וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה ננעל בירידות חדות: "האופק לא מתבהר"

דרור רייך

5.9.2011 / 17:24

הירידות נמשכו גם היום: החברה לישראל צנחה ב-10% וכיל איבדה 7% מערכה, עקב הדו"ח על שיעור התמלוגים מים המלח. כור ירדה ב-6% בעקבות קרדיט סוויס, ות"א 25 ננעל בירידה של 1.9%

ירידות השערים בתל אביב נמשכו גם היום. אחרי הצניחה במדדים המובילים אתמול, נסגר יום המסחר השני בשבוע במגמה שלילית, בהמשך ישיר לבורסות העולם.

מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 1.9% לרמה של 1,062.36 נקודות; מדד ת"א 100 ירד גם הוא ב-2% לרמה של 957.02 נקודות; מדד מניות הבנקים השיל 1.7% מערכו, ומדד הנדל"ן נפל ב-1.5%. מניית כור סיימה בירידה של 6%, בעקבות מניית קרדיט סוויס שצוללת ב-4.2% בבורסה השווייצית.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, ציין כי "השוק ממשיך במגמה שראינו ונראה בזמן הקרוב. האופק לא מתבהר ויש עננות גבוהה. באירופה חוץ מהמצב הכלכלי המסובך, גם המצב הפוליטי לא פשוט. ראינו את תוצאות הבחירות המקומיות בגרמניה, ישנה התנגדות פנימית רבה לחלקה בתוכנית הסיוע, מה שמעיד על מציאות פוליטית מורכבת וקושי בקידום רפורמות".

פגוט הוסיף כי "בשוק המקומי ניתן לראות ירידות חדות. כיל והחברה לישראל צנחו בעקבות הפרסומים על כך שהתמלוגים שלהן למדינה בגין רווחיהן מים המלח הולכים לעלות. הדרישות מקבלות רוח גבית מהציבור על רקע המחאה, שדורשים שגם החברות יתרמו את חלקן לצדק החברתי, והחשש בקרב המשקיעים הוא שמדובר בששינסקי 2".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מניית דלק קידוחים נופלת ב-2.5% עקב תקלה טכנית בקידוח לוויתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בשוק הסולידי נרשמה מגמה שלילית. איגרות החוב הממשלתיות רשמו ירידות של עד 0.35%, האג"ח הקונצרניות רשמו גם הן ירידות שערים. מדד התל בונד 20 צנח בכ-0.4%, מדדי התל בונד 40 והתל בונד 60 ירדו ב-0.5% ו-0.45% בהתאמה.

ירידות חדות נרשמו במניית החברה לישראל, בבעלות משפחת עופר, שצנחה ב-10%, ובמניית כיל שאיבדה 7% מערכה. כמו כן, מניות דלק קידוחים, רציו ואבנר - הקשורות לקידוח של לווייתן - הפילו את מדד הגז והנפט בכ-1.5%.

מפולות באירופה

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה שלילית, בעקבות החששות מהחמרה של משבר החובות באירופה ובצל ההפסד שנחלה אמש מפלגת השלטון בבחירות במחוז של הקנצלרית מרקל. המסחר בבורסות אסיה התנהל גם הוא בירידות חדות, בעקבות החששות מהאטה בארה"ב, וחששות מהסלמה במשבר החובות של אירופה.

לאחר שבשבוע שעבר ננעלו בורסות וול סטריט בירידות על רקע אכזבה מנתוני האבטלה, יצפו המשקיעים השבוע לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בו יציג את תוכניתו לעידוד התעסוקה בארה"ב. היום (ב') לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל לייבור דיי.

ביום חמישי הקרוב צפוי אובמה לחשוף בפני הקונגרס האמריקאי תוכנית תמריצים כלכלית חדשה, שתתמקד ביצירת משרות, על רקע המחלוקות בינו לבין הרפובליקאים בנוגע לאופן שבו יש להמריץ את הכלכלה האמריקאית. הלחץ על אובמה גבר לאחר שביום שישי דיווח משרד התעסוקה האמריקאי כי בחודש אוגוסט לא צמחה התעסוקה בארה"ב - הנתון החלש מאז ספטמבר 2010 לאחר עלייה של 85 אלף משרות ביולי (נתון מתוקן לעומת נתון ראשוני של 117 אלף משרות). האבטלה בחודש אוגוסט נותרה בשיעור של 9.1%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מניות מרכזיות במסחר

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, קרא לחברות yes ו-HOT דואופול דורסני, אמר שמחיריהן יקרים ושהן "משתינות מהמקפצה" ולא דאגו לחבילה במחיר סביר לצרכן. הדברים נאמרו בדיון על הרחבת מערכת ה-DTT.

שיתוף הפעולה בין חברת אפוסנס לחברת טבע לפיתוח תרופה לטיפול בסרטן הוכיח היתכנות למתן התרופה דרך הפה. ניסוי שנערך בבעלי חיים הראה ש-100% מהתרופה 11T-ATT שניתנה דרך הפה נספגה דרך המעי והגיעה למחזור הדם.

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (ב') לבאי כוחו של יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, כי על דעת פרקליט המדינה משה לדור, היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע.

מסיבות טכניות הופסק הקידוח בלויתן 3. מהשותפות נמסר כי אין השפעה על משאבי הגז. בתגובה השותפות בקידוח דלק קידוחים (22.6%) יורדת ב-2.5%, אבנר (22.6%) נופלת ב-3.5% ורציו (15%) משילה 4.5%.

טאו שבשליטת אילן בן דב, שפירסמה את דו"חותיה על רקע הליך הסדר החוב המתנהל בין הנהלת החברה למחזיקי האג"ח שלה, סיימה את הרבעון בהפסד של 25 מיליון דולר. בששת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הפסד של 36.2 מיליון דולר. ההפסד ברבעון נבע ברובו מהוצאות מימון (תשלומי ריביות וקרן) בסך של 37 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully