וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזם מחאת הקוטג': "שמחון מנסה לנטרל את הציבור"

אורה קורן ועדי דברת-מזריץ

8.9.2011 / 13:23

בתגובה לדברי שר התמ"ת שלום שמחון אמר איציק אלרוב יוזם מחאת הקוטג' כי החרמת מוצרים היא דרך מאבק לגיטימית. "במהלך כהונתו של שמחון היתה עלייה בלתי פוסקת ביוקר המחייה בישראל"

"הימנעות מקניות היא דרך לגיטימית למחות על יוקר המחייה ולדבר אל רשתות השיווק הגדולות בשפה היחידה בה הן מבינות - בכסף" - כך אמרו היום יוזמי מחאת הקוטג' בתגובה לדברי שר התמ"ת, שלום שמחון, שקרא הבוקר להימנע מהחרמת רשתות ויצרנים.

"מחאת הקוטג' היתה הפעם היחידה שהציבור השתמש בכוח ההמונים בצורה אפקטיבית ומושכלת למען מטרה משותפת: הורדת יוקר המחייה בישראל. הציבור מבין היום שהכוח בידיים שלו ושחרם צרכנים ממוקד מטרה - עובד", הוסיפו.

יוזמי המחאה מתחו ביקורת קשה על דברי שמחון שרמז, כי אם סטודנטים ימשיכו להחרים חברות, אנשי עסקים יוכלו להפסיק לממן מלגות לימוד. "בחוצפתו, מנסה השר שמחון לנטרל את הציבור לאחר שנים של כשל ממשלתי מתמשך. במהלך כהונתו של השר שמחון היתה עלייה בלתי פוסקת ביוקר המחייה בישראל, שהביא את הציבור לפתוח במחאה שכמותה לא נראתה פה. אין מדובר רק ב-450 אלף איש שיצאו לרחובות אלא במיליוני ישראלים אשר נמנעים, גם היום, מקניית מוצרים יקרים מדי. בפעם הראשונה בהיסטוריה הצרכנית אומר הציבור 'לא' לרשתות השיווק שעושקות אותנו".

איציק אלרוב, מיוזמי המחאה הוסיף כי "אנחנו משאירים את השקלים אצלנו בכיס ואת המוצרים על המדף. לא נהיה הפראיירים של רשתות השיווק ונזרוק אחרי החג את המזון המקולקל. נקנה רק מה שצריך ונמתין להוזלות אמיתיות ולא רק מבצעים. אחרי שנים שבהם השר שמחון היה חלק ממנגנון ההון שלטון אשר עושק את אזרחי ישראל - טוב יעשה השר אם יתפטר או יחזור בו מדבריו אשר פוגעים בציבור שלם שיצא למחאה הצודקת ביותר: מחאת מחירי המזון.

"זוהי ישראל חדשה ובמקום להגיד לציבור כיצד לנהוג, על השר שמחון להטיל רגולציה - ולוודא שהיא עובדת - מול השליטה המונופוליסטית של רשתות השווק הענקיות וקרטל חברות המזון. גם בתחומי מסחר אחרים, אשר באחריות השר, עליו לפעול להורדת מחירים גורפת של כ 35%-40% ", הוסיף אלרוב.

רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א, אמר כי "התבטאויותיו של השר שלום שמחון מעידות על הנתק שלו מהציבור במחאה על יוקר המחייה בישראל. שמחון נכשל בתפקידו כשר התמ"ת. מאז כניסתו לתפקיד הוא לא הצליח לטפל בבעיית יוקר המחייה והריכוזיות במשק וההתבטאות שלו אומללה. חרמות הצרכנים מתחילות במקום בו המדינה נכשלת בפיקוח על סל מוצרי המזון הישראלי. במקום זה, בו המדינה אינה לוקחת אחריות, הישראלי החדש פועל למען עתידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully