וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת פרנקפורט צונחת לאחר התבוסה של מרקל

5.9.2011 / 14:08

בורסת פרנקפורט נופלת ב-4.5% כאשר מניות הבנקים מובילות את הירידות. דויטשה בנק צונחת ב-6% וברקליס ב-7.7%, הנפט בניו-יורק יורד ב-2.5%; הזהב עולה ב-1%

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית, בעקבות החששות מהחמרה של משבר החובות באירופה ועל רקע הקיפאון בנתוני התעסוקה בארה"ב. מדד סטוקס 600 יורד ב-3.4%, לונדון נחלשת ב-2% ופאריס צונחת ב-4.5%. פרנקפורט רושמת אף היא ירידה חדה של 4.5%, בצל ההפסד שנחלה אמש מפלגת השלטון בבחירות במחוז של הקנצלרית מרקל.

היורו נחלש מול הדולר ב-0.7% לרמה של 1.4097 יורו לדולר; מול הפרנק השווייצי מתחזק הדולר ב-0.74% ונסחר ברמה של 0.782 פרנק לדולר.

החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה באוקטובר נסחרים בירידה של 2.5% למחיר 84.29 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו-יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט יורדים ב-1.54% למחיר 110.6 דולר לחבית בבורסת הסחורות של לונדון. מחיר הזהב עולה ב-1.1% ונסחר במחיר של 1,896 דולר לאונקייה.

מרקל ספגה מפלה בבחירות המחוז

מניות הבנקים מובילות את הירידות החדות. בלונדון צונחת מניית ברקליס ב-7.7%. בפרנקפורט מאבדת מניית דויטשה בנק 6%.

אמש ספגה מפלגתה של קאנצלרית גרמניה מרקל מפלה בבחירות שהתקיימו במחוז שלה - מקלנבורג-מערב פומרניה שבצפון מזרח גרמניה. ההפסד הצורב מהווה חוליה נוסף בשרשרת סימנים המעידים על חוסר אמון הגרמנים במדיניות הכלכלית של מרקל בנוגע להסדר משבר החובות באירופה. בסוף השבוע הזהיר כלכלן בכיר בקרן המטבע הבינלאומית כי יוון צפויה להגיע תוך חצי שנה למצב של "חדלות פירעון קשה". מצב זה, לדבריו, יעורר אפקט דומינו, ידחוף בנקים לפשיטת רגל ויזניק את תשואות האג"ח של מדינות נוספות ביבשת.

ביום שישי דיווח משרד העבודה האמריקאי כי בחודש שעבר לא נרשמה כל עלייה במספר המשרות בארה"ב, בניגוד לעלייה של 85 אלף משרות ביולי. נוסף על כך קיים חשש כי מדד מנהלי הרכש שיתפרסם מחר (שלישי) יעיד כי מגזר השירותים בארה"ב צמח החודש בקצב הנמוך ביותר מזה למעלה משנה. סימנים אלה מצביעים על האטה בהתאוששות הכלכלית של המשק האמריקאי ויוצרים דאגה גוברת בשווקים. המסחר בוול סטריט לא יתקיים היום לרגל לייבור דיי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully