וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות ישקר הוכפלו מאז נרכשה על ידי באפט

אורה קורן

6.9.2011 / 8:45

ישקר מצפה להכנסות שיא של יותר מ-3 מיליארד דולר ב-2011: בקופת החברה ישנם 1.5 מיליארד דולרים, שחלקם ישמש, ככל הנראה, להעמקת פעילותה בסין

הכנסות ישקר צמחו במחצית הראשונה של השנה בשיעור דרמטי של 40% - הרבה מעבר לצמיחה בענפים שלהם היא מוכרת, בהם תעשיות הרכב והתעופה העולמיות - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי TheMarker.

שיעור הצמיחה מרשים במיוחד בהתחשב בכך שמפעל ישקר ביפן הושבת ברבעון הראשון של 2011 כתוצאה מרעידת האדמה באזור. ישקר היא חברה פרטית שאינה מפרסמת דו"חות.

מדובר בתוצאות שיא לישקר, חברה שהקימה משפחת ורטהימר ושנרכשה ב-2006 על ידי חברת ברקשייר הת'אווי של וורן באפט. בקצב המכירות הנוכחי צפוי כי ישקר תסיים את 2011 עם מכירות של יותר מ-3 מיליארד דולר - יותר מפי שניים ממכירותיה ב-2005, שהסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר, ערב מכירתה לוורן באפט. הרווח הנקי של ישקר יסתכם ב-2011 בכמיליארד דולר, לעומת כ-440 מיליון דולר עם מכירתה לבאפט. כך, חרף המשבר העולמי הקשה, עומדת ישקר בתחזית הצמיחה שהוצגה לבאפט לפני כחמש שנים, כאשר רכש 80% מהחברה תמורת 4 מיליארד דולר.

הישגים מרשימים ללא קשרי הון שלטון

ישקר ייצרה תזרים מזומנים של כ-2.5 מיליארד דולר מאז שנרכשה על ידי באפט, והשתמשה בכ-800 מיליון דולר כדי לרכוש את טנגלוי היפנית - מכאן שבקופתה נותרו כ-1.5 מיליארד דולר במזומן. חלק מהסכום ישמש, ככל הנראה, להעמקת פעילותה בסין.

השאיפה להגיע למקום הראשון בעולם בתחומה (כלי חיתוך מדוייקים) וניהול ממוקד שמשכיל לתרגם את היעד האסטרטגי לתוכניות עבודה, הפכו את ישקר לאחד מסיפורי ההצלחה המובילים של התעשייה הישראלית. החברה, שהוקמה על ידי סטף ורטהימר ב-1952, נוהלה מ-1984 על ידי איתן ורטהימר, ומ-1995 על ידי יעקב הרפז, כשורטהימר משמש יו"ר ואחר כך נשיא.

להישגיה המרשימים הגיעה ישקר ללא קשרי הון שלטון. עם זאת, החברה הקפידה לדרוש את המגיע לה על פי חוק עידוד השקעות הון, במענקים ובהטבות מס. הטבות המס שלה, ושל חברות דומות כמו טבע, הפכו בימים האחרונים נושא שיחה במגזר העסקי בחיפוש אחר מקורות למימון הדרישות לשינויים חברתיים.

סטף ורטהימר נחשב לאיש חזון ולתעשיין הראשון שראה את העתיד ביצוא, בשעה שאחרים ראו אותו בתמיכה ממשלתית. ורטהימר הקים שורת גני תעשייה התומכים בתעשיות צעירות. כיום פועלות בהם כ-70 חברות מוטות יצוא מתחומי היי-טק, מתכת, פלסטיקה, ביו-טכנולוגיה, תקשורת ואלקטרוניקה, המעסיקות כ-2,000 עובדים ומוכרות בכ-700 מיליון דולר. בחלק מגני התעשייה יש מסגרות התומכות בחינוך טכנולוגי לצעירים.

פארק התעשייה תפן שבגליל המערבי היה המודל לגנים שהוקמו בתל חי, לבון, דלתון ועומר. פארק נוסף, בנצרת, נמצא בשלבי הקמה. כמו כן יזם ורטהימר את הקמת גן התעשייה GOSB בטורקיה סמוך לאיסטנבול, כחלק מחזונו לקדם תעשייה שתחזק את המערב מול התעצמות מדינות הנפט המוסלמיות. איתן ורטהימר עוסק גם בקידום תעשיות קטנות ובינוניות באמצעות עמותות שיזם. בנוסף, זה למעלה מעשור שהוא מקדם את פרוייקט עתידים שנועד לקדם בני נוער מהפריפריה לתפקידי ניהול במשק ובפוליטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully