקטיבה מקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully