וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמרוד נוביק הודח ממרחב: "הפר נאמנות"

ליאון זנו

6.9.2011 / 13:54

דירקטריון מרחב החליט לפטר את נוביק על רקע סכסוך אישי בינו לבין יוסי מימן, בעל השליטה בקבוצה. אמפל: "נוביק הפר את חובת הנאמנות כלפי החברה ובעלי מניותיה"

אחרי כמעט 20 שנים בקבוצת מרחב שבשליטת יוסי מימן, החליט היום דירקטוריון החברה לפטר את ד"ר נמרוד נוביק - סגן נשיא החברה ואחד האנשים החזקים בה מי שהיה מעורב רבות בעסקות רבות במצרים. זאת, על רקע סכסוך אישי בינו ובין מימן, שטיבו אינו ברור. יש לציין כי מאז תחילת השנה, פרוץ המהומות בעולם הערבי והפלת שלטון מובראק במצרים נפגעו עסקי מרחב במדינה.

בהודעה חריפה שהוציאה היום אמפל, החברה הבת הציבורית, נכתב כי " הדירקטוריון קבע כי במעשיו ובמחדליו, הפר ד"ר נוביק את חובת נאמנותו כלפי החברה ובעלי מניותיה. בין היתר, מצא הדירקטוריון כי ד"ר נוביק הפר את חובתו בכך שאיים, למטרות רווח אישי בלבד, לפגוע בחברה, עקב סכסוך נפרד (שהחברה אינה צד לו), בין ד"ר נוביק לבין מימן".

"להגן על החברה מנזק שייגרם לה"

עוד הוסיפה החברה כי "הדירקטוריון החליט לנקוט בכל הצעדים המשפטיים הנדרשים כדי להגן על החברה מנזק שנגרם או שייגרם לה ע"י ד"ר נוביק, וכן לתבוע את ד"ר נוביק להשבת כל נזק כאמור". בתפקידו הרשמי שימש נוביק כסגן נשיא בכיר בקבוצת מריב - זרוע הפעילות הבינלאומית של מימן.

באופן פחות רשמי, הוא משמש "שר החוץ" בשלל פעילויותיו של מימן. איש אקדמיה, יוצא קבוצת 'נערי פרס' (הבלייזרים). רטוריקן חריף ואשף מו"מ, איש סוד המייעץ בסתר לבכירי הממשל בישראל, דיפלומט בחסד, עתיר קשרים חובקי עולם.

מרחב הפרטית הוקמה ב-1975 ועוסקת בפיתוח, במימון ובניהול של פרויקטים בתחומי החקלאות, המים, התחבורה, הטלקומוניקציה, הגז, הנפט והאנרגיה. לקבוצה פעילות עסקית בדרום ובמרכז אמריקה, באירופה, במדינות חבר העמים, במזרח התיכון ובסין.

אמפל, החברה הבת שלה, נסחרת בבורסות תל אביב וארה"ב. אף על פי שהיא לא מאוחדת בדו"חות הרווח וההפסד שלה, האחזקה העיקרית של אמפל היא 12.5% בחברת EMG, בעלת הצינור המוביל גז ממצרים לישראל, הרוכשת גז מממשלת מצרים ומוכרת אותו לישראל, בעיקר לחברת החשמל.

חצי השנה האחרונה, מאז תחילת המהומות במצרים, פוצץ הצינור המוביל גז לישראל 4 פעמים, תוך שהוא גורם להפסקות בהזרמת הגז לישראל, ו-2 ניסיונות פיצוץ נוספים נמנעו. יתרת חובה של EMG עומד על 170 מיליון דולר, אך החברה לא חילקה דיבידנד עד כה, ומועד החלוקה הראשון אמור היה להתבצע במחצית הראשונה של 2011.

כעת, הודיעה אמפל בדו"חותיה האחרונים כי עקב ההפסקה הנוכחית באספקת הגז, היא אינה יכולה להעריך מתי יחולק דיבידנד ראשון מספקית הגז. חברת ייעוץ חיצונית ששכרה אמפל העריכה את שווי EMG ב-2.05 מיליארד דולר - ירידה של 7.5% לעומת השווי הקודם שעמד על 2.2 מיליארד דולר.

נמרוד נוביק בחר שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully