וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הסטודנטים יכריזו חרם צרכנים על תנובה

עדי דברת מזריץ

6.9.2011 / 11:01

בניגוד ליוזמת החרם הקודם על שופרסל, מאחוריו עמדה רק אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א, הפעם צפויות להצטרף אגודות סטודנטים של אוניברסיטאות נוספות וגם יוזמי מחאת הקוטג'

מסתמן: הסטודנטים צפויים להודיע היום בערב על חרם על קבוצת תנובה - כך נודע ל-TheMarker. תנובה תהיה החברה השנייה שבוחרת אגודת הסטודנטים להחרים לאחר רשת שופרסל. למעשה, החרם על שופרסל לא נכנס לתוקפו מאחר שהרשת הגיעה להסדר עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב שהביא לביטולו.

בניגוד לחרם הקודם, מאחוריו עמדה רק אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א, הפעם צפויות להצטרף לחרם אגודות סטודנטים של אוניברסיטאות נוספות וגם יוזמי מחאת הקוטג' שהוזמנו להצטרף אך שוקלים את צעדיהם.

כזכור, אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א פתחה קבוצה בפייסבוק הקוראת להחרים את שופרסל לשבוע ימים ונרשמו אליה כ-7,000 איש. בתגובה, פנה אל האגודה מנכ"ל ונשיא שופרסל, אפי רונהויז, וביקש לדון עמם בכדי לחשוב על פתרונות שימנעו את החרם. תחילה, הודיעה האגודה על דחיית החרם ב-48 דעות ולאחר מכן, משהגיע להסדר עם שופרסל, הודיעה על ביטול החרם.

ההסכם קבע כי שופרסל תוזיל 30 מוצרים לבחירת הסטודנטים ב 20% עד לאחר חג הפסח. בין המוצרים שהוזלו: מטרנה 400 גרם, חיתולי האגיס פרידום, קוטג' תנובה, קורנפלקס תלמה, חלב שקית תנובה, חומוס אחלה ועוד.

גבינת קוטג'. עומר מירון
בשורה רעה עבור תנובה/עומר מירון

במידה שתנובה אכן תיבחר, מדובר עבורה בבשורה רעה. תנובה, כשחקנית הגדולה ביותר בשוק החלב והספקית הגדולה ביותר במשק, המחזיקה ב-15% מכלל שוק המזון, היתה הראשונה להיפגע מחרם הצרכנים על הקוטג' שהתחיל במחצית יוני. החברה חוותה ביקורת תקשורתית רבה ואף הראתה ירידה במכירות לפרקים. כעת, בניגוד לפעם קודמת, ואחרי שאולי קיוותה ששככו הרוחות, צפויות להודיע אגודות הסטודנטים על חרם ישיר כנגדה.

מנתוני חברת סטורנקסט שפורסמו ב-TheMarker עולה כי, בשבועיים הראשונים של אוגוסט חוותה תנובה ירידה בנתחי השוק שלה. נתח השוק של תנובה עמד על 56.3% מכלל שוק החלב לעומת 56.7% בחודש יולי . גם אם משווים את נתחי השוק לתקופה המקבילה ב-2010, חוותה תנובה ירידה בנתחי השוק: בשבועיים הראשונים של אוגוסט 2010 החזיקה תנובה בנתח שוק של 56.6%. במחצית הראשונה של השנה (ינואר עד יוני) עוד החזיקה תנובה בנתח שוק של 57.3%. בחודש יולי הראתה תנובה התחזקות בנתחי השוק לעומת חודש יוני החודש בו פרצה המחאה אז החזיקה בנתח של 56.5% (19 עד 25 ביוני) ונתחי השוק שלה היו זהים לתקופה מקבילה אשתקד.

מאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully