וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך אישרה את בקשת העובדים: אגרקסקו תפורק

הילה רז

11.9.2011 / 12:24

ההחלטה על פירוק הגיעה לאחר שלפני שבועיים הודיע הנאמן לחברה, עו"ד שלמה נס, כי לא הצליח להגיע לאישור הסדר חוב. המוסד לביטוח לאומי יישא במרבית הוצאות הפיצויים לעובדי החברה לשעבר

חברת אגרקסקו תפורק, כך החליטה היום (ראשון) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך תוך שהיא מקבלת את בקשת עובדי החברה להכריז על פירוק החברה.

ההחלטה לפרק את החברה הגיעה לאחר שלפני שבועיים הודיע הנאמן שמונה לחברה, עו"ד שלמה נס, כי לא הצליח להגיע לאישור הסדר חוב של החברה. ההחלטה על הפירוק החברה התקבלה לאחר הסכמה של כל הצדדים להליך, ובהם כונס הנכסים הרשמי, המדינה ומוסד לביטוח לאומי שיישא כעת במרבית הוצאות הפיצויים של עובדי החברה לשעבר.

לפני כשבועיים אמרה השופטת אלשיך כי "אגרקסקו הגיעה ל'שולחן הניתוח' של הקפאת ההליכים מאוחר מאוד, כאשר מצבה אנוש, והיא מנוהלת ונמצאת בגירעון עמוק". השופטת האריכה אז את צו הקפאת ההליכים של אגרקסקו עד להיום כדי לאפשר לנאמן החברה מעבר מסודר מהליכי הקפאה להליכי פירוק, כולל הגשת בקשה מסודרת לפירוק החברה.

"הפצוע האמיתי הוא הציבור הרחב"

השופטת מתחה בהחלטתה מלפני כשבועיים ביקורת חריפה על התנהלות החברה והמדינה בחודשים שבסמוך למועד קריסת החברה, וציינה כי לולא היה מדובר בחברה בעלת השפעה כה רבה על הציבור בכלל ועל החקלאים בפרט, היא היתה נשלחת לפירוק מיידי. אלשיך קבעה כי לאור התנגדותם הנחרצת של 80% מהנושים הבלתי מובטחים החברה להסדר הנושים של החברה שיאפשר את מכירתה כעסק חי (מחזיקי האג"ח וספקים), אין מנוס אלא לסיים את הקפאת ההליכים ולפרק את החברה.

ביקורת חריפה הטיחה אלשיך בכל הנוגעים לקריסת החברה ובמה שהיא משווה ל"טרגדיה יוונית שבה כל אחד מהגיבורים ממלא את חלקו העגום בהשתלשלות העניינים, וסוף כולם להבטיח כי אותו 'צו גורל' עגום, שאינו מטיב עם איש מהם, יתממש הלכה למעשה ויביא לקץ הבלתי נמנע".

לאחר שהשופטת ביקרה את התנהלותם של מנהלי החברה, הגופים המוסדיים והמדינה היא סיכמה את דבריה: "הפצוע האמיתי הוא הציבור הרחב, שנפגע מכל אחד מהצדדים גם יחד. הציבור הוא שנושא בהפסדי המשקיעים המוסדיים, הוא זה המממן דרך המוסד לביטוח לאומי את פיצויי העובדים שהושלכו לרחוב לאחר שנות עבודה ארוכות, הוא זה שייתכן כי יממן בעתיד סיוע לחקלאים, שלא לדבר על הפסדים עתידיים שעשויה המדינה לספוג בכל הנוגע לגיוס הון לחברות ממשלתיות, כגון חברת חשמל". היא מאבחנת כי דווקא לציבור זה "אין יכולת ממשית להתגונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully