וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי כיוון באחד העם: המסחר נסגר בעליות נאות

ערן אזרן

7.9.2011 / 17:05

אחרי שלושה ימי ירידות רצופים התנהל המסחר בבורסה התל אביבית בעליות שערים. ת"א 25 עלה ב-3.8% ואילו מדד ת"א 100 הוסיף 3.2% לערכו

יום של נחת למשיקיעים בבורסת באחד העם. לאחר שלושה ימים רצופים של ירידות חדות במדדים, התנהל היום המסחר בעליות נאות, וזאת למרות הירידות אמש בבורסת וול סטריט, ועל רקע המגמה החיובית החזקה הבוקר בבורסות אסיה ואירופה. גם היום המשיכו לרכז את תשומת לב המשקיעים מניות הפיננסים, שרשמו תיקון חיובי של 2.6%, לאחר שאתמול התרסקו בלא פחות מ-5.1%.

בסיכום יומי, מדד ת"א 25 עלה ב-3.8% לאחר שירד אתמול בקרוב ל-3%; מדד ת"א 100 טיפס ב-3.2%. ת"א פיננסים הוסיף 3.3%, ומדד מניות הנדל"ן התחזק ב-2.2%. מניית הפועלים ומניית דיסקונט בלטו בעליות של כ-6.4% ו-5.2% בהתאמה. החברה לישראל תיקנה בעלייה של כ-3.2%.

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון יניב פגוט מסר כי המגמה החיובית בבורסה היום מבטאת מספר התפתחויות חיוביות נקודתיות בזירה הגלובלית וירידה מסוימת במפלס הפאניקה הגיאו-פוליטי לאחר האסקלציה בזירה הטורקית. לדברי פגוט, בארה"ב ממתינים בתקווה לתוכנית אובמה להחייאת שוק העבודה האמריקני המדשדש; וזאת בעוד שבאירופה, ארה"ב ואסיה מתחילים להישמע קולות הגורסים כי מחירי המניות זולים במיוחד ולפיכך הגיע העת להגדיל חשיפה למניות.

"אין מחלוקת כי רמת המחירים בעולם ובבורסת תל אביב נוחה, אולם אנו סבורים כי למרות פרץ האופטימיות העולמי השווקים בארץ ובעולם רחוקים מחזרה לשגרה", אומר פגוט. "לתפישתנו, העליות הנוכחיות הינן תגובה למצב של מכירת יתר בו מצויים השווקים בימים האחרונים. מדדי המניות הגלובליים ימשיכו להיסחר בתנודתיות חריגה תוך נטייה בולטת לירידות שערים".

אלביט הדמיה צונחת

בשוק איגרות החוב נרשמו ירידות: מדדי איגרות החוב הקונצרניות (תל בונד 20,40 ו-60) איבדו עד 0.2%, ואיגרות החוב הממשלתיות נחלשו בעד 0.5%. אג"ח מסוג שחר (שקלי בריבית קבועה) לפידיון בינואר 2022, ירד ב-0.35% והתשואה לפדיון ברוטו עלתה ל-4.74%.

איגרות החוב של אלביט הדמיה , שבשליטת מוטי זיסר, איבדו היום עד כ-8.5% מערכן, ותשואתן כבר עלה ליותר מ-32%. מדובר בתשואת זבל המשקפת את חוסר אמון המשקיעים בדבר יכולתה של החברה לפרוע את החוב. אמש הורידה מעלות את דירוג החוב של אלביט הדמיה והחברה הבת פלאזה סנטרס מרמה של A ל+BBB, כאשר תחזית הדירוג "שלילית". בתקופה האחרונה עלו ספקולציות בשוק בנוגע ליכולת פירעון חוב שנטל זיסר מבנק הפועלים עבור אירופה ישראל - חברה פרטית שבבעלותו.

גם איגרות החוב של אמפל , בשליטת יוסי מימן, נפלו במסחר. אג"ח מסדרה א' של החברה ירד ב-6% והתשואה עלתה ל-52%. הירידה חלה על רקע חששות המשקיעים לתזרים החברה, המחזיקה בין השאר בצינור אספקת הגז ממצרים לישראל.

בית המשפט העליון בגרמניה פסק הבוקר כי מעורבות הממשלה בתוכנית החילוץ של המדינות מוכות החוב בגוש היורו חוקית, אך יחד עם זאת הבהיר כי כל רצון של הממשלה לנקוט מעורבות עתידית במשבר החובות תחויב באישור הפרלמנט הגרמני. כתוצאה מהחלטה זו, עבר היורו לעליות במסחר מול הדולר.

"אנו סבורים שקיים חשש מוחשי ממשבר פיננסי באירופה. נוכח הרפיון של המערכת הפוליטית באירופה בהתמודדות עם האתגרים העצומים של גוש היורו מדדי המניות הגלובליים ימשיכו להיסחר בתנודתיות חריגה תוך נטייה בולטת לירידות שערים בטרם יתעשתו מנהיגי אירופה ויבינו כי הגיעה שעת האמת של גוש היורו", הוסיף פגוט.

בשבוע האחרון גברו החששות להתגברות משבר החובות בחלק ממדינות גוש היורו. במיוחד עלה חשש לגבי יכולתה של יוון להימנע מחדלות פירעון ולגבי מצב הבנקים באירופה. כתוצאה מכך נרשמו אתמול ירידות חדות בשוקי המניות והיורו נחלש מול רוב המטבעות המרכזיים.

מנכ"ל דויטשה בנק , יוזף אקרמן, אמר שלשום בכנס בנקאים בפרנקפורט, כי משבר החובות האירופי צפוי לפגוע ברווחי הבנקים במשך שנים, ולגרום לקריסתם של הבנקים החלשים ביותר אם יאלצו לספוג תספורות נוספות על אחזקותיהם באג"ח ממשלתיות, בנוסף לתספורת של 21% שספגו באג"ח של יוון. על רקע הדברים, צנחו מניות הבנקים הישראלים - הפועלים, לאומי , דיסקונט ומזרחי , שמידת החשיפה שלהם למגזר הבנקאות האירופי גדולה ביחס לחברות אחרות הנסחרות בת"א, במרכז המסחר.

המגמה השלילית איפיינה אמש גם את בורסות וול סטריט, ששבו לפעול לאחר חופשת הלייבור דיי. בדומה לאירופה, גם בניו יורק ננעל המסחר בירידות שערים בהובלת מניות הפיננסים. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.9%; מדד 500 S&P נסוג ב-0.7% - ירידה יומית שלישית ברציפות; מדד נאסד"ק איבד 0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.97% לאחר שבמהלך המסחר כבר נפלה ל-1.91% - רמתה הנמוכה מעולם.

חברות בולטות

אמש צללה מניית קרדיט סוויס ב-13% בארה"ב, עקב קריסת הפרנק השווייצי. כור מקבוצת אי.די.בי מחזיקה בכ-1.6% מהון המניות של הבנק. במהלך המסחר באירופה, שער המניה ירד מתחת לרמה של 18 פרנק שווייצי - הרף השני התחתון שנקבע במסגרת הסכם עם הבנקים המלווים, סיטי ומורגן סטנלי, להשקעה בקרדיט סוויס. כרגע, הרף התחתון (השלישי) שעודכן במסגרת הסכם חדש בין הצדדים, עומד על 14 פרנק שווייצי.

טבע וחברת אלקוברה, הודיעו היום כי על פי תוצאות ראשוניות של מחקר קליני בשלב II –המוצר MG01CI המטפל בהפרעת קשב וריכוז (ADHD) במבוגרים עמד ביעד המרכזי – שיפור מובהק וירידה בחומרת ההפרעה בקשב וריכוז. בעקבות הצלחת ניסוי בשלב I של MG01CI ב-2010, החליטה טבע לתמוך בהמשך המחקר באמצעות השקעה ראשונית בחברת אלקוברה. לטבע הזכות להמשיך להשקיע בחברה בשלבים, עד להשגת בעלות מלאה עם קבלת אישור שיווק ראשון של MG01CI .

קיימת הסתברות של 50% להמצאות 277 מיליון חביות נפט -3.5 TCF (טריליון רגל מעוקבת) גז טבעי ברישיון החיפושים הימי גבריאלה - כך הודיעה היום מפעילת הרישיון, חברת אדירה הקנדית, על פי דו"ח ביניים שביצעה עבורה חברת גוסטבסון האמריקאית. יחידות ההשתתפות של close מודיעין יהש נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני מודיעין של צחי סולטן ונוחי דנקנר, המחזיקה ב-70% מהרישיון, מזנקות בשעה זו ב-10% במסחר בבורסה.

האנליסט עוז לוי מלידר שוקי הון הוריד הבוקר את ההמלצה למניית כיל מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" וקבע למניה מחיר יעד של 49 שקל. "להערכתנו, מרבית הסיכויים כי בשבועות הקרובים תוקם וועדה לבחינת הגדלת חלקו של הציבור ברווחי החברה הנובעים מאוצרות הטבע בים המלח והנגב. מסקנותיה של וועדה זו עשויים להגדיל משמעותית את חלקה של הממשלה ברווחי החברה על חשבון בעלי המניות, נכתב בדו"ח שהוכן.

בעל השליטה החדש בחברת הנדל"ן אזורים , הרשי פרידמן, התראיין ל-TheMarker. פרידמן השלים בחודש מארס האחרון את הליך רכישת השליטה בחברת הנדל"ן המסובכת אזורים (64%) תמורת 300 מיליון שקל מידי בנק מזרחי-טפחות, הנושה הגדול של הבעלים הקודמים - שעיה בוימלגרין. "לא באתי לאזורים כדי לתת מכה ולברוח", אמר פרידמן בראיון. המסחר במניה מתנהל על רקע דיווח החברה כי מכרה מחצית מזכויותיה במתחם אגרובנק, הנמצא בסמוך לחדרה, תמורת 50 מיליון שקל.

מידרוג אישרה הבוקר דירוג A2 להרחבת סדרת אג"ח ג', בהיקף של עד כ-150 מיליון שקל לביג מרכזי קניות . זאת, בהמשך לדו"ח המעקב שפורסם בחודש יולי 2011, במסגרתו אישרה מידרוג דירוג A2 לחברה באופק יציב לסדרות האג"ח שבמחזור.

בגזרת הסדרי החוב: לאחר שהתייאשו מההצעות של בעל השליטה בדוריאה , איגר בצלאל, החליטו בעלי האג"ח להעמיד לפירעון מיידי את החוב כלפיהם - המסתכם בכ- 210 מיליון שקל. משמעות ההחלטה היא שבמידה ולא ישפר בצלאל את תנאי הצעתו לבעלי האג"ח, חברת הנדל"ן תתקרב בצעדי ענק לפירוק מיידי.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully