וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות באחד העם מחריפות בעקבות אסיה ואירופה

דרור רייך

12.9.2011 / 11:17

המגמה השלילית נמשכת, ומניות הטייקונים צונחות: ת"א 25 מאבד 2.6% ונלחם ברמת 1,000 הנקודות, הבנקים יורדים ב-3.9%. החברה לישראל נופלת ב-5.4%, דלק מאבדת 5.2% מערכה, וכלכלית ירושלים מתרסקת ב-8.7%

אחרי לילה של ירידות בבורסות של אסיה, המסחר באחד העם ממשיך במגמה השלילית. מדד ת”א 25 יורד ב-2.6% , מדד ת”א 100 משיל 2.7% מערכו, ת”א בנקים מאבד 3.9%, ומדד הנדל”ן 15 מחסיר כ-3.1% מערכו. מניית החברה לישראל יורדת ב-5.4%, קבוצת דלק מאבדת 5.2% וכלכלית ירושלים משילה כ-8.7% מערכה.

היזם, איש העסקים, התעשייה והנדל"ן יהודה (יולי) עופר, בן 87, נפטר אמש בביתו. עופר היה שותף שנים רבות עם אחיו סמי בקבוצת האחים עופר, שהחזיקה בחברות ספנות בעולם, בחברה לישראל המחזיקה בצים, כיל, בז"ן, וכן בחברות טאואר, מזרחי טפחות ובנדל"ן בארץ ובחו"ל. בשנים האחרונות הפרידו האחים את הנכסים במטרה למנוע סכסוכי ירושה, ויולי עופר קיבל את חלק הארי בנדל"ן ובבנק מזרחי טפחות.

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות חדות ביום שישי האחרון ומחקו את כל העליות של השבוע, עקב התגברות החששות מפני חדלות פירעון של יוון ועל רקע ספקות לגבי מידת יעילותה של תוכנית התמריצים החדשה שהציג נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-2.7%, מדד S&P 500 נסוג ב-2.7% ומחק בכך את כל העליות של השבוע. בסיכום שבועי ירד המדד ב-1.7% ירידה שבועית שישית בשבעה השבועות האחרונים. מדד נאסד"ק איבד 2.4% בדרכו לירידה שבועית של 0.5%.

משבר החובות באירופה ממשיך להשפיע

באירופה שרי האוצר של ה-G7 הצהירו בסוף השבוע כי יתמכו בבנקים, על רקע משבר החובות המשתולל המאיים לגרור את הכלכלה העולמית למיתון חוזר. "ננקוט בכל הצעדים הדרושים להבטחת עמידות מערכת הבנקאות והשווקים הפיננסיים", נאמר בהצהרה שפרסמו שרי האוצר לאחר פגישתם במרסיי שבצרפת.

ממשלת יוון הודיעה אתמול כי תחיל מס רכוש חדש שישלים 2 מיליארד יורו (2.7 מיליארד דולר) החסרים במטרות תקציב הממשלה ל-2011 - אותן התחייבה להשלים כדי לקבל את יתרת הסיוע הפיננסי מקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומהאיחוד האירופי.

משבר החובות באירופה ממשיך להשפיע על המסחר בעולם ומפיל את בורסות אסיה ביום המסחר הראשון לשבוע. טוקיו מאבדת 2%; הונג קונג צונחת ב-3.3%, MSCI אסיה פסיפיק מאבד 1.9% וסידני מחסירה 3.2%. הבורסות בסין, טייוואן ודרום קוריאה סגורות לרגל חג. היורו ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז 2001 מול הין לאחר שנפל ב-0.6% לשער של 105.35 ין ליורו.

מניות בולטות במסחר

דלק נדל"ן שבבעלות יצחק תשובה, הודיעה הבוקר כי בהמשך למזכר ההבנות הלא מחייב ולכתב ההארכה שנחתם בין בעלות השליטה בחברה לבין קרן CIM, הודיעה הקרן כי על בסיס בדיקת הנאותות שערכה היא אינה יכולה להמשיך בביצוע העסקה תחת התנאים של מזכר ההבנות. הצדדים הסכימו להמשיך ביניהם את הדיונים בעניין העברת השליטה בחברה לקרן למשך תקופה של 30 ימים ללא מתן בלעדיות למשקיע.

חברת פרטנר תזמן כ-150 עובדים לשימוע פיטורים אחרי החגים. העובדים שיפוטרו יהיו מאגפים שונים בחברה, אך אין כוונה לפטר עובדי שירות. פרטנר, חברת הסלולר הגדולה במדינה במונחי כוח אדם, מעסיקה כ-7,500 עד 8,000 עובדים. מהלך הפיטורים בפרטנר דומה למהלך דומה שנעשה בשנה שעברה, בו פוטרו כ-130 עובדים. מדי שנה פרטנר מבצעת מה שהיא מכנה התאמות כוח אדם לצרכי החברה.

לאחר שהודיעה בזק ביום רביעי האחרון על חלוקת דיבידנד בסך של 1.5 מיליארד שקל, הודיעו אתמול מספר בעלי מניות בחברה, כי הם מצטרפים להתנגדותם של בעלי האג"ח ובתוך כך, הגישו מכתב המאיים בתביעה נגזרת כנגד דירקטוריון החברה בסך של 900 מיליון שקל בגין הנזק שנגרם לטענתם לחברה, בעקבות ההלוואות שלקחה לצורך חלוקת הדיבידנד.

חברת שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, מכרה 50% שהחזיקה בקניון עיר ימים, הנמצא בשלבי בנייה, לקבוצת עזריאלי תמורת 370 מיליון שקל. לאחר הרכישה, תחזיק ענקית הקניונים של דוד עזריאלי ב-100% מהקניון, כאשר בחודש שעבר רכשה את חציו השני של הקניון מקבוצת אזורים שבשליטת הרשי פרידמן תמורת סכום נמוך יותר של 350 מיליון שקל.

חברת הבנייה דרבן, מקבוצת אליעזר פישמן, ובשליטה מלאה של כלכלית ירושלים, חתמה על מזכר הבנות עם גוף נדל"ני אחר על מכירת זכויותיה בהלוואות מגובות במשכנתא על בניין משרדים בצ'לסי, מנהטן, בתמורה ל-62 מיליון דולר. המשכנתא נרכשה על ידי החברה לפני פחות משנה ב-44 מיליון דולר באמצעות הונה העצמי, כך שהמהלך משקף רווח של 41%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully