וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35% מסך ההוצאות של משקי הבית מופנה לצורכי דיור

שלי אפלברג

5.9.2011 / 15:24

יוקר המחיה משתקף בנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: ההוצאה המשפחתית הממוצעת התייקרה ל-13,496 ש' בחודש. החמישון העליון הוציא פי 3 על בריאות מהחמישון התחתון

יוקר המחיה ממשיך להכאיב בכיס ובשנת 2010 ההוצאה הממוצעת המשפחתית על משק הבית עלתה ריאלית ב-1% ל-13,496 שקל, כך עולה מסקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפי ממצאי הסקר, 35% מסך ההוצאות הופנו לצורכי דיור ותחזוקת הדירה.

שיעור העלייה החד ביותר חל בהוצאה על לבוש והנעלה. לעומת זאת, ההוצאות על חינוך, תרבות ובידור ירדו בשיעור הנמוך ביותר. החמישון התחתון באוכלוסיה היפנה כמחצית מההוצאות שלו על דיור ומזון, בעוד שבחמישון העליון רק שליש מההוצאות הופנו לצורכי דיור ומזון.

מהשוואת ההוצאה הממוצעת לתצרוכת בין החמישון העליון לחמישון התחתון בשנת 2010, נמצא שההוצאה למשק בית בחמישון העליון היתה 21,308 שקל לחודש - פי 2.6 מההוצאה בחמישון התחתון - 8,264 שקל לחודש.

נתונים נוספים שמצביעים על הפערים הגדולים הראו כי החמישון העליון הוציא פי 4.5 על תחבורה מהחמישון התחתון ופי 3 על בריאות מהחמישון התחתון.

בעשירון העליון יש בממוצע 2.4 נפשות במשק הבית בהשוואה ל-4.4 נפשות בממוצע בעשירון התחתון. למרות הפער במספר הנפשות, אחוזי הבעלות על שני מוצרים בני קיימא ויותר גבוהים בעשירון העליון בהשוואה לעשירון התחתון. בעשירון העליון ל-72.7% ממשקי הבית יש שתי טלוויזיות ויותר בהשוואה לעשירון התחתון שבו ל-23.6% ממשקי הבית יש שתי טלוויזיות ויותר.

כמו כן, בעשירון העליון ל-48.5% ממשקי הבית יש שני מחשבים ויותר בהשוואה ל-9.7% בעשירון התחתון. גם מבחינת כמות המחשבים למאה נפשות נמצא כי בעשירון העליון לכל מאה נפשות יש 73 מחשבים בהשוואה לעשירון התחתון, בו לכל מאה נפשות יש 16 מחשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully