וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור פסל עצמו מלדון בהלוואה של דני דנקנר

שני מזרחי

7.9.2011 / 9:35

לאחר שהודיע ליו"ר דירקטוריון בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר על הכוונה להעמידו לדין בשלוש פרשיות שונות הודיע פרקליט המדינה משה לדור כי יפסול את עצמו מלדון בפרשה נוספת

פרקליט המדינה, משה לדור, הודיע השבוע ליו"ר דירקטוריון בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר כי בכוונת הפרקליטות להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, פגיעה בניהול תקין של עסקי תאגיד בנקאי והלבנת הון.

ההכרעה התקבלה לגבי שלוש פרשיות שבהן היה מעורב דנקנר בתקופת כהונתו כיו"ר הדירקטוריון בבנק הפועלים. בנוסף הודיע לדור לסנגוריו של דנקנר עוה"ד יורם ראב"ד, יוסי בנקל ונבות תל-צור כי פרשה נוספת שנחקרה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) והועברה להכרעת הפרקליטות לא תוכרע על ידו.

חשש לניגוד עניינים

הפרשה הרביעית מתייחסת להלוואה אישית שנטל דנקנר מבנק הפועלים בגובה של 3.4 מיליון דולר בעת שכיהן כיו"ר דירקטוריון הבנק באוקטובר 2008. דנקנר, על פי החשד, נטל את ההלוואה מבלי לצרף הצהרת עושר.

בפרשה זו מעורב גם מנכ"ל בנק הפועלים כיום, ציון קינן, שכיהן באותה העת כראש החטיבה העסקית של הבנק בתנאים חריגים. קינן חשוד כי המליץ בפני הדירקטוריון לאשר את ההלוואה לדנקנר, וזאת מבלי שהיתה בידו הצהרת עושר שתתמוך ביכולת הפירעון של ההלוואה.

לדור הודיע כי יפסול עצמו מהכרעה בפרשה זו בשל ניגוד עניינים. זאת, לאור העובדה כי אחיו, שעבד בבנק הפועלים כנציג הבנק בחו"ל, פוטר ולפני כשנה התקיימה חלופת מכתבים בינו לבין הנהלת הבנק באשר לתנאי פרישתו.

קינן היה בתקופת חלופת המכתבים מנכ"ל הבנק, ולדור החליט לפסול את עצמו מהכרעה בעניין למרות עמדת הייעוץ המשפטי של משרד המשפטים שקבעה שאין מניעה שלדור יכריע בעניין.

לאור הפסילה מתעכבת ההכרעה בתיק והיא תתקבל בשבועות הקרובים על ידי אחד מהמשנים של פרקליט המדינה ולא על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין שבעברו ייצג את בנק הפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully