וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שלישי של ירידות באסיה: טוקיו נחלשת ב-1.2%

מיכל רמתי

6.9.2011 / 9:12

החששות מהתפשטות משבר החובות האירופי נמשכים, כאשר מניות המגזר הפיננסי הובילו את הירידות באסיה. החוזים על מדד S&P 500 יורדים ב-2.4% לאחר סוף השבוע הארוך של לייבור דיי בארה"ב

יום שלישי של ירידות נרשם באסיה לאחר שאתמול גברו החששות מפני התפשטות משבר החובות האירופי, ובורסות אירופה רשמו נפילות חדות. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-0.7% לאחר שבשני ימי המסחר הקודמים נחלש במצטבר ב-3.7%; טוקיו מאבדת 1.2%; הונג קונג יורדת ב-1%; סיאול משילה 0.9% מערכה; שנחאי יורדת ב-0.2%; טייוואן מאבדת ב-1.2%; אוסטרליה נחלשת ב-1.3%. החוזים על מדד S&P 500 בארה"ב יורדים ב-2.3% לאחר שאתמול היו בורסות וול סטריט סגורות לרגל לייבור דיי.

מניות המגזר הפיננסי הובילו את הירידות באסיה בעקבות עמיתותיהן באירופה לאחר שהבנקים הגדולים באירופה רשמו אתמול ירידות של יותר מ-8%. מדד המניות הפיננסיות ב-MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-1.3%. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסחרים בעלייה של 1.6% למחיר 1,906.7 דולר לאונקיה במסחר האלקטרוני בניו יורק, בעוד שמשקיעים בורחים מסיכונים אל מקלטים בטוחים.

איטליה מתמודדת עם שביתה כללית

ביום ראשון ספגה מפלגתה של קאנצלרית גרמניה מרקל מפלה בבחירות שהתקיימו במחוז שלה שבצפון מזרח גרמניה. ההפסד הצורב מהווה חוליה נוסף בשרשרת סימנים המעידים על חוסר אמון הגרמנים במדיניות הכלכלית של מרקל בנוגע להסדר משבר החובות באירופה. ההפסד של מרקל מגיע בתקופה בה גוש היורו אינו יציב ומסתמך בעיקר על המדינות החזקות ובראשן גרמניה. חוסר היציבות בשווקים נובע במידה רבה מחשש לחוסר יציבות פוליטית בגוש היורו בפרט ובאיחוד האירופי בכללו, והחשש כי מרקל לא תצליח להעביר את הצעדים הנחוצים ליציבות גוש היורו בפרלמנט העיב על השווקים.

היום יפגשו שרי אוצר מגרמניה, פינלנד והולנד על מנת לדון בדרישת פינלנד לערבויות במסגרת חבילת החילוץ השנייה ליוון. ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, יתמודד עם שביתה כללית שאמורה להתחיל היום בעוד שהוא מנסה לאשר את תוכנית הצנע במדינה בשווי 45.5 מיליארד יורו. היורו נחלש ב-0.1% מול הדולר, לרמה של 1.4078 דולר ליורו.

במקביל, גוברים החששות גם לגבי כלכלת ארה"ב, לאחר שביום שישי התפרסם דו"ח תעסוקה מאכזב לחודש אוגוסט. היום צפוי להתפרסם מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בארה"ב, שכלכלנים צופים יצביע על קצב הצמיחה האיטי ביותר בשנה האחרונה במגזר. החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה באוקטובר נסחרים בירידה של 2.8% במסחר האלקטרוני בניו יורק, לרמה של 84.05 דולר לחבית, על רקע החשש כי האטה בצמיחה הכלכלית תוביל לירידה בביקוש לנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully