וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים מעדיפות שלא להיות לבד - גם בתחרות

מחקר שפורסם ב"אקונומיק ג'ורנל" מראה כי נשים יעדיפו להתמודד עם תחרות במסגרת קבוצתית ויימנעו מהתמודדות אינדיבידואלית, לעומת גברים שיעדיפו לקבל הערכה על ביצועיהם האישיים בלבד

נשים מעדיפות להתחרות בקבוצה וברוב המקרים יימנעו מהתמודדות אישית – כך טוען מחקר חדש שפורסם היום (ראשון) ב"אקונומיק ג'ורנל". על פי המחקר, שנערך על ידי אנדרו היילי וג'ניפר פייט מאוניברסיטת לויולה מרימאונט בלוס אנג'לס, ישנו פער ניכר בין שני המינים בנוגע למידת המוכנות שלהם להתמודד עם תחרות באופן כללי.

עם זאת, כמעט שני שליש מאותו פער מצטמצם כאשר לנשים ניתנת האפשרות להתחרות בזוגות או קבוצות, מאשר לבד. במחקר נטען כי לממצאים ישנן השלכות משמעותיות על תכנון הסביבה התחרותיות ועיצוב הקריירה.

החוקרים ערכו ניסוי בו המשתתפים התבקשו לענות על שאלות מתמטיות במהירות האפשרית. המשתתפים יכלו להחליט האם ברצונם לקבל נקודות על מספר תשובות נכון גדול יותר, או האם ברצונם להתחרות באחרים ולקבל נקודות באופן יחסי – כאשר זוגות או שלשות יתחרו בקבוצות אחרות, ואילו המשתתפים המתמודדים בנפרד יתחרו נגד משתתפים יחידים אחרים.

התוצאות הציגו פער ניכר בין שני המינים: על אף שבשקלול הנתונים, הגברים והנשים הצליחו לענות על מספר זהה של תשובות נכונות, 81% מהגברים בחרו להתחרות כיחידים, לעומת רק 28% מהנשים. בנוגע להתחרות בקבוצות, הפער הצטמצם: 45% מהנשים הסכימו להתחרות בקבוצה, לעומת 67% מהגברים.

"למצוא עוד דרכים מלבד תחרות עתירת טסטוסטרון"

במחקר צוין כי גם בניסויים קודמים שנערכו, גברים נטו יותר לבחור להשתתף בתחרות מאשר נשים, גם כאשר בסופו של דבר הביצועים שלהם במשימה זהים לחלוטין. עורכי המחקר טענו כי על פי התוצאות, הבדלי הגישות בין שני המינים בנוגע לתחרות יכולים להצטמצם על ידי שינויים קלים באופי התחרות.

עוד נטען כי הממצאים עשויים להסביר את הכמות המצומצמת של נשים בעמדות כוח, וציינו לדוגמא כי כיום ישנן חמש נשים בלבד בתפקיד מנכ"ל ברשימת ה-100 FTSE. (מדד 100 החברות המובילות הנסחרות בבורסת לונדון). עם זאת, החוקרים טענו כי אם תהיה דרך שתמדוד את ביצועיהן של הנשים כחלק מקבוצה ולא כאינדיבידואל "בתחרות עתירת טוסטסטורון", נתון זה עשוי להשתנות.

"מתברר שנשים נוטות להימנע מכניסה לסביבה תחרותית לבדן", הסבירה פייט. "אולם, חשוב לזכור כי כאשר נשים מוכשרות בוחרות שלא להתמודד עם תחרות, גברים פחות מוכשרים עלולים להשתתף במקומן". לדברי החוקרים, הבנת הנתון הזה עשויה לסייע לארגונים וחברות בבחירת המועמדים המתאימים ביותר עבורם – על ידי התאמת אופי העבודה לזו שתאפשר לנשים להציג את יכולותיהן בצורה טובה יותר. היילי ציין, כי "לתוצאות המחקר ישנן השלכות על בחירת אופי התחרות הרצויה. תחרות בה נבחנים ביצועים של צוות ולא ביצועים אישיים תמשוך יותר נשים – ופחות גברים".

לממצאים ישנה השפעה גם על עולם הפוליטיקה: על פי מחברי המחקר, ישנו סיכוי גדול יותר שנשים יהיו פעילות פוליטית במדינות בהן הבחירות הינן מפלגתיות, ולא אישיות בהן נבחר מועמד אחד. לדוגמא, ציינו היילי ופייט, כי בגרמניה ובניו זילנד, אשר בהן שיטת הבחירות משולבת, ישנן פי שלוש יותר נשים ברשימות המפלגתיות, מאשר מתמודדות בבחירות האישיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully