וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת נאום אובמה: המסחר באחד העם נסגר בירידות

ואדים סבידרסקי

8.9.2011 / 17:17

אחרי יום תנודתי נסגר יום המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שעריםמדד ת"א 25 איסד 0.9% מערכו ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-0.7%

המסחר בבורסת ת"א התנהל היום בתנודתיות גבוהה לקראת נאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הערב בעניין תוכנית תמריצים לשוק העבודה ונחתם בירידות שערים. דיווח המקרו השבועי משוק התעסוקה האמריקאי איכזב שוב והגבירו את המגמה השלילית לקראת סיום המסחר.

הערכות בשוק גורסות כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מתכנן להודיע על תוכנית תמריצים בהיקף של יותר מ-300 מיליארד דולר, ולמרות הערכת הבנק הפדרלי כי חלה האטה בצמיחה הכלכלית בחלק מהאזורים בארה"ב. כמו כן, צפוי היום יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, לשאת דברים בפני הקונגרס.

מדד ת"א 25 איבד 0.9%, נסגר ברמת 1,062 נקודות, ובסיכום השבועי איבד כ-6.2% נוספים מערכו ת"א 100 ירד ב-0.7% לרמת 954 נקודות ואיבד 5.9% בסיכום השבועי. מדד הבנקים השיל ב-1.1% ומדד מניות הנדל"ן נסגר בירידה של 1.6% בהתאם למגמה הכללית. מחזורי מסחר הסתכמו ב-1.43 מיליארד שקל - עדיין נמוך מהממוצע המקובל.

סמוך לשעות הסגירה באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על פתיחת מסחר שלילית בוול סטריט וירידות עד 1%. זאת לאחר שפורסמו נתוני אבטלה השבועים בארה"ב והצביעו על הרעה נוספת בשוק התעסוקה האמריקאי. כ-414 אלף מובטלים חדשים דרשו דמי אבטלה - מספר גבוה מ-408 אלף אותו חזו הכלכלנים.

גוש היורו ממשיך לספק ידיעות סביב למשבר החוב באזור זה. הסאנט של איטליה אישר אמש את תוכנית הצנע, שנועדה לסייע למדינה להיחלץ ממשבר החוב אליו נקלעה. התוכנית שאושרה כוללת קיצוצים והעלאות מסים בהיקף של יותר מ-50 מיליארד יורו (70 מיליארד דולר) - סכום גבוה אף יותר מזה שהוצע במסגרת התוכנית המקורית. בעקבות אישור התוכנית בסנאט, היא תועבר לאישור הבית התחתון של הפרלמנט בימים הקרובים.

אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה בת שלה בברזיל, AEL, מקימה חברה בשיתוף עם הזרוע הביטחונית של ענקית המטוסים אמבראר הברזילאית - שתקרא "הארפיה". 51% מהמיזם יהיו בבעלות אלביט. החברה החדשה שתוקם בברזיל תעסוק בתחום המל"טים, אוויוניקה, סימולטורים ותמיכה לוגיסטית. בנוסף ובמקביל להסכמים, רכשה אמבראר כ-25% מאחזקות AEL של אלביט בברזיל.

חברת קיורטק שבשליטת כלל ביוטכנולוגיה (37%) וטבע (33%) פירסמה תוצאות טובות בניסוי בשלב השני בתרופה לטיפול בחולים מלימפומה אגרסיבית - הסוג השכיח ביותר של סרטן מערכת הלימפה. ניתוח סופי של תוצאות הניסוי בשלב השני, שנערך במשך שנה וחצי ב-30 מרכזים רפואיים בארה"ב אסיה ודרום אמריקה, מצביע על כך שהטיפול בנוגדן שפיתחה החברה CT-011 הביא לשיפור ניכר במצב החולים ובכך עמד הן ביעד העיקרי של הניסוי והן ביעדיו המשניים.

עו"ד שוני אלבק, לשעבר היועץ המשפטי של רשות ניירות ערך, עומד להתמנות לתפקיד בקבוצת אי.די.בי אחזקות , שבשליטת נוחי דנקנר. אלבק, 49, היה בחמש השנים האחרונות היועץ המשפטי של הרשות ויד ימינו של יו"ר הרשות הקודם, זוהר גושן.

טאו של אילן בן דב פירסמה אתמול חוות דעת כלכלית של חברת רואי החשבון פהאן קנה יועצים, שבחנה את המשמעויות וההשלכות של היענות טאו להצעת הסדר החוב של בן דב לבעלי האג"ח לעומת החלופה של פירוק. מחוות הדעת עולה כי הצעתו של בן דב לבעלי האג"ח שווה ל-163-66 מיליון שקל - כלומר תספורת של 60-85%. בהתאם לכך, אישר דירקטוריון טאו את מתווה ההצעה שיהיה בסיס להידברות מול נציגות בעלי האג"ח.

הנהלת די מדיקל פירסמה תוכנית הבראה, המיועדת להחזיר את החברה לפסי רווחיות בתקופה הקרובה ולהוריד לחץ מהמשקיעים הפוטנציאליים לקראת הגיוסים הבאים. ההנהלה החליטה להעביר באופן מוחלט את הייצור מישראל לסין. מדובר בהליך שיגרום לצמצום כוח אדם משמעותי בחברה, תוך סגירת קו ייצור בטירת הכרמל ופיטורים במחלקת מחקר ופיתוח.

בנק השקעות השווייצי UBS התחיל לסקר השבוע את close עזריאלי קבוצה נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני קבוצת עזריאלי שבשליטת דוד עזריאלי בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 105 שקל למניה - 27% יותר ממחירה בבורסה. ההמלצה מגיעה לאחר שמניית עזריאלי מחקה את כל העליות מאז הנפקתה הראשונית לציבור ביוני 2010 ונסחרת כיום סביב מחיר ההנפקה.

שלושה חודשים לאחר שרכשה חברת פאנגאיה נדל"ן , במשותף עם חברות אלקטרה ויורוקום את מתחם תנובה בתל אביב, דיווחה אתמול החברה כי היא מוכרת 7.5% מאחזקותיה במתחם תמורת 44.1 מיליון שקל. סכום זה מהווה פרמיה של 200% על הסכום המקורי אותו שילמה פאנגאיה בעת הרכישה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully