וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "יש האטה עולמית אך לא מדובר במשבר"

רם עוזרי

8.9.2011 / 16:03

במפגש שקיים הפורום המוניטרי הבכיר בבנק ישראל התייחס נגיד הבנק סטנלי פישר לוועדת טרכטנברג ואמר כי אסור לממשלה לחרוג ממסגרת התקציב. בנק ישראל יוריד את תחזית הצמיחה

"על פי נתוני הרביע השני והנתונים הצפויים לרביע השלישי יש האטה בצמיחה העולמית, אולם בשלב זה לא נראה שהמשק העולמי מצוי במיתון וייתכן שמיתון כזה כלל לא יתרחש בסופו של דבר". כך אמר היום נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, במפגש שקיים הפורום המוניטרי הבכיר בבנק ישראל. המפגש התקיים בראשות הנגיד, עם קבוצת החזאים המספקים לבנק ישראל באופן שוטף תחזיות עבור האינפלציה, הריבית ושער החליפין.

בנוגע למשק הישראלי, אמר הנגיד כי הממשלה תצטרך להחליט כיצד להתייחס להמלצות שתגיש ועדת טרכטנברג והדגיש את חשיבות השמירה על מסגרת התקציב, שכן הארועים הצפויים החודש בזירה הגיאופוליטית והמשבר מול טורקיה מהווים גורם סיכון להתפתחויות במשק בתקופה הקרובה.

במפגש דיבר הנגיד על רשמיו מהכנס בו השתתף בג'קסון הול ועסק בכלכלה העולמית. "הנגיד מאוד זהיר במה שהוא אומר", אמר היום אחד הכלכלנים הבכירים שהשתתף בפגישה. "הוא משתמש בפגישות האלה יותר כדי לשמוע ופחות כדי להשמיע. חשוב לו לדעת מה חושבים כלכלנים מחוץ לבנק ישראל".

עוד עולה משיחות עם משתתפים בפגישה, כי בנק ישראל יפחית את תחזית הצמיחה של המשק הישראלי פעם נוספת. במצגת שהוצגה על ידי חטיבת המחקר של הבנק, ניתנה התייחסות להרעה בנתוני המקרו הגלובליים ולירידה בתחזיות הצמיחה בעולם. בין השאר, נכתב במצגת, הירידה בציפיות נובעת גם מה"קושי בניצול כלי מדיניות שהופעלו באגרסיביות במיתון הקודם - הריביות הקצרות כבר בתחתית ונטל החוב מקשה על הרחבות פיסקאליות נוספות".

"תחזית הצמיחה האחרונה שנתן הבנק לשנת 2012 עומדת על 3.9%. הערכות הצמיחה הפסימיות ביותר היום הן לצמיחה של 3.1%. בנק ישראל לא נתן נתון מספרי אבל ההערכה היא שהתחזית הבאה שלו תהיה איפשהו באמצע בין שני הנתונים האלה", אמר אחד המשתתפים בפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully